Zakres inwestycji obejmuje:
- roboty ziemne
- budowę 14,2 kilometrów drogi ekspresowej: 2 jezdnie po dwa pasy ruchu + pasy awaryjne
- 4 węzłów: Swadzim na przecięciu obwodnicy z drogą krajową nr 92, Zakrzewo na przecięciu obwodnicy z drogą wojewódzką nr 307, Dąbrówka na przecięciu obwodnicy z drogą powiatową nr 2401P, Głuchowo na S5 (autostrada A2),
- obiektów inżynierskich: WD – wiadukty nad drogą S11 i S5 – 8 szt., WS – wiadukty w ciągu drogi S11 i S5 – 5 szt., w tym 1 szt. nad linią PKP PS – przejścia pieszo–rowerowe w ciągu drogi S11 – 2 szt., MS – most w ciągu drogi S11 – 1 szt.,
- dróg współpracujących o łącznej długości
- miejsc obsługi podróżnych: MOP- Swadzim, MOP- Palędzie.
- urządzeń odwadniających i odprowadzających wody deszczowe,
- zabezpieczeń akustycznych, zieleń drogowa
- ogrodzenia obwodnicy po obu jej stronach o łącznej długości
- wzmocnienia podłoża,
Oraz przebudowę:
- urządzeń wodno–kanalizacyjnych,
- urządzeń melioracyjnych,
- sieci gazowych (ciśnienia: niskie, średnie, wysokie)
- urządzeń elektrycznych (napięcia: niskie, średnia)
- urządzeń teletechnicznych,
- urządzeń kolejowych.
Obwodnica zachodnia wyprowadzi ruch tranzytowy północ-południe z Poznania. Poprzez połączenie z autostradą A2 oraz planowaną po stronie południowej zachodnią obwodnicą m. Poznania w ciągu S5 (Głuchowo A2 - Wronczyn) trasa stanie się ważnym szlakiem komunikacyjnym na mapie Polski. Obecnie ruch tranzytowy odbywa się w całości przez miasto Poznań terenami o intensywnej zabudowie. Ruch ten, w związku z dużym ruchem lokalnym w Poznaniu nie jest płynny, co skutkuje częstym pojawianiem się korków w mieście i na dojazdach do miasta. Dodatkowo ruch tranzytowy jest bardzo uciążliwy dla mieszkańców Poznania i zwiększa ilość emisji zanieczyszczeń do powietrza. Budowa pozwoli skrócić czas przejazdu przez Poznań i przyczyni się do poprawy jakości środowiska w okolicach dróg tranzytowych wewnątrz aglomeracji poznańskiej.
Okres realizacji - 24 miesiące a przewidywany koszt budowy wynosić będzie 458 milionów PLN ze środków Krajowego Funduszu.
źródło: GDDKiA O/Poznań Data: 17.07.2009