Przetarg na obwodnicę Ostrowa Wlkp. - etap II
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Ostrowa Wlkp. w ciągu drogi S11 (II etap), dł. 13,8 km.

Budowa obejmować będzie:



- wykonanie nowej nawierzchni (o przekroju drogowym),
- zagospodarowanie pasa drogowego z wykonaniem sieci dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu,
- zamontowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- usunięcie kolizji z istniejącymi urządzeniami pod i naziemnymi w zakresie wodociągów i kanalizacji, sieci gazowych, elektroenergetyczne, teletechnicznej i oświetlenia.
- wykonanie węzłów drogowych i wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej,
- budowę przejść dla zwierząt,
- budowę wiaduktów w ciągach dróg gminnych i powiatowych,
- budowę mostów.



Budowa odcinka drogi ekspresowej S11 od kilometra 400+000 do kilometra 413+890, obejmuje odcinek drogi położony w województwie wielkopolskim.
Na projektowanym odcinku drogi S11 przewiduje się wykonanie dwóch węzłów drogowych typu WB.


Pierwszy węzeł "Pruślin", zlokalizowany w km 404+000, pełni funkcję skrzyżowania dwupoziomowego drogi ekspresowej S11 z nowoprojektowaną drogą (według osobnego opracowania) łączącą z miastem Ostrowem Wlkp. Zaprojektowany jest w postaci półkoniczyny o ćwiartkach przyległych, posiadającej wszystkie relacje skrętne. Natomiast na drodze poprzecznej zaprojektowano dwa ronda poprzeczne.
Drugi węzeł "Przygodzice", zlokalizowany w km 412+050, łączy drogę ekspresową z obecną drogą krajową nr 11 w kierunku miasta Ostrowa Wlkp. Węzeł zaprojektowany jest w postaci półkoniczyny o ćwiartkach przyległych, posiadającej wszystkie relacje skrętne. Na drodze poprzecznej zaprojektowano dwa ronda poprzeczne.
Droga ekspresowa S11 za miejscowością Przygodzice włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 11 a cała obwodnica kończy się w km 413+890. Całość przecina sieć dróg powiatowych, gminnych i innych o znaczeniu lokalnym, które zostaną odtworzone poprzez budowę wiaduktów i przejazdów pod drogą ekspresową oraz odcinków dróg dojazdowych.
Ilość obiektów w ciągu:


- dróg powiatowych 3 szt.
- dróg gminnych 4 szt.
- drogi dojazdowej 1 szt,
oraz:
- przejścia dla zwierząt górą 2 szt.
- przejścia dla zwierząt dołem 1 szt,
- tunelowe przejście dla pieszych 2szt,


Przejazdy bezkolizyjne przez projektowaną drogę ekspresową zlokalizowane są co ok. 1,0 ÷ 1,5 km.
Dla zapewnienia dojazdów do przeciętych projektowaną drogą ekspresową terenów rolnych i leśnych oraz obsługi przyległego terenu, zaprojektowano budowę dróg dojazdowych wzdłuż drogi ekspresowej i dwóch nowoprojektowanych dróg gminnych.
Drogi dojazdowe, połączone z układem dróg powiatowych i gminnych, zapewniają odtworzenie istniejącego układu połączeń lokalnych, co pozwala na utrzymanie dotychczasowego standardu obsługi terenu.
Ogółem, wzdłuż projektowanego odcinka drogi ekspresowej o długości 13,89 km, projektuje się budowę 1,5 km dróg gminnych i 16,6 km dróg dojazdowych o nawierzchni bitumicznej.
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S11 charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi:


- klasa techniczna droga ekspresowa (S);
- prędkość projektowa 100 km/h;
- szerokość pasa ruchu 3,50 m;
- liczba pasów ruchu 2x2;
- liczba docelowa pasów ruchu 2x3;
- szerokość pasa dzielącego 11,0 m;
- szerokość pasa awaryjnego 2,50 m;
- szerokość pobocza gruntowego 1,25 m;
- pochylenie skarp 1:3 do1:1,5;
- minimalna szerokość pasa drogowego 50,0 m;
- skrajnia pionowa 4,70 m;
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN/oś;


Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S11 projektowane są w układzie docelowym dwóch jezdni trzypasmowych o parametrach:
- klasa obciążenia obiektów A
- szerokość obiektów 2 x 15,70 m


Korpus planowanej drogi ekspresowej wykonany będzie dla dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jezdnia szerokości 10,0 m (2×3,5m+2,5m+0,5m) wykonana będzie jako rozwiązanie etapowe. W układzie docelowym jezdnia poszerzona zostanie do 13,50 m. Układ docelowy to trzy pasy ruchu szerokości 3,5 m, opaska wewnętrzna 0,5 m i pas awaryjny szerokości 2,5 m. Planowane poszerzenie jezdni o trzeci pas ruchu nastąpi nie wcześniej nic po 2035 roku


Oprócz wymienionych powyżej prac w projekcie zaplanowano następujące roboty:



- usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą,
- budowa przepustów,
- budowa ekranów akustycznych,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa oświetlenia,
- przełożenie i zabezpieczenie urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej, kolidującej z projektowaną drogą,
- budowę oświetlenia węzłów,
- wykonanie oznakowania i instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu.


 


O inwestycji:


 


Obwodnica Ostrowa Wlkp. etap II


 


GDDKiA O/Poznań


05.11.2009