Budowa obejmować będzie:
- wykonanie nowej nawierzchni (o przekroju drogowym),
- zagospodarowanie pasa drogowego z wykonaniem sieci dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu,
- zamontowanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- usunięcie kolizji z istniejącymi urządzeniami pod i naziemnymi w zakresie wodociągów i kanalizacji, sieci gazowych, elektroenergetyczne, teletechnicznej i oświetlenia.
- wykonanie węzłów drogowych i wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej,
- budowę przejść dla zwierząt,
- budowę wiaduktów w ciągach dróg gminnych i powiatowych,
- budowę mostów.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S11 od kilometra 400+000 do kilometra 413+890, obejmuje odcinek drogi położony w województwie wielkopolskim.
Na projektowanym odcinku drogi S11 przewiduje się wykonanie dwóch węzłów drogowych typu WB.
Pierwszy węzeł "Pruślin", zlokalizowany w km 404+000, pełni funkcję skrzyżowania dwupoziomowego drogi ekspresowej S11 z nowoprojektowaną drogą (według osobnego opracowania) łączącą z miastem Ostrowem Wlkp. Zaprojektowany jest w postaci półkoniczyny o ćwiartkach przyległych, posiadającej wszystkie relacje skrętne. Natomiast na drodze poprzecznej zaprojektowano dwa ronda poprzeczne.
Drugi węzeł "Przygodzice", zlokalizowany w km 412+050, łączy drogę ekspresową z obecną drogą krajową nr 11 w kierunku miasta Ostrowa Wlkp. Węzeł zaprojektowany jest w postaci półkoniczyny o ćwiartkach przyległych, posiadającej wszystkie relacje skrętne. Na drodze poprzecznej zaprojektowano dwa ronda poprzeczne.
Droga ekspresowa S11 za miejscowością Przygodzice włącza się do istniejącej drogi krajowej nr
- dróg powiatowych 3 szt.
- dróg gminnych 4 szt.
- drogi dojazdowej 1 szt,
oraz:
- przejścia dla zwierząt górą 2 szt.
- przejścia dla zwierząt dołem 1 szt,
- tunelowe przejście dla pieszych 2szt,
Przejazdy bezkolizyjne przez projektowaną drogę ekspresową zlokalizowane są co ok. 1,0 ÷
Dla zapewnienia dojazdów do przeciętych projektowaną drogą ekspresową terenów rolnych i leśnych oraz obsługi przyległego terenu, zaprojektowano budowę dróg dojazdowych wzdłuż drogi ekspresowej i dwóch nowoprojektowanych dróg gminnych.
Drogi dojazdowe, połączone z układem dróg powiatowych i gminnych, zapewniają odtworzenie istniejącego układu połączeń lokalnych, co pozwala na utrzymanie dotychczasowego standardu obsługi terenu.
Ogółem, wzdłuż projektowanego odcinka drogi ekspresowej o długości
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S11 charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi:
- klasa techniczna droga ekspresowa (S);
- prędkość projektowa 100 km/h;
- szerokość pasa ruchu 3,50 m;
- liczba pasów ruchu 2x2;
- liczba docelowa pasów ruchu 2x3;
- szerokość pasa dzielącego 11,0 m;
- szerokość pasa awaryjnego 2,50 m;
- szerokość pobocza gruntowego 1,25 m;
- pochylenie skarp 1:3 do1:1,5;
- minimalna szerokość pasa drogowego 50,0 m;
- skrajnia pionowa 4,70 m;
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN/oś;
Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S11 projektowane są w układzie docelowym dwóch jezdni trzypasmowych o parametrach:
- klasa obciążenia obiektów A
- szerokość obiektów 2 x
Korpus planowanej drogi ekspresowej wykonany będzie dla dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jezdnia szerokości
Oprócz wymienionych powyżej prac w projekcie zaplanowano następujące roboty:
- usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą,
- budowa przepustów,
- budowa ekranów akustycznych,
- budowa przejść dla zwierząt,
- budowa oświetlenia,
- przełożenie i zabezpieczenie urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej, kolidującej z projektowaną drogą,
- budowę oświetlenia węzłów,
- wykonanie oznakowania i instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu.
O inwestycji:
Obwodnica Ostrowa Wlkp. etap II
GDDKiA O/Poznań
05.11.2009