W związku z planowaną budową drogi łącznikowej klasy GP pomiędzy węzłem „Brzesko” na autostradzie A4 a DK4, GDDKiA w Krakowie informuje, że do 14 maja 2011 roku zainteresowani wykorzystaniem kanału technologicznego powinni składać pisemne wnioski.
KANAŁ TECHNOLOGICZNY - PROJEKTOWANY W OPARCIU O USTAWĘ O DROGACH PUBLICZNYCH Z DNIA 21 MARCA 1985 R. WRAZ Z NOWELIZACJĄ Z DNIA 07 MAJA 2010 R.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie, stosownie do art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 19, poz. 115 ze zmianami) informuje, że zamierza uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji p.n.:
„Budowa drogi łącznikowej klasy GP pomiędzy węzłem „Brzesko” na autostradzie A4 a drogą krajową DK4”
i zawiadamia o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego w pasie drogowym.
Ponadto GDDKiA O/Kraków informuje, że stosownie do:
1. Art. 4 pkt 15 a z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych pod pojęciem kanału technologicznego rozumie się ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczeniu lub eksploatacji:
2. Art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego można zgłaszać w terminie 60 dni od daty ogłoszenia niniejszej informacji. Zgłoszenia w formie pisemnej proszę przesyłać na adres: Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, z dopiskiem „Kanał technologiczny-łącznik Brzesko”
3. Art. 39 ust. 6b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, podmiot który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, o której mowa w art. 39 ust. 7 ustawy o drogach publicznych jest zobowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.
4. Art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanały technologiczne będą udostępniane za opłatą w drodze umowy dzierżawy lub najmu, na zasadach określonych w art. 39 ust. 7a – 7f ustawy o drogach publicznych.
5. Art. 39 ust. 7a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanał technologiczny będzie:
SKRÓCONY OPIS INWESTYCJI
Trasy planowanych wariantów budowy drogi łącznikowej klasy GP zlokalizowane są na terenie województwa małopolskiego, na terenie miasta Brzesko.
Początek projektowanego odcinka jest zlokalizowany na istniejącej ulicy Leśnej w rejonie skrzyżowania z ul.Gajową, a koniec na skrzyżowaniu projektowanej drogi z istniejącą DK 4 w rejonie stacji benzynowej. Trasa stanowi kontynuację przebudowywanej w ramach budowy węzła autostradowego „Brzesko” drogi powiatowej nr 1435 (ul.Leśna).
W ramach niniejszego zadania inwestycyjnego przewiduje się budowę nowej drogi jednojezdniowej klasy GP; pasy ruchu 2x3.50
W zakres rzeczowy opracowania wchodzi budowa:
- drogi klasy GP, jednojezdniowa
- przebudowa i budowa skrzyżowań z drogami przecinającymi budowaną drogę,
- budowa obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady, przepusty),
- budowa dróg dojazdowych (wewnętrznych) do obsługi przyległego terenu,
- budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zbiorniki podczyszczające wody, zieleń ochronna,
- przebudowa i budowa urządzeń infrastruktury technicznej.
Projektowana inwestycja obejmuje w pierwszym etapie budowę pełnego zakresu jednojezdniowej drogi na odcinku od ul.Gajowej do istniejącej drogi DK4 wraz ze skrzyżowaniami z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi, umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg.
Parametry projektowe przedstawiają się następująco:
- Droga klasy GP ,
- Prędkość projektowa - 70 km,
- Szerokość jezdni - (2 x 3.50 m),
- Opaski 2x 0.50 m
- Szerokość pasa ruchu - 3.50 m,
- Szerokość pobocza ziemnego – 1.8 – 2.30 m.
Droga wyposażona będzie w obiekty inżynierskie: wiadukty, estakady, przepusty, przejazdy gospodarcze, obiekty ochrony środowiska, wyposażenie drogi - bariery, osłony, znaki drogowe.
Droga będzie posiadała odwodnienie na całej swojej długości przy wykorzystaniu rowów drogowych i kanalizacji deszczowej. Dostęp do drogi będzie się odbywał poprzez projektowane skrzyżowania skanalizowane i rondo turbinowe.
3. Załączniki rysunkowe (w formacie PDF)
● Orientacja; Skala 1: 2 000 – trasa Wariantu 2
● Orientacja; Skala 1: 2 000 – trasa Wariantu 3