BUDOWA OBWODNICY ZABIERZOWA W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 79
KANAŁ TECHNOLOGICZNY DOSTĘPNY DLA CHĘTNYCH

W związku z planowaną budową obwodnicy Zabierzowa w ciągu drogi krajowej nr 79, GDDKiA w Krakowie informuje, że do 7 czerwca 2011 roku zainteresowani wykorzystaniem kanału technologicznego powinni składać pisemne wnioski.



KANAŁ TECHNOLOGICZNY

PROJEKTOWANY W OPARCIU O USTAWĘ O DROGACH PUBLICZNYCH Z DNIA 21 MARCA 1985R. WRAZ Z NOWELIZACJĄ Z DNIA 07 MAJA 2010R.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Krakowie, stosownie do art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (Dz.U. z 2007r., Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) informuje, że zamierza uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.:

„Budowa obwodnicy Zabierzowa w ciągu drogi krajowej nr 79”

i zawiadamia o możliwości zgłaszania zainteresowania udostępnieniem kanału technologicznego w pasie drogowym objętym zakresem inwestycji.

Ponadto GDDKiA O/Kraków informuje, że stosownie do:

  1. Art. 4 pkt 15a z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - pod pojęciem kanału technologicznego rozumie się ciąg osłonowych elementów obudowy, studni kablowych oraz innych obiektów lub urządzeń służących umieszczeniu lub eksploatacji:
  • urządzeń infrastruktury technicznej związanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
  • linii telekomunikacyjnych wraz z zasilaniem oraz linii energetycznych, niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
  1. Art. 39 ust. 6a ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych - zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego można zgłaszać w terminie 60 dni od daty ogłoszenia przedmiotowej informacji. Zainteresowanie udostępnieniem kanału technologicznego należy zgłaszać w formie pisemnej na adres GDDKiA O/Kraków, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, z dopiskiem „kanał technologiczny – obwodnica Zabierzowa”.
  2. Art. 39 ust. 6b ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - podmiot który zgłosi zainteresowanie udostępnieniem przez zarządcę drogi kanału technologicznego, a następnie po jego wybudowaniu nie złoży oferty, o której mowa w art. 39 ust. 7 ustawy o drogach publicznych jest zobowiązany zwrócić zarządcy drogi koszty wybudowania kanału technologicznego, o ile nie udostępniono tego kanału innym podmiotom.
  3. Art. 39 ust. 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych - kanały technologiczne będą udostępniane za opłatą w drodze umowy dzierżawy lub najmu, na zasadach określonych w art. 39 ust. 7a – 7f ustawy o drogach publicznych.
  4. Art. 39 ust. 7a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, kanał technologiczny będzie obejmować 100% długości obwodnicy Zabierzowa
    i fragmenty dróg poprzecznych, jeśli zainteresowane podmioty wyrażą chęć udostępnienia takiego kanału.

SKRÓCONY OPIS INWESTYCJI

Inwestycja polega na budowie obwodnicy Zabierzowa. Projektuje się drogę klasy GP o długości około 10km, która omija tereny zabudowane - część miejscowości Modlniczka (gmina Wielka Wieś), Zabierzów, Kochanów i część miejscowości Niegoszowice (gmina Zabierzów). Obwodnica jednocześnie obsługuje tereny przyległe poprzez drogi zbiorcze. Trasa obwodnicy jest zbliżona do jej lokalizacji przewidzianej w Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Zabierzów.

Projektowana obwodnica została podzielona na dwa odcinki - Odcinek 1 od węzła Radzikowskiego do skrzyżowania z drogą powiatową nr K2131 we wsi Bolechowice, odcinek 2 od ww. skrzyżowania do włączenia do istniejącej DK79 w miejscowości Kochanów.

Dokumentacja projektowa dla obwodnicy Zabierzowa została opracowana w zakresie studium - techniczno - ekonomiczno - środowiskowego Etap II (STEŚ II), dla trzech wariantów na odcinku 1 (w tym podwariant płaski, estakadowy, tunelowy) i dwóch wariantów na odcinku 2.

Po wybraniu wariantu preferowanego przez „Centralę GDDKiA” - Inwestor złoży wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Projektowana obwodnica charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi:

  • Droga klasy GP
  • Prędkość projektowa - 80 km/h (odcinkami 70 km/h)
  • Przekrój jezdni - 2 x 2
  • Szerokość pasa ruchu - 3,50 m
  • Szerokość pasa dzielącego - 2,60 m z opaskami (1,60 m + 2 x 0,50 m)
  • Szerokość pobocza gruntowego - 1,50 m

Sieć drogowa w pasie projektowanej obwodnicy Zabierzowa składa się z odcinków dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych, z którymi obwodnica Zabierzowa tworzy skrzyżowania i węzły lub je przecina.

● drogi krajowe:

- DK 79

● drogi wojewódzkie:

Obwodnica ma powiązanie z drogą wojewódzką DW774 w Zabierzowie - ul. Kmity poprzez starodroże drogi krajowej DK79 - ul. Krakowska i projektowany łącznik pomiędzy obwodnicą i starodrożem.

● drogi powiatowe:

- K2128 w Modlniczce - ul. Kasztanowa

- K2131 w Zabierzowie - ul. Rodziny Poganów, w Bolechowicach - ul. Łąkowa.

Trasa przecina również szereg dróg gminnych i gospodarczych. Ciągi komunikacyjne wykorzystujące ww. drogi zostaną zachowane poprzez budowę bezkolizyjnych przejazdów lub skrzyżowań. Drogi lokalne, które krzyżują się bezkolizyjnie z obwodnicą Zabierzowa zostaną połączone projektowaną siecią dróg dojazdowych do obsługi terenów rolnych i leśnych po obu stronach obwodnicy Zabierzowa na odcinkach gdzie nie ma innej możliwości dojazdu.

W zakres rzeczowy opracowania wchodzi:

  • budowa drogi klasy GP dwujezdniowej,
  • budowa obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, tunele, przepusty),
  • budowa dróg serwisowych i dojazdowych do obsługi przyległego terenu,
  • budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zbiorniki podczyszczające wody, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie drogi),
  • przebudowa i budowa urządzeń infrastruktury technicznej związanej z drogą,
  • przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą a kolidującej
    z projektowaną inwestycją,
  • budowa kanału technologicznego,
  • przebudowa i budowa skrzyżowań z drogami przecinającymi budowaną drogę
    w zakresie koniecznym dla prawidłowego funkcjonowania sieci drogowej,

Ogłoszenie

Plan sytuacyjny 1

Plan sytuacyjny 2