Złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla S17 od Piask do Hrebennego

GDDKiA 12 kwietnia 2011 roku lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S17 na odcinku Piaski – Hrebenne. Jako wariant rekomendowany do realizacji wskazano: wariant S_pk z podwariantem S2 na odcinku Piaski – Zamość oraz wariant P na odcinku Zamość – Hrebenne.



Proponowany w rekomendowanym wariancie przebieg drogi ekspresowej S17 pomiędzy Piaskami i Zamościem powstał po przedstawieniu wcześniejszych wariantów instytucjom i władzom samorządowym. Rozpoczyna się na węźle Chełm leżącym na obwodnicy Piask i pozostawia po stronie wschodniej las w Łopienniku (obszar cenny przyrodniczo – potencjalny obszar Natura 2000). Dalej wykorzystuje część obwodnicy Krasnegostawu omijając od zachodu w znacznym oddaleniu Izbicę, a Zamość po stronie wschodniej. Rekomendowany wariant ma długość blisko 69 km, zlokalizowano na nim 11 węzłów i siedem miejsc obsługi podróżnych.

Z kolei na odcinku pomiędzy Zamościem i Hrebennem rekomendowany wariant biegnie po stronie wschodniej obecnej DK17, a od Tomaszowa Lubelskiego po zachodniej stronie omijając Bełżec i Lubyczę Królewską by później pokryć się z istniejącą DK17. Jego długość wynosi blisko 45 km (wraz z obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego ok. 53,5 km) i zlokalizowano na nim sześć węzłów oraz  dwa miejsca obsługi podróżnych.

Przyszła droga ekspresowa S17 od Piask do Hrebennego zaprojektowana została jak dwujezdniowa po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie zieleni pod docelowy trzeci pas ruchu.

Więcej o planowanej inwestycji