Media Trendy 2011 dla kampanii GDDKiA „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą”! To już trzecia nagroda dla kampanii realizowanej w ramach programu Drogi zaufania.
Nagrody w prestiżowym konkursie Media Trendy 2011 organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR przyznano 18 kwietnia.
Jedna z nagród – w kategorii „innowacja w mediach” trafiła do GDDKiA za kampanię społeczną „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą”.
Nagrodzona kampania była realizowana w 2010 r. w ramach programu „Drogi zaufania”. Linia kreatywna oparta była na prawdziwych historiach sprawców wypadków drogowych. Narratorami spotów telewizyjnych i radiowych nie byli aktorzy, ale ludzie, których życie uległo diametralnej zmianie po spowodowaniu tragicznego w skutkach wypadku drogowego. Przekazy koncentrowały się na przyczynach najtragiczniejszych wypadków i ich następstwach: psychicznych, społecznych i prawnych.
Zły przykład stał się dobrym wzorem, pozwolił analizować błędy, których można uniknąć.
Zobacz spoty kampanii „Jesteś sprawcą jesteś ofiarą”
W grudniu 2010 r. kampania otrzymała nagrodę Złotego Orła. W marcu została nagrodzona Kreaturą 2011 w kategorii reklama społeczna. Wczoraj do GDDKiA powędrowały Media Trendy 2011.
Kampania społeczna programu „Drogi zaufania – program ochrony życia i zdrowia ludzi na drogach krajowych” od 2010 roku jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Kampanię na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała agencja Sparing Communication Group.