Przebieg drogi:
Nowy odcinek drogi krajowej nr 10 połączy Lubieszyn (granica państwa) ze Szczecinem. Trasa ta pozwoli na ominięcie przez ruch tranzytowy miejscowości Mierzyn, Skarbimierzyce, Dołuje i Lubieszyn. Droga będzie się zaczynała od ronda przy dawnym przejściu granicznym w Lubieszynie, końcem odcinka będzie planowane rondo w miejscu, w którym kończy się obecnie dwujezdnowy przekrój DK nr 10 (przy centrum handlowym). W toku przygotowywania inwestycji analizowano wiele wariantów przebiegu drogi. Do etapu II STEŚ wybrano 3 warianty przebiegu poprowadzone na północ od obecnej DK nr 10. Długość nowej drogi w zależności od wariantu będzie wahać się pomiędzy 8, a 9 kilometrów.
W wydanej w 2014 roku decyzji środowiskowej wybrany został wariant A (żółty).
Droga przebiega częściowo na terenie Miasta na prawach powiatu Szczecin, do jej realizacji niezbędna jest partycypacja Miasta Szczecin.
Podstawowe parametry techniczne:
klasa drogi GP,
- prędkość projektowa:
na terenie zabudowanym 60 km/h,
poza terenem zabudowanym 80km/h
- prędkość miarodajna:
na terenie zabudowanym 70 km/h,
poza terenem zabudowanym 100km/h
- nośność 115 kN
- szerokości jezdni 2 x 7,0 m,
- pas dzielący 5,0 m (na terenie zabudowanym 2,5 m),
- opaska wewnętrzna 2 x 0,5 m (przekrój szlakowy),
- pobocze gruntowe 2 x 1,5 m (przekrój szlakowy),
- chodniki szerokości 2,0 m (przekrój uliczny)
- ścieżki rowerowe szerokości 2,0 m (przekrój uliczny)
Poniżej prezentujemy plany wariantów przebiegu drogi.
wariant A
wariant B
wariant C