Tymczasowa zmiana organizacji ruchu wprowadzona zostanie ze względu na konieczność likwidacji przewiązki na prawym brzegu Wisły, a także ze względu na podłączenie nowego mostu do układu komunikacyjnego miasta. W ciągu najbliższych dni wykonane zostanie docelowe oznakowanie pionowe i poziome.
Tymczasowa organizacja ruchu obowiązywać będzie do momentu oddania użytkowania nowego mostu. Nastąpi to po uzyskaniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad zezwolenia na użytkowanie obiektu.
Most przez Wisłę w Sandomierzu to inwestycja w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Stalowa Wola realizowana w nowoczesnym systemie „projektuj i buduj”, co oznacza że wyłoniony w jednym przetargu wykonawca zaprojektował i zrealizował inwestycję. Projektowanie mostu w Sandomierzu rozpoczęło się w 2008 roku. Inwestycja objęła budowę 5-przęsłowego mostu przez Wisłę o długości 456 metrów i szerokości 14 metrów z jedną jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową, a także budowę dojazdów do mostu z włączeniem ich do istniejącego układu komunikacyjnego miasta. To oznaczało budowę między innymi drugiej jezdni ulicy Lwowskiej, przebudowę skrzyżowania ulic Lwowskiej i Jana Pawła II oraz budowę skrzyżowania z ulicami Mostową i Powiśle. Długość całej inwestycji wynosi 962 metry. Koszt robót budowlanych to 80,4 miliony złotych.
Nowy most nawiązuje kształtem do już istniejącego obiektu, a kolorystyką do starej zabudowy Sandomierza na prawym brzegu Wisły. Oba oddalone od siebie o 10 metrów mosty stanowić będą dwujezdniowy fragment drogi nr 77.