Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie przedstawia listę realizowanych inwestycji:
Autostrada A4 W. Krzyż - W. Dębica Pustynia (dł. 34,8 km)
7 lipca 2010r. podpisano umowę z Wykonawcą (Konsorcjum firm z Liderem, firmą SIAC CONSTRUCTION Ltd.)
Wartość Kontraktu - 1 750 408 749,72 zł brutto.
Termin realizacji tej inwestycji to 24 miesiące.
30 czerwca 2010r. podpisano umowę o dofinansowaniu tej inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autostrada A4 W. Dębica Pustynia - W. Rzeszów Zachód (dł. 32,7 km)
10 maja 2010 r. podpisano umowę z Wykonawcą (Budimex S.A.).
Wartość umowy 1,73 mld zł,
Termin realizacji tej inwestycji to 24 miesiące.
30 czerwca 2010r. podpisano umowę o dofinansowaniu tej inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autostrada A4 W. Rzeszów Zachód – W. Rzeszów Centralny (dł. 4 km) wraz z odc. drogi ekspresowej S19 W. Rzeszów Zachód-Świlcza (dł. 4,4 km)
22 kwietnia 2010 r. podpisano umowę z Wykonawcą (Konsorcjum firm z Liderem, firmą Radko Sp. z o.o. oraz Partnerami: firmą AUTOSTRADA WSCHODNIA Sp. z o.o. z Warszawy oraz Punj Lloyd Ltd. z Indii)
Wartość umowy 441,7 mln zł (budowa odcinka A4 – 234 mln zł, budowa odcinka S19 – 207 mln zł).
Termin realizacji inwestycji to 18 miesięcy.
30 czerwca 2010r. podpisano umowę o dofinansowaniu tej inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autostrada A4 W. Rzeszów Centralny – W. Rzeszów Wschód (dł. 6,9 km)
26 lutego 2010 r. podpisano umowę z wykonawcą (konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. oraz
ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A.).
Wartość umowy: 439,4 mln zł
Dla tego odcinka Wojewoda Podkarpacki 28.12.2009 r. wydał pierwszą dla autostrady A4 na Podkarpaciu decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRID).
Rozpoczęcie robót: 29 marca 2010r.
Termin realizacji inwestycji to 18 miesięcy.
30 czerwca 2010r. podpisano umowę o dofinansowaniu tej inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W. Rzeszów Wschód - Jarosław (dł. 41,2 km)
23 września 2010r. podpisanie umowy z Wykonawcą (Lider: Polimex-Mostostal S.A., Partner: Doprastaw a.s.).
Wartość umowy: 2,196 mld zł brutto z 10-letnią Gwarancją Jakości
Termin realizacji: 21 miesięcy
Inwestycja przewidziana do współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jarosław (W. Wierzbna) - Radymno (dł. 24,5 km)
29 października 2009r. nastąpiło podpisanie umowy z Wykonawcą (realizacja systemem PB, Wykonawcą jest firma Budimex Dromex, wartość umowy 969 mln 229 tys. zł (brutto) z 7-letnią Gwarancją Jakości).
Inwestycja przewidziana do współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Radymno - Korczowa (gr. państwa) (dł. 26 km)
4 listopada br. nastąpiło podpisanie umowy z Wykonawcą (realizacja systemem PB, Wykonawcą jest firma J&P AVAX, wartość umowy 818 mln507 tys.760 zł (brutto) z 10-letnią Gwarancją Jakości).
Inwestycja przewidziana do współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Droga ekspresowej S19 Stobierna – W. Rzeszów Wschód (A4) (dł. 8,3 km)
8 lutego 2010 r. podpisano umowę z Wykonawcą (konsorcjum firm, z Liderem MSF Engenharia S.A. z siedzibą w Lizbonie). Wartość inwestycji 213,6 mln zł
Termin realizacji inwestycji to 18 miesięcy.
27 maja 2010r. podpisano umowę o dofinansowaniu tej inwestycji realizowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (wartość całego projektu: 294 mln zł, kwota dofinansowania: 215 mln zł).
Obwodnica Jarosławia w ciągu DK4 (dł. 11,2 km)
8 lutego 2010 r. podpisano umowę z Wykonawcą (Konsorcjum firm z Liderem, firmą EUROVIA POLSKA S.A.)
Wartość kontraktu - 369,2 mln zł
Termin realizacji tej inwestycji to 24 miesiące.
Zadanie współfinansowane ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej oraz ze środków budżetowych – 18 czerwca 2010 r. podpisano z PARP porozumienie o dofinansowaniu inwestycji ze środków pochodzących z PO RPW.
Jak widać Podkarpacie jest obecnie jednym z największych placów budowy. Na podstawie podpisanych umów w województwie podkarpackim powstanie ponad 250
km nowych i przebudowanych odcinków dróg, w tym 167 km nowej autostrady A4. Obecnie na Podkarpaciu w budowie jest 7 odcinków autostrady A4 (w. Krzyż – w. Dębica Pustynia, w. Dębica Pustynia – w. Rz. Zachód, w. Rz. Zachód – w. Rz. Centralny, w. Rz. Centralny – w. Rz. Wschód, w. Rzeszów Wschód – w. Jarosław Wierzbna, w. Jarosław – w. Radymno, Radymno-Korczowa), 2 odcinki drogi ekspresowej S19 (Stobierna – w. Rz. Wschód + DK 19, w. Rz. Zachód – w. Świlcza) oraz obwodnica Jarosławia.
Realizacja tych najważniejszych inwestycji nie byłaby jednak możliwa bez dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej otworzyło nowe możliwości finansowania remontów istniejących i budowy wielu nowych dróg. I to już widać w województwie podkarpackim. Przy tak śmiałych zamierzeniach i zapewnionym finansowaniu tych inwestycji można by się pokusić o stwierdzenie, iż infrastruktura drogowa województwa podkarpackiego ma się dobrze jak nigdy dotąd.
Tempo budowy nowych dróg w województwie podkarpackim nie ma bowiem precedensu w dotychczasowej historii. Znaczące dla przedsięwzięć infrastrukturalnych było przystąpienie Polski do Unii Europejskiej co otworzyło możliwość pełnego korzystania z funduszy unijnych. Obecnie jesteśmy w trakcie realizacji wielkiego wyzwania jakim jest rządowy „Programu Budowy Dróg Krajowych w latach 2011-2015”.
Zakres finansowy rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na Podkarpaciu to prawie 10 mld zł. Od 2008 roku Oddział Generalnej Dyrekcji w Rzeszowie podpisał
już umowy na budowę nowych oraz przebudowę istniejących dróg, o łącznej wartości 9,67 mld zł, w tym na 7 odcinków autostrady A4, 2 odcinków drogi
ekspresowej S19, obwodnice Ropczyc i Jarosławia oraz przebudowę ponad 54-kilometrowego odcinka krajowej „czwórki” od Machowej do Łańcuta. Zgodnie z rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych, na Podkarpaciu wybudowanych oraz przebudowanych zostanie ogółem 250 km dróg co świadczy o tym, iż Podkarpacie obecnie jest największym placem budowy w Polsce, a kiedy wybudowana zostanie cała autostrada A4, będzie najlepiej skomunikowanym regionem Polski wschodniej z Europą.