Nr projektu wg UoD: POIS.08.02.00-00-056/09
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 06.06.2011 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 17.07.2012 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 17.06.2013 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 30.06.2014 r.
Data podpisania Aneksu nr 4 do Umowy o Dofinansowanie: 11.12.2014 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2015 r.
Całkowita wartość projektu: 1 114 512 000,00
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 804 979 413,47 PLN
Opis
Przedmiotem inwestycji była budowa drogi ekspresowej S5 od miejscowości Kaczkowo w gminie Rydzyna, na zachód od istniejącej drogi krajowej DK5 w km około 79+450,00 (przebieg drogi po nowym terenie) a kończąc w gminie Żmigród w miejscowości Korzeńsko na istniejącej drodze krajowej DK 5 w km około 108+758. Inwestycja obejmowała również budowę drogi krajowej DK 36 po północnej stronie miasta Rawicz.
W ramach inwestycji wykonano m.in.:
- 27 obiektów inżynierskich na drodze S-5 w tym wiadukty, tunele i most nad rz. Masłówką,
- 8 obiektów inżynierskich na drodze DK-36, obwodnicy Rawicza: 3 wiadukty, 2 mosty i tunel,
- obiekty w ciągu dróg dojazdowych 1 wiadukt, 2 tunele i 1 most,
- 4 węzły drogowe,
- 4 Miejsca Obsługi Podróżnych,
- urządzenia ochrony środowiska,
- przebudowę istniejących dróg publicznych i wewnętrznych.
Projekt obejmuje następujące kontrakty:
1. Roboty budowlane:
1.1. Przedmiot kontraktu: Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań (A2 węzeł „Głuchowo”) – Wrocław (A8 węzeł „Widawa”) odcinek Kaczkowo – Korzeńsko, obwodnica Bojanowa i Rawicza
W dniu 09.08.2013 r. w celu ograniczenia degradacji robót przed i w okresie jesienno-zimowym GDDKiA podpisała umowę z firmą STRABAG Sp. z o.o. na wykonanie robót zabezpieczających. Wykonawca realizował wskazane przez Zamawiającego i Inżyniera zakresy robót zabezpieczających niezbędnych do wykonania przed okresem zimowym i w dniu 28.11.2013 r. zakończył roboty.
Jednocześnie z uwagi na wysoki stan zaawansowania robót na drodze krajowej nr 36 przeprowadzono oddzielne postępowanie przetargowe na wykonanie montażu barier ochronnych na DK 36, tak aby otwarcie tej drogi dla ruchu mogło się odbyć jeszcze przed okresem zimowym 2013 r. W konsekwencji w dniu 16.09.2013 r. droga DK 36 została oddana do ruchu.
Następnie przeprowadzone zostało postępowanie przetargowe na dokończenie pozostałego do wykonania zakresu robót budowlanych, w wyniku którego zawarto kontrakt na roboty budowlane:
1.2. Przedmiot kontraktu: Budowa drogi ekspresowej S5 odcinek Poznań (A-2 węzeł "Głuchowo") - Wrocław (A-8 węzeł "Widawa") odcinek Kaczkowo - Korzeńsko (OBWODNICA BOJANOWA I RAWICZA) - dokończenie budowy
2. Zarządzanie i nadzór:
2.1. Przedmiot kontraktu: Zarządzanie i nadzór nad realizacją projektu: Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań (A2 węzeł „Głuchowo”) – Wrocław (A8 węzeł „Widawa”) odcinek Kaczkowo – Korzeńsko, obwodnica Bojanowa i Rawicza
2.2. Przedmiot kontraktu: Zarządzanie projektem „Budowy drogi ekspresowej S5 odcinek Poznań (A-2 - węzeł "Głuchowo") - Wrocław (A-8 - Węzeł "Widawa") odcinek Kaczkowo – Korzeńsko (OBWODNICA BOJANOWA I RAWICZA) - dokończenie budowy” w tym pełnienie nadzoru nad realizacją robót
Strona internetowa projektu: www.droga-s5.p