Stanowisko GDDKiA dotyczące informacji prasowych o sytuacji na skrzyżowaniu dk 8 z ŁD


W związku z informacjami publikowanymi w ostatnich dniach przez Gazetę Wrocławską, pragniemy przestawić nasze stanowisko w tej sprawie.

 

Działania GDDKiA dotyczące sytuacji na skrzyżowaniu dk8 z łącznikiem Długołęka nie były sprowokowane publikacjami Gazety, wręcz przeciwnie oparte były na pracy i obserwacji służb terenowych Generalnej Dyrekcji. Od chwili otwarcia kolejnego odcinka AOW od węzła Północ do łącznika Długołęka rozpoczęliśmy bieżący monitoring sytuacji na skrzyżowaniu łącznika z dk8. Stwierdzając, że oprogramowanie sygnalizacji powinno zostać skorygowane, niezwłocznie zleciliśmy projektantowi opracowanie korekty tej sygnalizacji. O powyższych działaniach systematycznie informowaliśmy dziennikarzy Gazety Wrocławskiej!

20 lipca przesłaliśmy do Gazety Wrocławskiej następujący komunikat, który został opublikowany w formie elektronicznej na stronie Gazety (załącznik):

 

Informacja do Gazety Wrocławskiej

 

GDDKiA, już od momentu otwarcia nowego odcinka AOW podjęła więc stosowne działania tj. monitorowała sytuację na skrzyżowaniu , zleciła wykonanie projektu, a następnie uzgodniła go z Policją (Protokół z dnia 22.07) długo przed interwencją Gazety. Mimo to Gazeta w dalszym ciągu przekonywała opinię publiczną, że GDDKiA nie podejmuje żadnych działań w celu minimalizacji utrudnień na tym skrzyżowaniu. Co więcej sugerowała , że problem jest przez GDDKiA ignorowany, a decyzja o korekcie sygnalizacji jest wynikiem publikacji i interwencji Gazety.

Jesteśmy zaskoczeni , że dziennikarze Gazety nie poprosili o wyjaśnienia Projektanta AOW, lecz jedynie oparli się na informacjach osób nie posiadających szczegółowej wiedzy na temat projektu. Tym samym podzialamy opinię Zespołu Projektowego:

 

Opinia Zespołu Projektowego

 

Stanowczo nie zgadzamy się z nieobiektywnym przedstawianiem faktów. Jako Instytucja od początku robiliśmy co w naszej mocy, by polepszyć sytuację kierowców. Jednak trzeba pamiętać, że wszelka zmiana czy korekta nie jest możliwa do wprowadzenia natychmiast, wymaga natomiast opracowania projektu i uzgodnienia ze wszystkimi służbami, m.in. z Policją. Dopiero wówczas GDDKiA ma możliwość praktycznego wprowadzenia zmiany w sygnalizacji.

W dalszym ciągu będziemy prowadzić monitoring sytuacji na skrzyżowaniu dk8 z łącznikiem Długołęka i w razie konieczności podejmować kolejne działania w celu usprawnienia ruchu w tym miejscu.