Nieco ponad 474,8 mln zł wyniosła najniższa z 13 ofert złożonych na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17, od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów (zadanie nr 3). Najwyższa wyniosła ponad 756,1 mln zł. Tymczasem GDDKiA zamierza przeznaczyć na budowę tego odcinka trasy blisko 696,3 mln zł.
Zadanie nr 3 obejmuje budowę 10,2 km drogi ekspresowej od węzła Dąbrowica (bez węzła) do węzła Lubartów (wraz z węzłem) oraz łącznika prowadzącego do granic administracyjnych Lublina do al. Spółdzielczości Pracy. W ramach inwestycji powstaną także drogi zbiorcze (łączna długość 27,3 km), ekrany akustyczne (13,6 km), zbudowanych zostanie 17 obiektów inżynieryjnych (14 wiaduktów i trzy kładki dla pieszych) oraz osiem przejść dla zwierząt średnich i małych (samodzielne i zespolone z obiektami inżynierskimi lub przepustami). Powstanie także system szczelnego odwodnienia trasy (długość 13,5 km). Wykonawca będzie miał 24 miesiące od daty podpisania umowy na realizację inwestycji.
Najniższą ofertę złożyła hiszpańska firma: Dragados, 474 801 627 zł. Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzenia ofert cenowych. Pełne zestawienie zainteresowanych firm poniżej w załączniku.
Przypomnijmy, że w pierwszym etapie przetargu wpłynęło 28 wniosków od zainteresowanych wykonawców, z czego 27 spełniało warunki udziału w dalszym postępowaniu. Zgodnie z treścią ogłoszenia o zamówieniu do dalszego etapu przetargu zaproszono wykonawców, którzy zajęli miejsca w rankingu od 1 do 20.
Budowę drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski o długości 66,7 km podzielono na pięć zadań. Jako pierwsze ruszyły prace na zadaniu nr 5 od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask. Następnie na zadaniu nr 1 od węzła Sielce k/Kurowa do węzła Bogucin, a niedawno na zadaniu nr 2 pomiędzy węzłami Bogucin i Dąbrowica. Na 1 września wyznaczono termin otwarcia ofert dla zadania nr 4 pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa.