Umowa na budowę 33- kilometrowego odcinka autostrady A4 na odcinku od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachodni została podpisana 10 maja 2010 roku. Jej wartość wynosi 1,418 mld zł netto.
Odcinek autostrady będzie gotowy w ciągu dwóch lat od momentu rozpoczęcia robót.
Podstawowy zakres prac obejmuje m. in.:
Na obecnym etapie prace są prowadzone całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Każdego dnia na budowę przyjeżdża transport ok. 90 tys. ton materiałów sypkich, które są wbudowywane bezpośrednio w nasyp. Wykonawca planuje zwiększyć dostawy do 120 tys. ton dziennie. Zgromadzono 1,0 mln ton kruszyw i materiałów nasypowych.
Główne prace drogowe, jakie są obecnie wykonywane to:
Do chwili obecnej wykonano około 2 km warstwy mrozoochronnej oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Ponadto w ciągu autostrady wykonano również 750 mb podbudowy z betonu asfaltowego i warstwy wiążącej o wysokim module sztywności (odcinki próbne). Wkrótce Wykonawca przystąpi do układania kolejnych odcinków warstw bitumicznych; jednak te prace mogą być prowadzone w odpowiednich warunkach atmosferycznych, które w czerwcu i lipcu nie sprzyjały drogowcom. Do końca bieżącego roku planowane jest wykonanie 10 km nawierzchni bitumicznych.
Postęp prac jest widoczny na obiektach mostowych; do chwili obecnej wykonano 92 proc. fundamentów, 85 proc. podpór i 51 proc. ustrojów nośnych.
Tak szeroki zakres prac wymaga zatrudnienia odpowiedniej liczby fachowców. Na budowanym przez Budimex odcinku pracuje 1100 osób, z czego 100 stanowi kadra inżynierska.
Materiały na budowę są transportowane 750 samochodami. Na całym odcinku pracuje 430 maszyn budowlanych.
Do końca września Budimex planuje zakończyć wzmocnienia podłoża kolumnami żwirowymi. Rozpoczęcie robót wykończeniowych planowane jest na październik br. Zakończenie robót żelbetowych na obiektach mostowych zostało zaplanowane na koniec 2011 roku.