Skrzyżowanie krajowej trójki i dwunastki koło miejscowości Kłobuczyn od wielu lat cieszy się bardzo złą sławą, gdyż praktycznie każdego roku dochodzi tam do wielu kolizji i wypadków z udziałem rannych i ofiar śmiertelnych. Obie drogi krajowe krzyżują się tam pod kątem prostym, który jest najkorzystniejszym z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu. Mimo to skrzyżowanie to od lat nosi miano skrzyżowania śmierci.
W związku z powyższym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wyposażeniu tego skrzyzowania w sygnalizację świetlną i dodatkowe oświetlenie wszystkich wlotów na skrzyżowanie. 27 września br. nastąpi otwarcie ofert na wykonanie tego zadania. W ramach tej realizacji zostanie wykonana również wymiana nawierzchni w obrębie skrzyżowania, odnowione zostanie także istniejące oznakowanie. Powyższe prace planujemy zakończyć jeszcze w tym roku.
Generalna Dyrekcja Gróg Krajowych i Autostrad już kilku lat podjejmuje szereg działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa na wspomnianym skrzyżowaniu. Na drodze dk12, która jest podporządkowaną w stosunku do drogi dk3 przed skrzyżowaniem ustawione są znaki B-20(stop). Na drodze krajowej dk3 przed i za przedmiotowym skrzyżowaniem zainstalowano błyskowe lampy ostrzegawcze koloru żółtego zasilane bateriami słonecznymi. Rolą tych lamp jest poinformowanie kierujących o zbliżaniu się do niebezpiecznego miejsca i konieczności zwiększenia uwagi przy przejeżdżaniu przez skrzyżowanie. W obrębie skrzyżowania na drodze dk3 za pomocą oznakowania pionowego została ograniczona prędkość z obowiązującej dopuszczalnej 90km/h do 50km/h. Ograniczenie prędkości wykonano zgodnie z zasadą stopniowania, to znaczy najpierw ustawiono znak 70km/h a następnie 50km/h. Kolejnym krokiem mającym zwiększyć bezpieczeństwo tego skrzyżowania było wykonanie piktogramów (znaków poziomych) wykonanych w technologii termoplastycznej na gorąco z zatopionymi kulkami szklanymi powodującymi bardzo dobrą odblaskowość. Są to piktogramy informujące o obowiązującej tam prędkości. W celu jeszcze większego zwrócenia uwagi kierowców poruszających się po drodze dk3 wykonano prostopadłe do osi drogi pasy na nawierzchni w technologii grubowarstwowej, które swoim oddziaływaniem akustycznym i wibracjami pojazdu mają zwrócić uwagę kierującym pojazdami o obowiązującym ograniczeniu prędkości w związku ze zbliżaniem się do niebezpiecznego miejsca.