Nazwa Projektu: Budowa autostrady A4 Rzeszów - Korczowa
Nr projektu wg UoD: POIS.06.01.00-00-037/11
Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 09.09.2011
Data podpisania aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 24.02.2012
Data podpisania aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 24.08.2012
Data podpisania aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie: 21.09.2012
Data podpisania aneksu nr 4 do Umowy o Dofinansowanie: 28.06.2013
Data podpisania aneksu nr 5 do Umowy o Dofinansowanie: 26.11.2014
Data podpisania aneksu nr 6 do Umowy o Dofinansowanie: 29.10.2015
Całkowita wartość projektu: 4 754 825 500,03 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 2 890 243 728,68 PLN
Strona internetowa:
http://www.a4jaroslaw-korczowa.pl/
http://www.a4rzeszow-jaroslaw.pl/index.html
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód)(bez węzła) – Korczowa. Całkowita długość projektowanego odcinka autostrady A4 wynosi 88,23 km. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
Odcinek 1
autostrada A4: węzeł „Rzeszów Wschód” ÷ Jarosław węzeł „Wierzbna”
Odcinek 2
autostrada A4: Jarosław węzeł „Wierzbna” ÷ węzeł „Radymno”
Odcinek 3
autostrada A4: węzeł „Radymno” ÷ Korczowa (granica państwa).
Projekt obejmuje:
• Budowę autostrady w nowym przebiegu od km 581+250 do km 622+450,węzłów autostradowych przystosowanych do płatności, dróg serwisowych, MOP, OUA, 78 obiektów mostowych;
• Zaprojektowanie i budowę autostrady od km 621+800,67 do km 647+455,82 (kilometraż zgodny z Projektem Wstępnym), węzłów drogowych, MOP, SPO, OUA, 23 drogowych obiektów inżynierskich;
• Zaprojektowanie i budowę autostrady od km 647+455,82 do km 668+837,65 (kilometraż zgodny z Projektem Wstępnym), węzła drogowego, MOP, PPO, 21 drogowych obiektów inżynierskich.
Główne cele projektu:
Cele społeczno-gospodarcze projektu to poprawa płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach pomiędzy miastami regionu i kraju oraz poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu. W pełni wpisują się one w podstawowy cele szczegółowe VI Osi priorytetowej POIiŚ, przewidujący poprawę płynności i bezpieczeństwa ruchu, nośności i jakości dróg sieci TEN-T w ruchu tranzytowym, połączeniach między dużymi miastami kraju, w tym głównymi ośrodkami Polski wschodniej oraz przejazdach przez miasta.
Celem ogólnym przedsięwzięcia realizowanego w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko” jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej, przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej.
Celem głównym budowy autostrady A4 na przedmiotowym odcinku jest poprawa płynności ruchu, skrócenie czasu przejazdu w ruchu tranzytowym i w połączeniach między miastami w południowej części kraju, poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu oraz przejezdności przez Łańcut, Przeworsk, Jarosław, Radymno w ramach sieci TEN-T.
Do podstawowych celów bezpośrednich budowy autostrady A-4 należy:
- przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich,
- odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów mieszkaniowych,
- zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich o nacisku na oś 115 kN,
- zmniejszenie uciążliwości oddziaływań na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych i innych,
jak również:
- zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom projektowanej drogi,
- poprawa warunków ruchu (przepustowości, strat czasu),
- zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom projektowanej drogi.
W znaczeniu globalnym, budowa autostrady A4 ma na celu usprawnienie przejazdu przez Polskę na kierunku wschód – zachód pomiędzy granicami kraju. W skali regionu realizacja tej inwestycji stworzy alternatywę dla drogi krajowej nr 4 (ciąg międzynarodowy E-40).
W skali makroekonomicznej realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu atrakcyjności województwa podkarpackiego, jako miejsca rozwoju działalności gospodarczej, społecznej, turystycznej i kulturalnej oraz poprawy dostępu mieszkańców do infrastruktury technicznej i społecznej decydującej o możliwościach rozwojowych regionów.
Informacja nt. kontraktów (roboty + nadzór) w ramach w/w projektu:
Tytuł kontraktu:
Kontynuacja budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Wschodni) - Jarosław (węzeł Wierzbna) od km 581+263,44 do km 622+463,44 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowalnymi
Tytuł kontraktu:
Pełnienie nadzoru nad realizacją Robót oraz zarządzanie Kontraktem pn.: "Kontynuacja budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Wschodni) - Jarosław (węzeł Wierzbna) od km 581+263,44 do km 622+463,44 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi"
Tytuł kontraktu:
Tytuł kontraktu:
Zaprojektowanie i wykonanie autostrady A-4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Jarosław węzeł „Wierzbna” (bez węzła) – Radymno (z węzłem) – długości ok. 25 km
Aneks Nr 5 z dnia 17.05.2013r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robot objętych przedmiotem kontraktu na dzień 14.11.2012r.
Oddanie do ruchu:
Tytuł kontraktu:
Zaprojektowanie i wykonanie autostrady A-4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Radymno (bez węzła) – Korczowa długości ok. 22 km
Aneks Nr 8 z dnia 30.03.2014r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 01.09.2013r.
Aneks Nr 9 z dnia 22.04.2014r. - Zwiększenie Maksymalnej Wartości Zobowiązania
Aneks Nr 10 z dnia 01.08.2014r. - Przedłużenie czasu na ukończenie projektowania i robót objętych przedmiotem kontraktu na dzień 04.11.2013r.
Tytuł kontraktu:
Zarządzanie projektem w zakresie projektowania i wykonania autostrady A-4 Rzeszów – Korczowa na odcinku Jarosław węzeł Wierzbna (bez węzła) – Korczowa – długości około 47 km w tym pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót