Umowa na kontynuacje budowy autostrady A4 Brzesko – Wierzchosławice podpisana

27.09.2011 roku została podpisana umowa na kontynuację budowy autostrady A-4 na odcinku Brzesko – Wierzchosławice od km 479+000 do km 499+800. Umowę podpisali : dyrektor Jacek Gryga i zastępca dyrektora Tomasz Pałasiński ze strony GDDKiA Oddział w Krakowie oraz Grzegorz Molicki, pełnomocnik konsorcjum. W czwartek 29.09.2011 roku planowane jest przekazanie placu budowy wykonawcy.



 

W dniu 02.09.2011r., jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 6 złożoną przez Konsorcjum: Heilit + Woerner Budowlana Sp z o.o., Wysoka, ul. Lipowa 5a, 52-200 Wrocław; Strabag Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków; Poldim Spółka Akcyjna, ul. Kochanowskiego 37a, 33-100 Tarnów; Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB – PODBESKIDZIE Sp. z o.o., ul. Górny Bór 31a, 43-340 Skoczów, za cenę ofertową: 641 763 376,79 złotych

 

Budowa zostanie zrealizowana w terminie 15 miesięcy. Do czasu realizacji wlicza się również okresy zimowe.

 

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na kontynuacji budowy 21 km odcinka autostrady A-4 Brzesko – Wierzchosławice od km 479+000 do km 499+800. Zadanie obejmuje kontynuację robót budowlanych związanych z budową autostrady A4 na odcinku Brzesko – Wierzchosławice w km od 479+000 do km 499+800, przerwanych w marcu 2011r. Podstawą wykonania zadania jest Dokumentacja Bazowa. Stan zaawansowania robót określa Dokumentacja Różnicowa, opracowana w oparciu o inwentaryzację robót. Dokumentacja Różnicowa precyzuje zakres i ilość robót wykonanych do chwili przerwania robót oraz określa zakres i ilość robót koniecznych do wykonania pełnego produktu końcowego zgodnie z Dokumentacją Bazową.

 

W szczególności zakres robót budowlanych obejmuje:

 

•      kontynuację budowy odcinka autostrady o długości ok. 21 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A;

•      kontynuację budowy bezkolizyjnego węzła autostradowego „Wierzchosławice” w km 498+870,53,

•      kontynuację budowy obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe i autostradowe),

•      kontynuację budowy przekładek urządzeń obcych oraz budowy infrastruktury technicznej powiązanej z funkcjonowaniem autostrady,

•      kontynuację budowy Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska, km 480+100 oraz MOP I Bagno km 480+800

 

Uzasadnienie wyboru:

Spośród ofert nie podlegających odrzuceniu wybrano ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i kryterium „Termin wykonania”. Oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane pkt. IV.2.1) ogłoszenia o zamówieniu i pkt. 14. SIWZ kryteria wyboru.