Dragados złożył najkorzystniejszą ofertę na budowę ostatniego z pięciu odcinków S17

Nieco ponad 629 mln zł będzie kosztować budowa odcinka drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski, pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa (zadanie nr 4). Najkorzystniejszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados (629 070 061,68 zł), która także przedstawiła najkorzystniejszą ofertę na budowę zadania nr 3 czyli odcinka pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów. Tym samym postępowanie przetargowe dotyczące budowy blisko 67-kilometrowego odcinka S17, podzielonego na pięć zadań, zbliża się do końca.



W ramach budowy zadnia nr 4 powstanie 12,8 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod trzeci od węzła Lubartów (bez węzła) do węzła Witosa (wraz z węzłem). Nad doliną Bystrzycy zbudowana zostanie estakada o długości blisko 1 km, powstaną też dwa kolejne węzły: Włodawa i Mełgiewska, drogi zbiorcze o łącznej długość 21,1 km, ekrany akustyczne (ok. 10,5 km), osiem wiaduktów i dwie kładki dla pieszych oraz dziesięć przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych (samodzielnych i zespolonych z obiektami inżynierskimi lub przepustami). Powstanie także system szczelnego odwodnienia trasy.

Firmy startujące w przetargu mają 10 dni na złożenie protestu. Jeśli w tym terminie żaden nie wpłynie dokumentacja przetargowa trafi do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i dopiero po jej zakończeniu będzie można podpisać umowę z wykonawcą, który będzie miał 24 miesiące na budowę.

Przypomnijmy, że prace budowlane trwają na trzech z pięciu zadań na jakie podzielono budowę S17 na odcinku Kurów – Lublin – Piaski:

- zadanie nr 5, od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask, umowę podpisano 12 listopada 2010 r. Wykonawcą jest konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.

- zadanie nr 1, od węzła Sielce do węzła Bogucin, umowę podpisano 3 marca 2011 r. Wykonawcą jest konsorcjum Mota – Engil Polska Central Europe wraz z partnerami: Mota – Engil Engenharia e Construcao (Portugalia), Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Puławy.

- zadanie nr 2, od węzła Bogucin do węzła Dąbrowica wraz przedłużeniem w kierunku granic Lublina, umowę podpisano 9 czerwca 2011 r. Wykonawcą jest konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.

- zadanie nr 3, od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów wraz z przedłużeniem w kierunku granic Lublina, najkorzystniejszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados. Umowy jeszcze nie podpisano.

- zadanie nr 4, od węzła Lubartów do węzła Witosa, najkorzystniejszą ofertę złożyła hiszpańska firma Dragados. Umowy jeszcze nie podpisano.