Mija rok pracy na budowie dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S-8, która w niedalekiej przyszłości połączy Wrocław z Warszawą. Blisko 55-kilometrowy dolnośląski odcinek S-8 obejmuje dwa etapy budowy: Etap I realizowany przez firmę Mota Engil, przebiegający od Wrocławia (węzeł Psie Pole/AOW) do Oleśnicy (węzeł Dąbrowa) oraz Etap II realizowany przez firmę Skanska, przebiegający od Oleśnicy (węzeł Cieśle) do Sycowa (węzeł Syców wschód/granica województwa). Oba etapy łączy istniejąca Obwodnica Oleśnicy, która posiada parametry drogi ekspresowej „S”.
Prace na obu odcinkach prowadzone są w dużym zaawansowaniu. Łącznie na dolnośląskim odcinku trasy ekspresowej pracuje blisko 2000 osób i zaangażowanych jest kilkaset jednostek sprzętu budowlanego. Obecnie wykonywane są prace konstrukcyjne przy obiektach inżynierskich. Na Etapie I zabetonowanych jest już 14 z 20 obiektów, do końca roku zabetonowane zostaną wszystkie obiekty. Realizowane są również roboty bitumiczne. Niemalże cały odcinek budowanego etapu I można pokonać jadąc po warstwie wiążącej nawierzchni. Na części tego odcinka ułożona jest już docelowa ścieralna warstwa nawierzchni.
Kierowcy jadący Autostradową Obwodnicą Wrocławia na wysokości węzła Psie Pole mogą zobaczyć biegnącą równolegle do Obwodnicy budowaną trasę S-8, która w przyszłości przeniesie z AOW ruch tranzytowy w kierunku stolicy i tym samym stanie się doskonałym rozwiązaniem komunikującym węzeł drogowy aglomeracji wrocławskiej skupiony wokół dróg krajowych (5, 8, 35, 94, A4, AOW-A8).