Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Rower jest powszechnym urządzeniem, do niedawna wspaniałym pierwszokomunijnym prezentem, a nazwa Jubilat czy Wigry przenosi w czasy, kiedy wiele rzeczy było prostsze i beztroskie. Pojazd ten z rzadka kojarzony jest ze sprzętem służbowym, choć patrole Policji czy Straży Miejskiej czasem go używają.
„Uprawianie międzynarodowej turystyki samochodowej, stanowiące źródło radości i rozkoszy dla coraz liczniejszej rzeszy automobilistów polskich, nie jest - jak każda przyjemność pozbawione kolców” - oświadczył w październiku 1930 roku na falach Polskiego Radia inż. Ryszard Minchejmer.
Słowo Asfalt pochodzi od greckiego słowa, natomiast bitum z sanskrytu, przy czym obie te nazwy jeszcze 70 lat temu oznaczały to samo - coś niezniszczalnego, niezmiennego - tą samą materię. Kojarzy się nam z drogą, nawierzchnią, szerzej patrząc z budownictwem. Syntetyczne jego formy są popularne i dostępne do różnych zadań. Możliwość rozbicia asfaltów na ich drobniejsze cząstki, zawieszonych w wodzie, wytworzenie pierwszych emulsji i wkroczenie do budowy dróg w formie najbardziej do współczesności przybliżonej od lat 20-tych XX wieku, znacznie zawęziła nasza wiedze na temat wykorzystania tej substancji.
Odkrywamy nowe miejsca, smaki, emocje, zwyczaje ale i samego siebie. Małe i duże odkrycia nas kształtują , zmieniają nasze podejście do świata, kształtują poglądy. W dobie szerokiego dostępu do informacji, można odwiedzić najdalsze zakątki świata nie ruszając się z przed komputera czy telewizora, ale ten rodzaj „podróżowania” może tylko tworzyć marzenia i wyobrażenia, które często w rzeczywistości wyglądają inaczej.
Otwarty w 2007 r. 1200-metrowy most Solidarności w Płocku to dziś najdłuższa tego typu konstrukcja w Polsce. Nieliczni zdają sobie sprawę z tego, że Wisła miała już jednak dłuższy, choć niepozorny, z założenia tymczasowy obiekt, w oddalonym o 40 km Wyszogrodzie.
W latach 30 XX w, Polska prowadziła spór z Francją o państewko wyspiarskie Madagaskar, które miało zostać pierwszą polską kolonia. Pomimo wielu podjętych działań wybuch II wojny zaprzepaścił te starania. Wraz z wejściem na ekrany bajek związanych z perypetiami zwierząt połączonymi z tą wyspą, pingwiny stały się dość popularne i choć nie mieszkają na Madagaskarze, z nim kojarzone. Proponujemy nowe skojarzenie. Pingwin ze Szczucina.
Pierwsi Polacy w Peru pojawili się już w czasach kolonialnych, działając wśród indiańskich plemion jako misjonarze, walczyliśmy również o niepodległość tego państwa jak i wielu innych w Ameryce Łacińskiej. Z czasem było to miejsce emigracji nie zarobkowej ale głównie politycznej. Dlatego też w Peru znaleźli się Polscy inżynierowie.
Kafar - przyrząd wykorzystywany przy pracach palowych, składający się z dwóch zasadniczych części baby lub młota - uderzającego w pal z odpowiednim ciężarem, oraz wieży - konstrukcji w kształcie trójnoga, niezbędnej do podnoszenia samego pala, młota lub baby.
czyli o historii powstania i działalności Wytwórni Emulsji Asfaltowych w Tarnowie
Dzieła wznoszone przez drogowców łączą brzegi rzek i jezior, miasta i wsie, pozwalają ludziom zbliżyć się do siebie, pomagać sobie, prowadząc wymianę dóbr materialnych i kulturalnych. Drogowiec to piękny zawód, a jego piękno tkwi w ciągłej służbie, którą pełni w każdych warunkach. Ma swoją historię i bogate tradycje. Codzienność potwierdza jego niezbędność w życiu każdego cywilizowanego państwa. Bogaty dorobek myśli technicznej i kultury materialnej, piękne tradycje drogowców warte są „ocalenia od zapomnienia” i przekazania następnym pokoleniom. Dlatego dbamy o pamiątki drogownictwa, które są widzialnymi dowodami osiągnięć, rozwoju, nauki i kunsztu wykonania budowli drogowych.