viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2012

Nie ma żadnej nowej umowy na budowę odcinka C autostrady A2. Liderem Boegl a Krysl.

20-04-2012

Boegl & Krysl buduje odcinek C autostrady A2 w ramach umowy zawartej z konsorcjum DSS-Boegl a Krysl w sierpniu 2011 roku, po wypowiedzeniu kontraktu poprzedniemu wykonawcy – konsorcjum Covec. Przeprowadzone konsultacje techniczne z potencjalnymi wykonawcami oraz udzielenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki zostało pozytywnie ocenione przez Najwyższą Izbę Kontroli.  

Przypomnijmy, 13 czerwca 2011 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała o odstąpieniu od umów z chińskim konsorcjum, które budowało odcinki A i C autostrady A2. Konsorcjum żądało bowiem od GDDKiA dodatkowego miliarda złotych za dokończenie budowy. Prawidłowość i zasadność dokonania odstąpienia (w analogicznych okolicznościach na odcinku A) została potwierdzona również w wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie. W konsultacji z Ministerstwem Infrastruktury, przeanalizowane zostały  dwie ścieżki dalszego postępowania dotyczące sposobu szybkiego wyłonienia nowych wykonawców zgodnie z prawem zamówień publicznych - w wyniku przetargu albo procedury negocjacyjnej. Przebadano okoliczności techniczne, funkcjonalne, ekonomiczne i prawne obu rozwiązań, tak, by wybrać najbardziej optymalny tryb dalszego postępowania - z punktu widzenia interesu społecznego oraz interesu Skarbu Państwa.

Tryb, w jakim dokonano wyboru wykonawcy został uzgodniony z Ministrem Infrastruktury, który zasięgnął uprzednio w tej sprawie opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych potwierdzającej zaistnienie w przedmiotowych okolicznościach przesłanek do udzielenia zamówienia z wolnej ręki.

Prawidłowość trybu potwierdziła także Najwyższa Izba Kontroli w wystąpieniach pokontrolnych ze stycznia 2012 roku.

 

Pełna transparentność

Od 28 czerwca 2011 roku niezależne komisje w oddziałach GDDKiA w Łodzi (odcinek A) i Warszawie (odcinek C) prowadziły konsultacje techniczne łącznie z 26 podmiotami, które wyraziły zainteresowanie kontynuacją budowy dwóch odcinków A2. Następnie z wyłonionymi w wyniku konsultacji technicznych wykonawcami prowadzone były przez komisje przetargowe negocjacje warunków umów. W procesie tym brali udział obserwatorzy z Ministerstwa Infrastruktury i Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa.

 

W dniu 1 sierpnia 2011 roku, w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 67 ust 1 pkt 3 ustawo Prawo zamówień publicznych, podpisano umowę na kontynuację projektowania i budowy odcinka C autostrady A2 z konsorcjum firm Boegl a Krysl i DSS.  Umowa została podpisana na kwotę niższą od sum żądanych za dokończenie budowy przez chińskie konsorcjum oraz zbliżona do drugich w kolejności cenowej ofert z pierwotnego przetargu z 2009 roku.

 

Monitorowanie finansów wykonawcy

Wybrany w toku negocjacji wykonawca – konsorcjum firm - gwarantował bezpieczeństwo finansowe realizacji kontraktu. Taką gwarancję dawała od samego początku stabilna finansowo spółka Boegl a Krysl. W początkowym etapie realizacji kontraktu – w okresie sierpień 2011 – marzec 2012 liderem konsorcjum była spółka Dolnośląskie Surowce Skalne. W marcu 2012 roku liderowanie przejęła czeska firma Boegl a Krysl. Jest to zmiana układu sił wewnątrz konsorcjum, nie powodująca konieczności zmian umowy, zgodnie z którą realizowana jest budowa odcinka C autostrady A2 od sierpnia 2011 roku.

 

Załączniki:

1.   wystąpienia pokontrolne NIK z oceną pozytywną dla GDDKiA 

2.   wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 7 grudnia 2011 roku