viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2012

Kary tylko za zawinione uchybienia

24-10-2012

Żaden kierowca nie może zostać ukarany za błędnie działające urządzenia viaBOX. Monitoring prowadzony przez GDDKiA wskazuje, że w ciągu 13 miesięcy funkcjonowania systemu (od 3 lipca 2011) za wadliwe uznano zaledwie 0,1% urządzeń. Niezależnie jednak od tej statystyki nie może być sytuacji, by ktokolwiek został ukarany za nie swój błąd.
 

Jeżeli użytkownik viaTOLL otrzymał karę i uznaje, że została ona nałożona niesłusznie, bo wynikała np. z wadliwego działania viabox’a ma możliwość odwołania się od takiej decyzji. Przede wszystkim powinien odwołać się do organu nakładającego karę – czyli Głównej Inspekcji Transportu Drogowego. GITD poprowadzi postępowanie wyjaśniające, i w przypadku niesłusznie nałożonej kary oczywiście zostanie ona uchylona. Poza tym użytkownik może złożyć reklamację do operatora systemu, czyli firmy Kapsch (poniżej wykaz kontaktów). Z kompletem dokumentów potwierdzających niesłuszność nałożenia kary z powodu wadliwego viaBOX’a można się zgłaszać także do GDDKiA –  pomożemy w dotarciu z właściwą interwencją do GITD oraz Kapscha i przypilnujemy by została rozpatrzona.
Oczywiście kary nie uniknie ten, kto nie dopełnił obowiązku właściwego użytkowania urządzenia viaBOX czy zapłacenia za przejazd. Natomiast z pewnością za wadliwe urządzenia nikt nie zostanie ukarany.
Czy ktoś poniesienie odpowiedzialność za błędne nakładanie kar? Oczywiście! W przypadku nieprawidłowego działania urządzeń viaBOX, przekładającego się na dużą liczbę niesłusznie nałożonych kar na użytkowników, GDDKiA ma prawo ukarania wykonawcy systemu, czyli firmę Kapsch.

Standardowo użytkownicy systemu viaTOLL mogą złożyć reklamację na działanie systemu na kilka sposobów:
·         wypełnić formularz "Zgłoszenie Problemu" dostępny w Panelu Obsługi Klienta (po zalogowaniu na stronie www.viatoll.pl)
·        przesłać wiadomość e-mail, przesłana na adres info@viatoll.pl
·         złożyć reklamację przez Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta (TCOK udziela informacji w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim):
o    800 101 101 (numer bezpłatny dla telefonów stacjonarnych w Polsce)
o    +48 22 521 10 10 (dla telefonów komórkowych i dzwoniących z zagranicy, koszt połączenia zgodnie ze stawką operatora)
·         przesłać zgłoszenie faxem pod numer: +48 22 521 10 11
·         przesłać zgłoszenie na adres: Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
·         złożyć reklamację osobiście w Punkcie Obsługi Klienta www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/obsluga-klienta?limitstart=1 lub Punkcie Dystrybucji www.viatoll.pl/pl/pojazdy-ciezkie/obsluga-klienta?limitstart=3.