Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Ogłoszono 5 przetargów na realizację odcinków dróg w województwie zachodniopomorskim. Przetargi dotyczą: odcinka S3/A6 od węzła Kijewo do węzła Rzęśnica, odcinka S3 od obwodnicy Parłówka do obwodnicy Miękowa wraz z rozbudową odcinka Miękowo – Rzęśnica, II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa na drodze ekspresowej S10 i obwodnicy Przecławia i Warzymic na drodze krajowej nr 13. Dzięki tym inwestycjom znacznie skróci się czas dojazdu do pasa nadmorskiego i portu w Świnoujściu, co jest niezwykle ważne dla rozwoju gospodarki i turystyki, poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego, a Szczecin będzie znacznie lepiej skomunikowany z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Inwestycje, na które przetargi zostały ogłoszone dzisiaj będą oddawane do ruchu w latach 2019-2020.
Autostrada A6 zostanie ukończona – przedwojenne płyty betonowe zastąpi równy asfalt
Autostrada A6 powstała w latach 30 ubiegłego wieku, od lat 90. była sukcesywnie przebudowywana. Ogłoszone obecnie przetargi obejmują przebudowę ostatnich brakujących fragmentów tej trasy - odcinka od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica o dł. 3,5 km (obecnie oznaczonego jako droga ekspresowa) i węzła Kijewo. W ramach prac znajdującą się w fatalnym stanie poniemiecką nawierzchnię z płyt betonowych zastąpi nowa nawierzchnia asfaltowa. Droga zostanie poszerzona o pas awaryjny, powstanie górne przejście dla zwierząt. Przebudowany zostanie również węzeł Kijewo łączący autostradę z DK nr 10. Obecnie na węźle nie ma pasów włączenia i wyłączenia dla niektórych relacji, pozostałe są nienormatywne, stan nawierzchni autostrady w rejonie węzła wymusił ograniczenie prędkości do 70 km/h. Roboty obejmą przebudowę węzła do pełnego węzła typu koniczyna z jezdniami zbiorczo – rozprowadzającymi w ciągu autostrady A6.
Odcinek węzeł Szczecin Dąbie – węzeł Rzęśnica będzie realizowany w trybie buduj, czas realizacji zadania wyniesie 22 - 25 miesięcy, droga powinna być gotowa w II połowie 2019 roku Przebudowa węzła Kijewo będzie realizowana w formule projektuj (optymalizuj) i buduj, czas realizacji zadania wyniesie 28-31 miesięcy (w tym 12 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić na przełomie 2019/2020.
Lepszy dojazd nad morze – powstaną nowe odcinki S3 na północ od Szczecina
Obecnie na odcinku DK nr 3 od miejscowości Brzozowo do obwodnicy Miękowa Parłówka jest jednojezdniowa droga krajowa. Ruch w szczególności w okresie wakacyjnym jest bardzo duży. Powoduje to w zasadzie zator na całej długości tego odcinka. Projekt przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o dł. 22,4 km wraz z obwodnicą m. Brzozowo. Realizacja tej inwestycji będzie miała znaczący wpływ na polepszenie dojazdu do pasa nadmorskiego i portu w Świnoujściu, gdzie jest zlokalizowany terminal promów morskich do Skandynawii i gazoport.
Odrębnym zadaniem w ramach ogłoszonego przetargu jest przebudowa odcinka drogi ekspresowej S3 wybudowanego w latach 70 ubiegłego wieku od obwodnicy Miękowa do węzła Rzęśnica. Zmiany na tym fragmencie S3 obejmą budowę węzła drogowego Kliniska który umożliwi likwidację skrzyżowania wraz z przejściem dla pieszych, które jest obecnie na drodze ekspresowej – w tym miejscu wielokrotnie dochodziło do wypadków drogowych. Przebudowany zostanie również węzeł Rzęśnica, przed którym w okresie wzmożonego ruchu tworzą się długie korki. Powstaną przejścia dla zwierząt, a cała trasa zostanie wygrodzona. S3 na tym odcinku zyska współczesny standard.
Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj, czas realizacji zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić w 2020 roku.
Dwoma jezdniami S10 ze Szczecina do Stargardu
Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w roku 2007 jako droga jednojezdniowa, jest zlokalizowana pomiędzy dwoma odcinkami dwujezdniowymi. Ruch na tej trasie jest duży, od 2007 do 2014 każdego roku dochodziło do wypadków z ofiarami śmiertelnymi, łącznie na tej obwodnicy zginęło 14 osób. W 2014 roku została wykonana bariera linową na całej długości obwodnicy, która rozdzieliła kierunki ruchu i zabezpieczyła ten odcinek przez zderzeniami czołowymi. Było to działanie tymczasowe o charakterze ratunkowym. Teraz problem bezpieczeństwa na tej obwodnicy będzie mógł zostać rozwiązany w sposób docelowy. W ramach zadania zostanie wybudowana II (północna) jezdnia obwodnicy o dł. 6,5 km, powstanie droga wspomagająca Szczecin Zdunowo – Niedźwiedź oraz łącznica relacji Szczecin - Kobylanka na węźle Motaniec (Kobylanka). Po realizacja zadania cały odcinek od granicy miasta Szczecina do początku obwodnicy Stargardu zostanie oznaczony, jako droga ekspresowa.
Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj, czas realizacji zadania wyniesie od 31 do 34 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie realizacji inwestycji powinno nastąpić najpóźniej na początku 2020 roku.
DK 13 ominie Przecław i Warzymice – nowy wyjazd ze Szczecina na południe do autostrady A6
Inwestycja obejmuję budowę nowego wyjazdu ze Szczecina w kierunku południowym do autostrady A6. Nowa trasa o długości 6,5 km ominie miejscowości Przecław i Warzymice, gdzie znajdują się duże osiedla mieszkaniowe. Obecny przebieg tej drogi prowadzi do przemieszania ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym i w efekcie powstają długie korki w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Dwujezdniowa obwodnica doprowadzi ruch z miasta bezkolizyjnie do autostrady A6. W ramach zadania planuje się również budowę nowego węzła Kołbaskowo, który zastąpi istniejące połączenie wybudowane jeszcze w połowie lat 30 ubiegłego wieku.
Zadanie będzie realizowane w formule projektuj i buduj, czas realizacji zadania wyniesie od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy projektowanie), zakończenie inwestycji powinno nastąpić w pierwszej połowie 2020 roku.