Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Dziennikarze podkarpackich mediów odwiedzili dzisiaj plac budowy obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. W trakcie objazdu mogli zobaczyć postęp robót budowlanych, których ogólne zaawansowanie przekroczyło już 92%. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na kwiecień 2020 r., jednak jeszcze w tym roku planowane jest oddanie obwodnicy do ruchu.
Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka o dł. 6,7 km. Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego). Trasa główna będzie posiadać parametry techniczne drogi klasy GP o przekroju 2+1. Obwodnica zostanie połączona z innymi drogami za pomocą 4 skrzyżowań jednopoziomowych.
Zaawansowanie wszystkich robót wraz z robotami w toku wynosi 92%, w tym:
- robót drogowych 85 % (zaawansowanie prac drogowych na trasie głównej wynosi 96,85%
- robót mostowych 96,67 %
- robót branżowych 86,38 %
Warstwa ścieralna ułożona jest już w 96%. Do wykonania pozostało rondo nr 1 na początku obwodnicy (skrzyżowanie DW886 i DK28), jezdnie dodatkowe, roboty wykończeniowe, przepusty pod jezdniami dodatkowymi, oświetlenie, oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne, ekrany akustyczne, warstwa ścieralna na drogach poprzecznych.
Dane szczegółowe:
1. Całkowita długość drogi: 6,7 km
2. Wykupione działki: 803 szt.
3. Zrealizowane obiekty inżynierskie:
- mosty: 8 szt.
- wiadukty: 4 szt.
- przepusty: 18 szt.
4. Całkowita ilość MMA do wbudowania: 71 300,00 ton
5. Całkowita ilość betonu do wbudowania: 18 500,00 m3
6. Całkowita ilość wykorzystanej stali: 2 400,00 t
7. Ilość wbudowanych pali: 1 262 szt. (łączna długość pali): 8,7 km
8. Łączna ilość nasypów: 799 020,00 m3
9. Łączna ilość wykopów: 987 781,00 m3
10. Łączna ilość przebudowanych sieci :
- sieć gazowa: 1,4 km
- sieć energetyczna: 9,8 km
- sieć kanalizacyjna: 8,4 km
- sieć wodociągowa: 2,1 km
11. Wysokość najwyższego nasypu: 13,91 m
12. Głębokość najgłębszego wykopu: 16,19 m
Ciekawostki:
Ilość betonu:
Zakładana ilość betonu do wbudowania to 18 500 m3, przy założeniu że 1m3 betonu waży średnio 2,3 t, to 18 500 m3 x 2,3 t = 42 550,00 t.
Waga Statuy Wolności wynosi 229 ton, czyli z betonu użytego na budowie można by było otrzymać 185 sztuk Statuy Wolności.
Ilość stali:
Ażurowa konstrukcja kratowa wieży waży Eiffla 7 300,00 t.
Stal wykorzystana na kontrakcie waży 2 400,00 t, a zatem przy budowie obwodnicy wykorzystano około 30% (wagowo) wieży Eiffla.
Ilość gruntów skalistych:
Łączna ilość wykopów w gruntach skalistych wyniosła 565 000,00 m3
Przy założeniu, że 1m3 skały waży około 1,7 t: 565 000,00 m3 x 1,7 t = 960 500,00 t
Średnia ładowność wagonu wynosi 60 t co oznacza, że do przewiezienia skały wykorzystano by 16 tys. wagonów.
Kalendarium:
1. 30 sierpnia 2013 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej
2. 10 lipca 2014 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej
3. 30 września 2014 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka
4. 9 lutego 2016 r. - podpisanie umowy z Wykonawcą (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość kontraktu: 171 581 454,27 PLN)
5. 21 lipca 2017 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
6. 31 lipca 2017 r. – przekazanie placu budowy
7. 9 sierpień 2017 r. - rozpoczęcie prac budowlanych
8. 1 października 2018 r. - podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN).
9. 7 kwietnia 2020 r. - przewidywana data zakończenia robót (zgodnie z podpisaną umową na roboty projektowo-budowlane, Wykonawca zobowiązany był do zakończenia umowy w terminie do 33 miesięcy. Jednakże z uwagi na napotkane w trakcie prowadzenia robót problemy: liczne stanowiska archeologiczne, dwukrotnie większy zakres wykopu w skale niż pierwotnie zakładano, kontrakt został finalnie przedłużony do 7 kwietnia 2020 r.)