viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2019

2019 - podsumowanie działań na wielkopolskich drogach.

23-12-2019

W mijającym roku na drogach zarządzanych przez GDDKiA w województwie wielkopolskim zrealizowano szereg inwestycji, których głównym celem była poprawa bezpieczeństwa drogowego. Udostępniono dla kierowców ponad 50 kilometrów drogi ekspresowej S5 łączącej Poznań z Wrocławiem.

Wykonano remonty dróg i obiektów mostowych na sieci, 77 kilometrów dróg krajowych zyskało nową nawierzchnię. Wybudowano 14 lewokrętów, przebudowano 25 skrzyżowań,  wybudowano 7 nowych sygnalizacji świetlnych.

To bilans tego roku. GDDKiA- budujemy, remontujemy i zarządzamy.

  • Wykonaliśmy plan w stosunku do S5
  • Ponad 300 km S10 i S11 znajduje się w projektowaniu na terenie województwa wielkopolskiego.

 

Ponad 50 kilometrów S5 oddane do ruchu.

Drogowa mapa Wielkopolski ciągle się zmienia. W ostatnich latach na terenie województwa wielkopolskiego powstały ważne szlaki komunikacyjne, stanowiące część korytarzy międzynarodowych, łączących ważne ośrodki europejskie. Każdy wybudowany kilometr drogi ekspresowej jest olbrzymim impulsem dla rozwoju gospodarki regionu. Szczególnie jest to widoczne poprzez realizację inwestycji w okolicach węzłów drogowych.

 

Od 14 grudnia br. kierowcy mogą korzystać trzech odcinków S5 o łącznej długości ponad 50 kilometrów. Nowe odcinki S5 pozwolą kierowcom na bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróżowanie pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem, skracając czas przejazdu do ok. 1,5 godziny.

 

Udostępnione odcinki S5

Poznań - Wronczyn

W ramach realizacji powstała droga ekspresowa S5 o długości około 16 km - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne,  trzy węzły drogowe (Konarzewo, Stęszew, Mosina) oraz 17 obiektów inżynierskich. Pierwotna wartość umowy to 529 242 724,26 zł brutto. W czerwcu br. odstąpiliśmy od umowy z Wykonawcą odcinka, tj. włoskim konsorcjum TOTO S.p.A. Construzioni Generali (Lider) i Vianini Lavori S.p.A (Partner), i podjęliśmy działania mające na celu zabezpieczenia interesów Skarbu Państwa. Przejęliśmy ochronę placu budowy oraz utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu. Krok po kroku realizowaliśmy założony przez nas plan działań.

 

Podjęliśmy szybką i odpowiedzialną decyzję o niewyłanianiu kolejnego generalnego wykonawcy. Celem było szybkie zakończenie prac i udostępnienie kierowcom drogi, dlatego sukcesywnie, zgodnie z Prawem zamówień publicznych, powierzaliśmy wykonanie kluczowych robót nowym wykonawcom.​

W przyszłym roku prowadzone będą jeszcze prace związane z zagospodarowaniem Miejsc Obsługi Podróżnych, dróg serwisowych oraz nasadzeń zieleni.

 

Wronczyn - Kościan Południe

W ramach zadania zrealizowano prawie 19 km drogi ekspresowej, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, dwa węzły drogowe (Czempiń oraz Kościan Północ), 22 obiekty inżynierskie, dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, drogi publiczne uzupełniające istniejącą sieć dróg oraz drogi serwisowe służące do obsługi terenów przyległych do drogi S5.  

Wykonawca zrealizował zadanie blisko miesiąc przez terminem. Wartość umowy to 359 285 460,00 zł brutto.

 

Kościan Południe - Radomicko

W ramach zadania zrealizowano prawie 16  km drogi ekspresowej, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, cztery węzły drogowe (Kościan Południe, Śmigiel Północ, Śmigiel Południe, Lipno) oraz 22 obiekty inżynierskie. Pomimo tego, że termin zakończenia prac przypada na lipiec przyszłego roku, Wykonawca dołożył wszelkich starań, aby trasa główna została udostępniona z pozostałymi odcinkami, dzięki czemu zapewniamy ciągłość przejazdu. Nadal będą prowadzone prace poza jezdniami, jednak w żaden sposób nie będą one wpływały na ruch. W celu zachowania bezpieczeństwa na odcinku od węzła Kościan Północ do węzła Lipno będzie obowiązywało tymczasowe ograniczenie prędkości do 90 km/h oraz oznakowanie A-18b – „zwierzęta dzikie”.

Wartość kontraktu to 303 067 324,77 zł brutto.

 

Nowa trasa S5 jest doskonale skomunikowana z innymi odcinkami dróg krajowych oraz z drogami innych kategorii przy zastosowaniu nowoczesnych bezkolizyjnych rozwiązań komunikacyjnych (węzły drogowe, wiadukty). Ponadto inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla podróżujących tranzytem pomiędzy aglomeracją poznańską i wrocławską, jak i korzystających z połączeń lokalnych. Poprawią się warunki ruchu nie tylko na jej ciągu, ale także na innych drogach województwa wielkopolskiego, w tym alternatywnych dróg. W ramach budowy odcinka S5 Poznań - Radomicko zadbano o rozwiązania niezbędne dla pełnej ochrony środowiska. W tym celu zachowano przebieg szlaków migracyjnych zwierząt (wybudowano przejścia dla zwierząt, wykonano szczelny system konstrukcji i rozwiązań technicznych naprowadzających zwierzęta na te przejścia) oraz zamontowano ekrany przeciwakustyczne i przeciwolśnieniowe.

 

160 km S5 w woj. wielkopolskim

Dzięki udostępnieniu ostatnich 50 kilometrów cała droga ekspresowa S5 w województwie wielkopolskim o długości ponad 160 km i wartości inwestycyjnej około 5,5 mld złotych została zrealizowana, a Poznań i Wrocław dołączą do par miast bezpośrednio skomunikowanych drogami szybkiego ruchu.

 

 

Dofinansowanie ze środków UE

Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań - Radomicko jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Ponad 120 kilometrów S5 i S11 do dyspozycji kierowców

W ciągu trzech lat oddaliśmy do użytku blisko 130 kilometry dróg ekspresowych, umożliwiając połączenie z Wrocławiem, oraz województwem Kujawsko-Pomorskim.

 

Pracujemy nad S10 i S11

Dla zadań na poszczególnych odcinkach dróg S11 i S10 w Wielkopolsce od 2018 roku trwa proces przygotowawczy, kiedy to podpisano umowy z Wykonawcą na wykonanie prac projektowych studialnych obejmujących stadia: Studium Korytarzowe (SK), Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) i Koncepcję Programową (KP).

 

Pracami studialnymi objęte są następujące odcinki drogi S11 i S10: 

  • S10 Piła – Wyrzysk
  • S11 Szczecinek – Piła
  • S11 Piła –Ujście
  • S11 Ujście – Oborniki
  • S11 Oborniki – Poznań wraz z Obwodnicą Obornik
  • S11 Kórnik –Ostrów Wlkp.
  • S11 Ostrów Wlkp. – Kępno

 

Opis prowadzonych prac na w/w zadaniach z wyłączeniem odcinka S11 Piła –Ujście i S11 Kórnik – Ostrów Wielkopolski.

Dotychczas wykonano i zakończono z końcem 2018r. na w/w zadaniach Studium Korytarzowe typując potencjalne, możliwe do realizacji korytarze przebiegu przyszłej drogi. Odbyły się także w I półroczu 2019r. , w ramach kolejnego stadium STEŚ, spotkania informacyjne  ze społeczeństwem poprzedzone spotkaniami z przedstawicielami wszystkich samorządów terytorialnych przez które przebiegają możliwe warianty trasy.

Aktualnie trwa analiza wszystkich zebranych wniosków, protestów czy petycji jakie do dziś wpływają, zarówno samorządowych jak i społecznych,  celem wypracowania optymalnych przebiegów wariantów trasy, uwzględniających możliwie wszelkie uwarunkowania lokalne związane z zagospodarowaniem przyległego do inwestycji terenu jak i oczekiwaniami społecznymi.

W ramach trwającego stadium STEŚ zostaną wykonane również analizy i oceny w tym wielokryterialna ocena porównawcza wariantów mające umożliwić Zamawiającemu wskazanie do realizacji najkorzystniejszego wariantu pod kontem technicznym, ekonomicznym, społecznym czy środowiskowym.

Na końcowym etapie STEŚ odbędą się Posiedzenia Zespołu oraz Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI oraz KOPI). Obradujący wskażą wariant przebiegu drogi, który we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedstawiony zostanie jako wariant preferowany do realizacji. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) ostatecznie zatwierdzi lokalizację i  podstawowe rozwiązania techniczne drogi.

Dalszy etap przygotowań to Koncepcja Programowa stanowiąca rozwiązania szczegółowe dla zatwierdzonego w DŚU wariantu. Jest to ostatni etap prac studialnych, po zakończeniu którego można rozpocząć etap opracowania projektów architektoniczno-budowlanych, umożliwiających przeprowadzenie procedury pozyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRiD).

 

Opis prowadzonych prac dla odcinka S11 Kórnik – Ostrów Wielkopolski.

Podobnie jak na pozostałych zadaniach na S11 zakończono w 2018r. Studium Korytarzowe a w 2019roku rozpoczęto prace nad STEŚ. W ramach zawartej umowy przeprowadzono również konsultacje samorządowe jak i społeczne. Niestety Biuro opracowujące dokumentację złożyło wniosek o upadłość likwidacyjną, zatem prace nad STEŚ przerwano. Z uwagi na zaistniałą sytuację, GDDKiA wypowiedziała wykonawcy umowę i po zakończeniu formalności związanych z nabyciem praw autorskich przez GDDKiA do opracowanej dotychczas dokumentacji, ogłoszono w dniu 23.10.2019r. przetarg na dokończenia opracowań projektowych w zakresie STEŚ wraz z uzyskaniem DŚU i opracowaniem KP. Planuje się podpisanie umowy z nowym wykonawcą na luty 2020r.

 

Opis prowadzonych prac dla odcinka S11 Piła –Ujście.

          Dotychczas opracowano STEŚ wskazując wariant preferowany do realizacji oraz złożono wniosek o wydanie DŚU. Nie mniej jednak, z uwagi na długotrwały proces przygotowawczy który trwa od 2006 roku, nastąpiła konieczność dokonania aktualizacji złożonych materiałów do DŚU w zakresie wykonania ponownej inwentaryzacji przyrodniczej  obejmującej pełen okres wegetacyjny. W związku z powyższym, konieczne było zawieszenie trwającego postępowania o wydanie DŚU. Aktualnie toczy się postępowanie przetargowe na aktualizację tegoż zakresu materiałów, niezbędną do uzyskanie DŚU. Podpisanie umowy z Wykonawcą planowane jest na luty 2020r., która to przewiduje między innymi ponowne złożenie wniosku o DŚU na koniec 2021roku.

 

 

Bieżące informacje znajdują się na stronie internetowej : www.archiwum.gddkia.gov.pl  w zakładce Mapa Stanu Budowy Dróg

 

 

Remonty obiektów mostowych.

Oddano do użytkowania wyremontowany most przez rzekę Wartę w m. Oborniki w ciągu dk11. Planowany termin zakończenia Kontraktu  I kwartał 2020r. W trakcie remontu ruch samochodów i pieszych został przełożony na most tymczasowy. Wartość robót to 16 mln zł.

 

Zakończono przebudowę mostu przez rzekę Ner w m. Brzezie w ciągu DK12. Wartość robót to ponad 3,3 mln zł.

 

Zakończono przebudowę mostu przez rzekę Polska Woda w m. Chojnik w ciągu DK25. Wartość robót to ponad 3,6 mln zł.

 

Zakończono remont mostu i kładki dla pieszych w m. Piła w ciągu DK11. Wartość robót to około 2 mln zł.

 

Budowa kładki dla pieszych w m. Nekla nad DK92. Wartość robót  to ponad 3 mln zł brutto. Planowany termin zakończenia Kontraktu – I kwartał 2020r.

 

GDDKiA