viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2020

Budujemy i planujemy. Na jakim etapie są planowane drogi w woj. lubelskim?

17-11-2020

Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Lublin - Lubartów, jeszcze w tym roku planujemy ogłosić kolejny na wyłonienie wykonawcy obwodnicy Chełma w ciągu S12. Przygotowujemy także dokumentacje projektowe dla kolejnych planowanych inwestycji w naszym regionie.

S19 w kierunku Białegostoku

 

W czerwcu ogłosiliśmy przetarg na budowę ok. 23-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 między węzłami Lublin Rudnik i Lubartów Północ. Wpłynęło 12 ofert. Obecnie trwa ich weryfikacja. Podpisanie umowy z wykonawcą, którego zadaniem będzie zaprojektowanie i wybudowanie trasy, planowane jest w I kwartale 2021 r., a rozpoczęcie robót na przełomie III i IV kwartału 2022 r. (więcej tutaj).

 

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami w obu kierunkach i rezerwą pod trzeci pas. Przebudowane zostanie obecne obejście Lubartowa, powstaną też bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Wybudowanych zostanie w sumie ok. 45 km dróg poza trasą główną, 32 obiekty inżynierskie i 27 przepustów.

 

W związku z planowaną budową trasy podpisaliśmy porozumienie z Nadleśnictwem Lubartów w sprawie odprowadzania wód opadowych z terenu pasa drogowego i zagospodarowania jej na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe. Był to pierwszy tego rodzaju dokument, a wkrótce zawarte zostanie porozumienie ramowe z Dyrekcją Generalną Lasów Państwowych (szczegóły tutaj).

 

Na pozostałych odcinkach S19, od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do węzła Lubartów Północ, trwają prace projektowe. Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla sześciu odcinków:

  • granica woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski (ok. 11 km),
  • obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa II jezdni - ok. 7 km),
  • Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (ok. 22 km),
  • Radzyń Podlaski - Kock (ok. 19 km),
  • obwodnica Kocka (dobudowa II jezdni - ok. 8 km),
  • Kock - Lubartów (ok. 16 km).

Dalszym etapem, po zapewnieniu finansowania dla tych sześciu odcinków, będzie ogłoszenie przetargów na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”.

 

Z kolei dla mazowieckiego odcinka S19, od granicy z woj. podlaskim do granicy z woj. lubelskim (ok. 33 km), opracowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).

 

S19 to główny polski element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, który ma połączyć Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię i Grecję, a także Finlandię, Estonię i Łotwę. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie, wykorzystując oprócz S19 również S61.

 

GDDKiA

 

S12 Piaski - Dorohusk

 

Trwają też intensywne prace nad dokumentacją projektową dla budowy trasy S12 od Piask do Dorohuska. W przyszłości połączy się ona z drogą S7 w Radomiu, a także z autostradą A1 w Piotrkowie Trybunalskim. Obecnie przygotowywana jest koncepcja programowa dla czterech odcinków w woj. lubelskim, o łącznej długości ok. 75 km.

  • Piaski Wschód - Dorohucza (ok. 13 km)
  • Dorohucza - Chełm Zachód (ok. 25 km)
  • obwodnica Chełma (ok. 14 km)
  • Chełm Wschód - Dorohusk (23 km)

Jeszcze w tym roku planujemy ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy obwodnicy Chełma. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, cztery węzły drogowe, dziewięć wiaduktów, dwa mosty i 20 przejść dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego. Trasa ominie miasto od północnej strony. Budowa planowana jest w latach 2023-2025.

 

S17 Piaski - Hrebenne 

 

W budowie jest ok. 10-kilometrowa, jednojezdniowa, z dwoma jezdniami w obrębie węzłów, obwodnica Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17. We wrześniu br. podpisaliśmy z jej wykonawcą aneks do umowy, który dotyczy dobudowy drugiej jezdni tej trasy. Kierowcy pojadą obwodnicą po pierwszej jezdni w połowie 2021 r., natomiast zakończenie prac związanych z dobudową drugiej jezdni planowane jest w IV kwartale 2022 r.  

 

Powstaje też dokumentacja dla kolejnych odcinków przyszłej trasy S17 na południowy wschód od Lublina.

Trwa opracowywanie koncepcji programowej dla sześciu odcinków:

  • Piaski Wschód - Łopiennik (ok. 16 km)
  • Krasnystaw Północ - Izbica (ok. 18 km)
  • Izbica - Zamość Sitaniec (ok. 10 km)
  • Zamość Wschód - Zamość Południe (ok. 12 km)
  • Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ (ok. 18 km)
  • Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne (ok. 17 km)

Do 30 listopada trwać będą działania informacyjne dotyczące trzech odcinków między Piaskami a węzłem Zamość Sitaniec. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi i wnioski, dotyczące rozwiązań usprawniających obsługę ruchu lokalnego (szczegóły tutaj).

 

Natomiast dla dwóch odcinków opracowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R):

  • Łopiennik - Krasnystaw Północ (ok. 10 km)
  • Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ok. 12 km)

W przyszłym roku planujemy ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców trzech odcinków S17 od węzła Zamość Wschód do Hrebennego o łącznej długości ponad 47 km:  

  • Zamość Wschód - Zamość Południe (ok. 12,2 km)  
  • Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ (ok. 18 km)  
  • Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne (ok. 17,3 km) 

Autostrada A2

 

Przez woj. lubelskie przebiegać będzie także autostrada A2 z Warszawy w kierunku przejścia granicznego w Kukurykach. W sierpniu 2020 r. oddaliśmy do ruchu ponad 15 km A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną tego roku zawarte zostały kontrakty na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami: Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. W przypadku środkowego odcinka węzeł Groszki - węzeł Gręzów toczy się postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót. W grudniu br. planujemy wybrać najkorzystniejszą ofertę. Dla kolejnych etapów A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej ruszyły właśnie przetargi (szczegóły tutaj).

 

Nie tylko drogi ekspresowe

 

Rozwijamy sieć drogową w woj. lubelskim nie tylko dzięki budowie tras ekspresowych. Planowana jest także budowa obwodnic i rozbudowa dróg krajowych. W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic powstaną obejścia Janowa Lubelskiego, Dzwoli, Gorajca, Szczebrzeszyna, Zamościa (wszystkie w ciągu DK74) oraz Łęcznej (DK82) i Łukowa (DK63/76) - szczegóły tutaj.

 

Kontynuujemy też prace projektowe dotyczące rozbudowy sześciu odcinków DK74:

  • od Janowa Lubelskiego do Frampola (ok. 9 km)
  • od Gorajca do Szczebrzeszyna (ok. 10 km)
  • od Klemensowa do Zamościa (ok. 15 km)
  • od Zamościa do Miączyna (ok. 7 km)
  • od Horyszowa do Hrubieszowa (ok. 19 km)
  • od Hrubieszowa do Zosina (ok. 14 km) 

W ramach inwestycji droga dostosowana zostanie do kategorii GP (główna ruchu przyspieszonego). Wzmocniona będzie konstrukcja jezdni, przebudowane zostaną chodniki i wybudowane nowe ciągi pieszo-rowerowe, zbudowany zostanie system odwodnienia, przebudowane zostaną skrzyżowania, a także powstaną drogi dojazdowe. Kolejnym etapem, po zapewnieniu finansowania, będzie ogłoszenie przetargów na wyłonienie wykonawców, co planowane jest w latach 2021 i 2022.

 

W opracowaniu jest również dokumentacja projektowa dla rozbudowy DK63 od granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego do Łukowa (ok. 11,5 km). Obecnie przygotowywany jest raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

 

Z kolei dla odcinka DK17 od Zamościa do miejscowości Łabunie (ok. 5,5 km) złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji ZRID. Na przełomie 2021 i 2022 roku planowana jest też przebudowa skrzyżowania w Krasnymstawie na skrzyżowaniu DK17 z drogą wojewódzką nr 812, gdzie powstanie rondo. 

 

Pracujemy również nad dokumentacją dotyczącą rozbudowy drogi krajowej nr 48 w Dęblinie i od granic miasta do Moszczanki. Chodzi o blisko 8 km drogi, od mostu na Wiśle do końca zjazdu z wiaduktu nad linią kolejową w Dęblinie, oraz od granic miasta do Moszczanki.

 

Wybudujemy też chodnik wraz z oświetleniem przy DK12 w miejscowości Stołpie. Inwestycja będzie realizowana wraz z gminą Chełm. Planujemy, że prace rozpoczną się w II kwartale przyszłego roku.

 

Prowadzimy również prace przygotowawcze i porządkowe w ramach zadania na zaprojektowanie i budowę Miejsc Obsługi Podróżnych w Wierzchowiskach i Bystrzejowicach przy drodze S17(S12). Rozebrane już zostały stare budynki, a obecnie trwają dalsze prace związane z przygotowaniem inwestycji. Planujemy, że budowa zostanie zakończona do końca 2021 r.