Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Szukamy wykonawcy przebudowy ponad 5 kilometrów drogi krajowej nr 91 pomiędzy Markowicami a Brudzowicami. Inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci TEN-T. Zakłada przebudowę dwóch skrzyżowań, likwidację jednego skrzyżowania w miejscowości Zabijak oraz wybudowanie chodników, które umożliwią bezpieczne dojście do przystanków autobusowych zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej.
W związku z tym, że przedmiotowy odcinek od 2019 roku stanowi alternatywę dla autostrady A1, niezbędne jest dostosowanie konstrukcji drogi do nośności 115 kN/oś. W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu zostanie zamknięte skrzyżowanie z ul. Leśną w Zabijaku. Na przebudowanym odcinku drogi zaprojektowano również dwie zatoki do przeprowadzania kontroli pojazdów przez Policję i Inspekcję Transportu Drogowego. Realizacja robót powinna być prowadzona z wyłączeniem z ruchu poszczególnych odcinków jezdni. W tym celu powstaną tymczasowe przejazdy technologiczne pomiędzy jezdniami umożliwiające przeprowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednej z jezdni.
Zamówienie będzie realizowane w formule tradycyjnej (Buduj).
Odcinek zlokalizowany jest w granicach województwa śląskiego w powiecie myszkowskim (gmina Koziegłowy) oraz powiecie będzińskim (gmina Siewierz) i przebiega przez miejscowości Winowo, Zabijak i Brudzowice.
Zakres przedmiotu zamówienia
Inwestycja obejmuje w szczególności:
- przebudowę nawierzchni jezdni z pełną wymianą konstrukcji dostosowaną do wymogów nośności 115 kN/oś,
- przebudowę skrzyżowań z drogami poprzecznymi,
- remont poboczy gruntowych,
- przebudowę zatok autobusowych,
- budowę chodników,
- remont nawierzchni na obiekcie inżynierskim,
- budowę przepustów,
- odbudowę i budowę rowów,
- budowę oraz przebudowę kanalizacji deszczowej,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowę kanałów technologicznych,
- budowę oświetlenia drogi,
- wykonanie elementów ochrony środowiska.
Termin realizacji robót
Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będzie wliczany okres zimowy od 16 grudnia do 15 marca.
Na oferty czekamy do 7 lipca 2021 r.
Kryteria oceny ofert
Na wybór najkorzystniejszej oferty wpływ będzie miała cena (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe, takie jak termin realizacji kontraktu (10 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.).
Czym jest TEN-T
Transeuropejska Sieć Transportowa – TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych. W skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T wchodzą szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne stanowiące najważniejsze połączenia z punktu widzenia rozwoju Unii Europejskiej, a także punktowe elementy infrastruktury w postaci portów morskich, lotniczych, śródlądowych i terminali drogowo-kolejowych. Ponadto jej integralnym składnikiem są również inteligentne systemy transportowe, których wdrażanie przyczynia się do poprawy przepustowości sieci, bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska przez transport.
Celem rozwijania sieci TEN-T jest zapewnienie spójności terytorialnej UE i usprawnienie swobodnego przepływu osób oraz towarów. Efektywnie funkcjonujący w ramach Unii system transportowy ma przyczyniać się do poprawy działania jednolitego rynku wewnętrznego, stymulować wzrost gospodarczy regionu, a także podnosić konkurencyjność poszczególnych państw członkowskich i całej UE w skali globalnej.
Celem polityki Unii Europejskiej w kontekście rozwoju sieci TEN-T jest stworzenie spójnej i interoperacyjnej, multimodalnej sieci transportowej o ujednoliconych, wysokich parametrach technicznych w ramach całej UE.