Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Wielkie budowy
W październiku 2009 zakończyła się budowa węzła Kielce Północ. Inwestycja u zbiegu drogi ekspresowej S-7 Warszawa – Kielce – Kraków i drogi krajowej 73 Kielce – Busko – Tarnów prowadzona na odcinku 10 kilometrów trwała dwa lata i kosztowała 227 milionów złotych. Jest to największa i najdroższa w regionie świętokrzyskim zakończona inwestycja drogowa ostatnich lat. Również w roku 2009 ruszyła budowa 17-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S-7 Skarżysko – Występa. Inwestycja kosztuje ponad 643 miliony złotych i potrwa do końca tego roku. Kolejna rozpoczęta w ubiegłym roku inwestycja to most w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej 77 Lipnik - Stalowa Wola. Koszt budowy, która zakończy się na początku 2011 roku, to 80 mln złotych. W 2009 roku ruszyła również budowa Wylotu Wschodniego z Kielc drogi ekspresowej S-74 za 285 milionów złotych. Inwestycja potrwa jeszcze dwa lata. Jej długość to ponad 7 km.
Ogółem w roku 2009 kielecki oddział GDDKiA realizował równolegle cztery wielkie inwestycje o łącznej wartości około 1,3 miliarda złotych. Na przestrzeni ubiegłego roku wydatkowano na te przedsięwzięcia blisko 500 milionów złotych.
Remonty nawierzchni
Rekordowo dużo, bo około 172 milionów złotych wydanych zostało w ubiegłym roku na remonty nawierzchni. To dwukrotnie więcej niż w roku 2008. Z te pieniądze udało się wymienić nawierzchnię na odcinkach o łącznej długości około stu kilometrów, głównie na drogach 42 Końskie – Skarżysko – Starachowice i 79 Warszawa – Sandomierz – Kraków, które od lat czekały na remont. Przy okazji powstały nowe chodniki, przejścia dla pieszych, wymieniono oznakowanie, zamontowano urządzenia dla poprawy bezpieczeństwa ruchu w ramach programu „Drogi Zaufania”.
INFORMACJE O ZADANIACH
INWESTYCJE ZAKOŃCZONE
Węzeł Kielce Północ
Droga ekspresowa S- 7, droga krajowa nr 73
Węzeł Kielce Północ to ponad 7-kilometrowy odcinek ekspresowej drogi S-7 od miejscowości Występa do Wiśniówki oraz ponad 2-kilometrowy dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 73 klasy GP od Wiśniówki do granic miasta Kielce, a także drogi boczne i szereg obiektów inżynieryjnych. Dzięki inwestycji i nowoczesnym rozwiązaniom komunikacyjnym powstało bezpieczne i bezkolizyjne połączenie drogi ekspresowej nr 7 Warszawa – Kielce – Kraków z drogą krajową nr 73 Wiśniówka – Kielce – Tarnów. Mieszkańcy Kielc i pobliskich miejscowości zyskali natomiast szybki i wygodny wylot w stronę Warszawy i Krakowa, a kierowcy jadący drogą S-7 bezpieczne połączenie ze stolicą województwa świętokrzyskiego.
Zasadniczym i najbardziej okazałym elementem całej inwestycji pod hasłem Węzeł Kielce Północ jest węzeł w Wiśniówce u zbiegu drogi ekspresowej S-7 i drogi krajowej nr 73, z łącznicami w kierunku Warszawy, Krakowa (kielecka obwodnica) i Kielc. Niemniej ważny jest węzeł w Barczy w miejscu dawnego skrzyżowanie drogi nr 7 z drogą wojewódzką nr 750 na Zagnańsk i łącznicy kolejowej. W ramach inwestycji wybudowano również szereg obiektów inżynieryjnych w ciągu drogi S-7 takich jak wiadukt nad linią kolejową w Występie, wiadukt w ciągu drogi powiatowej i kładka dla pieszych w Kajetanowie oraz przejazd gospodarczy. W ramach inwestycji powstało także ponad 12 km dróg dojazdowych, zamontowano również urządzenia ochrony środowiska takie jak np. ekrany akustyczne. Całe przedsięwzięcie wiązało się z przebudową sieci wodociągowej, gazociągowej, energetycznej, telekomunikacyjnej, a także kolejowej. Budowa Węzła Kielce Północ rozpoczęła się w połowie 2007 roku, a zakończyła 15 września 2009. Koszt inwestycji to 227,3 mln złotych. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach. Wykonawcą Strabag Sp. z o.o. Węzeł został zaprojektowany przez Transprojekt Gdański. Węzeł Kielce Północ to najdroższa i największa inwestycja drogowa ostatnich lat w regionie świętokrzyskim. To także ważny etap budowy drogi ekspresowej S-7. Niejako kontynuacją inwestycji jest trwająca obecnie budowa odcinka Skarżysko – Występa.
INWESTYCJE W TRAKCIE REALIZACJI
Odcinek Skarżysko – Występa, droga ekspresowa S-7
Nowy dwujezdniowy odcinek Skarżysko – Występa drogi ekspresowej nr 7 Warszawa – Kielce – Kraków będzie miał długość blisko 17 kilometrów. Połączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstaje 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące, podczyszczanie ścieków oraz rekultywację zieleni. Realizacja największej do tej pory świętokrzyskiej inwestycji drogowej, pod którą wykonanych zostanie 2 miliony metrów sześciennych robót ziemnych potrwa 18 miesięcy i zakończy się w grudniu 2010 roku. Koszt inwestycji to 643, 5 miliona złotych. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil Polska. Początek robót – pierwsza połowa 2009.
Most przez Wisłę w Sandomierzu, droga krajowa 77
Inwestycja w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz - Stalowa Wola realizowana jest w nowoczesnym systemie „zaprojektuj i zbuduj” przez firmę Mota-Engil Polska. Projektowanie mostu w Sandomierzu rozpoczęło się w 2008 roku, budowa ruszyła w drugiej połowie 2009. Potrwa ona potrwa 19 miesięcy i powinna się zakończyć w styczniu 2011. Inwestycja obejmuje budowę 5-przesłowego mostu przez Wisłę o długości 456 metrów i szerokości 14 metrów z jedną jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową, a także budowę dojazdów do mostu z włączeniem ich do istniejącego układu komunikacyjnego miasta. To oznacza budowę między innymi drugiej jezdni ulicy Lwowskiej, przebudowę skrzyżowania ulic Lwowskiej i Jana Pawła II oraz budowę skrzyżowania z ulicami Mostową i Powiśle. Długość całej inwestycji wynosi 962 metry. Koszt to 80,4 miliony złotych.
Wylot Wschodni z Kielc, droga ekspresowa S-74
Nowy wylot drogi ekspresowej nr 74 z Kielc do Cedzyny w kierunku Lublina i Rzeszowa będzie miał blisko 7 kilometrów (w granicach miasta - 2,6 km, poza granicami Kielc – 4,2 km). Przedsięwzięcie zakłada budowę węzła z tunelem w ciągu kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej czyli drogi 74 pod Aleją Solidarności czyli pod drogą krajową 73. W ramach inwestycji powstanie również nowa dwujezdniowa droga będąca przedłużeniem ulicy Świętokrzyskiej w kierunku Cedzyny. Cały wylot wschodni będzie miał parametry drogi ekspresowej. W ramach inwestycji powstaną trzy wiadukty, kładka dla pieszych most na rzece Lubrzance i rondo w Cedzynie. Inwestycja realizowana częściowo w systemie „zaprojektuj i zbuduj” która rozpoczęła się w 2008 roku i potrwa 30 miesięcy. Zakończy się pod koniec 2011.
REMONTY (ODNOWY) NAWIERZCHNI
Zakończone 2009
- 42 - przejście przez Końskie - 4 km – 8,1 mln – 2008-2009
- 79 - Łoniów – Gaj Osiecki – Osiek – 8 km – 9,5 mln – 2007-2009
- 42 - Starachowice – Michałów – 5 km – 9,7 mln – 2009
- 74 Ćmińsk – Kielce – 8 km – 13 mln – 2009
- 79 Przeczów – Słupia – 13 km – 21 mln – 2009
- 78 Borki – Motkowice – 11 km – 20 mln - 2009
- 42 Gilów – Skarżysko Kamienna – 7 km- 12 mln – 2009
- 42 Górki – Gilów – 2,5 km – 4 mln – 2009
- 77 przejście przez Sandomierz – 2 km – 11 mln – 2009
- 79 Karsy – Ożarów – 6,5 km – 14 mln – 2009
- 79 Połaniec – Przeczów – 6 km – 9,5 mln – 2009
- 42 Końskie – Kozia Wola – 6 km – 9,6 mln – 2009
- 42 Skórnice – Fałków – 5 km – 5,5 mln – 2009
Rozpoczęte 2009, koniec w 2010
- 79 Osiek – Połaniec – 13 km – 21 mln – 2009-2010
- 79 Wyszmontów – Sobótka – 9 km – 16 mln – 2009-2010
- 79 Sobótka – Chwałki – 9 km – 15 mln – 2009-2010
- 79 przejście Połaniec 3 km – 8,3 mln – 2009-2010
OGŁOSZONE PRZETARGI
Obwodnica Kielc
Droga ekspresowa S-7, długość 22 km, przetarg koniec października 2009
Granica województwa – Skarżysko Kamienna
Droga ekspresowa S-7, długość 7,6 km, przetarg koniec listopada 2009