viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

PRZEBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 94 w OLKUSZU

18-11-2005
28 października 2005 roku oddano do ruchu przebudowaną drogę krajową nr 94 w Olkuszu. Inwestycja krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kosztowała prawie 50 mln złotych i została w całości sfinansowana ze środków budżetu państwa. Realizację kontraktu rozpoczęto wiosną 2004 roku i zakończono zgodnie z planem w październiku 2005 roku.

olkuszPICT5599.jpg



Uroczystego przecięcia wstęgi dokonali: Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA, Jerzy Adamik Wojewoda Małopolski, Janusz Sepioł Marszałek Województwa Małopolskiego, Andrzej Kallista burmistrz miasta i gminy Olkusz, Jerzy Górnicki wicestarosta powiatu olkuskiego oraz Piotr Motyka dyrektor Mota - Engil Polska SA. Zaraz po zmianie ogranizacji ruchu, tzn. po uruchomieniu drugiego wiaduktu nad linią PKP oraz drugiej jezdni o długości 800 m, zniknęły korki stanowiące dotychczas stały element olkuskiego pejzażu.


olkuszPICT5638.jpg


 
PRZEBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 94 w OLKUSZU 
Natężenie ruchu GPR 2000: 18.500 przejazdów na dobę; prognoza 2005: 21.700 p/d 

INWESTOR:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie

KOSZTY:
Wartość kontraktu to 47,2 mln złotych brutto
Koszt całego przedsięwzięcia, tzn. prace budowlano – montażowe wraz z dokumentacją i nadzorem to 48,9 mln złotych brutto 


olkuszPICT5665.jpg



ZAKRES INWESTYCJI: 

CZĘŚĆ I, OLKUSZ
- rozbudowa drogi do parametrów GP (główna przyspieszona) na odcinku o długości 1.536 m: budowa drugiej jezdni, przebudowa i wzmocnienie istniejącej jezdni do obciążenia 115 kN/oś, dobudowa pasa ruchu do wyprzedzania, budowa poboczy bitumicznych oraz ziemnych
- rozbiórka istniejącego wiaduktu nad torami kolejowymi
- budowa czterech obiektów mostowych: dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi, przepustu pod drogą krajową oraz przepustu w ciągu drogi dojazdowej
- budowa 36 m murów oporowych o zmiennej wysokości
- budowa trzech odcinków ekranów akustycznych
- budowa oświetlenia ulicznego
- budowa chodników
- budowa kanalizacji deszczowej

ROBOTY ZIEMNE:
- wykopy: 16.052 m3
- nasypy: 35.627 m3 

KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI: 
Nowa nawierzchnia
- warstwa odsączająca z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie (20,00 cm)
- warstwa mrozoochronna z kruszywa naturalnego  stabilizowanego mechanicznie (20,00 cm)
- podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0.31 stabilizowanego mechanicznie (10,00 cm)
- podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0.63 stabilizowanego mechanicznie (20,00 cm)
- podbudowa z betonu asfaltowego (2 x 10,00 cm)
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (6,50 cm)
- warstwa ścieralna SMA (3,50 cm) 
Wzmocnienie istniejącej nawierzchni
- frezowanie istniejących warstw asfaltowych (średnio 8,00 cm)
- podbudowa – mieszanka MCE wykonana metodą recyklingu głębokiego na zimno (20,00 cm)
- podbudowa z betonu asfaltowego (9,00 cm)
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego (6,50 cm)
- warstwa ścieralna SMA (3,50 cm)

PRACE NAWIERZCHNIOWE OGÓŁEM:
podbudowy z kruszyw                                   39.100 m2
podbudowy z mieszanki MCE                        13.000 m2
podbudowy bitumiczne                                 36.000 m2
warstwa wiążąca                                          26.500 m2
warstwa ścieralna                                          27.700 m2
 
OBIEKTY MOSTOWE: 

WIADUKT NAD TORAMI KOLEJOWYMI W CIĄGU JEZDNI PRAWEJ (KIERUNEK DO KRAKOWA)
- rozbiórka istniejącego obiektu i budowa nowego o długości 87,25 m
- szerokość jezdni na wiadukcie: 2 x 3,50 m
- szerokość chodnika: 2,00 m
- szerokość użytkowa obiektu: 9,00 m
- konstrukcja nośna – płyta żelbetowa zespolona z belkowym rusztem stalowym
- klasa obciążeń A
- obiekt posadowiony bezpośrednio na gruncie

 WIADUKT NAD TORAMI KOLEJOWYMI W CIĄGU JEZDNI LEWEJ (kierunek od Krakowa)
- budowa obiektu o długości 113,77 m
- szerokość jezdni na wiadukcie: 3 x 3,50 m
- szerokość chodnika: 2,00 m
- szerokość użytkowa obiektu: 13,00 m
- konstrukcja nośna – płyta żelbetowa zespolona z belkowym rusztem stalowym
- klasa obciążeń A
- obiekt posadowiony bezpośrednio na gruncie

PRZEPUST ŻELBETOWY RAMOWY POD OBIEMA JEZDNIAMI DR. KRAJOWEJ NR 94
- rozbiórka istniejącego obiektu i budowa nowego o długości 38,14 m
- wymiary przepustu w świetle: 4,00 m x 3,50 m
- szerokość jezdni: 2 x 7,00 m
- szerokość chodnika: 2 x 1,63 m
- konstrukcja żelbetowa ramowa monolityczna wylewana na mokro na placu budowy
– posadowienie na poduszce z betonu wyrównawczego
- klasa obciążeń A

 PRZEPUST ŻELBETOWY RAMOWY W CIĄGU DROGI DOJAZDOWEJ DO HURTOWNI
- budowa nowego przepustu na potoku Baba o długości 8,30 m
- wymiary przepustu w świetle: 4,00 m x 2,10 m
- szerokość jezdni: 5,50 m
- konstrukcja ramowa żelbetowa
– posadowienie na poduszce z betonu wyrównawczego
- klasa obciążeń B

EKOLOGIA:
- budowa ekranów akustycznych typu „zielona ściana” oraz przeźroczystych z pleksiglasu o wysokości od 2,00 do 3,50 m i łącznej długości 203,50 m (łączna powierzchnia 579,50 m2)
- wymiana okien w 2 budynkach mieszkalnych (łączna powierzchnia wymienionych okien: 21,00 m2)
- budowa 4 separatorów oczyszczających wody opadowe spływające z jezdni
- nasadzenie tuj i pnączy wzdłuż ekranów akustycznych
 
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO:
- przebudowa trzech skrzyżowań – wydzielenie relacji skrętnych
- budowa dwóch sygnalizacji świetlnych: na skrzyżowaniu dk 94 z aleją Tysiąclecia oraz ul. Przemysłową oraz na skrzyżowaniu dk 94 z ul. Kazimierza Wielkiego oraz ul. Pakuską
- oznakowanie poziome grubowarstwowe z masy termoplastycznej na powierzchni 1.634 m2
- montaż 215 punktowych elementów odblaskowych, tzw. kocich oczek
- montaż barier energochłonnych na odcinkach o łącznej długości 1.160 mb
- budowa oświetlenia ulicznego w pasie rozdziału jezdni oraz częściowo w chodniku i na poboczu
 
URZĄDZENIA OBCE – PRZEBUDOWA:
- sieci wodociągowej
- sieci gazowej wysoko- i niskociśnieniowej
- kanalizacji deszczowej
- oświetlenia ulicznego
- kolektora kanalizacji sanitarnej
- sieci ciepłowniczej
- linii średniego i niskiego napięcia
- urządzeń telekomunikacyjnych
- urządzeń kolejowych: trakcji, kabli SRK, kabli energetycznych i kanalizacji teletechnicznej
 
 CZĘŚĆ II, BOLESŁAW – SŁAWKÓW 
ZAKRES:
- przebudowa konstrukcji nawierzchni obu jezdni z dostosowaniem do obciążeń 115 kN/oś
- wymiana i uzupełnienie elementów odwodnienia drogi
- przebudowa przepustów
- wyprofilowanie poboczy materiałem kamiennym
- odtworzenie dróg gospodarczych równoległych do drogi krajowej
- poszerzenie pasów dla lewoskrętów na skrzyżowaniach
- uzupełnienie krawężników i chodników

PRACE NAWIERZCHNIOWE:
 - frezowanie istniejącej nawierzchni na głębokość 15,00 cm (71.300 m2)
- recykling głęboki – 35,00 cm (79.300 m2)
- podbudowy z kruszyw (73.500 m2)
- podbudowy z betonu asfaltowego o grubości 13,00 cm (71.900 m2)
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o grubości 8,00 cm (70.200 m2)
- warstwa ścieralna SMA o grubości 4,00 cm (69.100 m2)

BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO:
- oznakowanie poziome grubowarstwowe z masy termoplastycznej na powierzchni 7.500 m2
- montaż barier energochłonnych na odcinkach o łącznej długości 5.520 mb
 
OBIEKTY MOSTOWE:
przebudowa obiektów inżynierskich w Ujkowie i Bolesławiu: demontaż istniejących przepustów rurowych na ciekach kopalnianych oraz budowa przepustów w postaci żelbetowej ramy o konstrukcji otwartej (wymiary w świetle 8,00 m x 1,90 m), klasy nośności A

 
WYKONAWCA:
Konsorcjum utworzone przez: Krakowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA oraz Przedsiębiorstwo Budowy Mostów w Lubartowie Sp. z o.o. – obecnie: Mota – Engil Polska SA 

TERMINY:
Realizację kontraktu rozpoczęto wiosną 2004 roku i zakończono zgodnie z planem w październiku 2005 roku