viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

SPOTKANIE W SPRAWIE ZJAZDU Z AUTOSTRADY

26-07-2005
5 kwietnia 2005 roku w Brzesku odbyło się spotkanie w sprawie zjazdu z węzła autostradowego.
Wzięli w nim udział: Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Jan Musiał burmistrz Brzeska, Jan Sady wicestarosta brzeski, mieszkańcy miasta oraz przedstawiciele GDDKiA. Na spotkaniu ustalono kilka faktów:

Fakt I: w planie zagospodarowania przestrzennego gminy od ponad 30 lat istnieje rezerwa pod planowaną drogę i każdy mieszkaniec gminy zainteresowany jej rozwojem mógł to sprawdzić. Dowodem istnienia rezerwy jest niewydawanie pozwoleń na jakiekolwiek budowy przy ul. Leśnej od początku lat 70-tych XX wieku, na który to fakt zwrócił uwagę zebranych Przewodniczący Rady Osiedla Jagiełły.

Fakt II: na spotkaniu byli obecni zarówno mieszkańcy osiedla Jagiełły protestujący przeciwko budowie zjazdu w ulicę Leśną, jak i mieszkańcy tego samego osiedla, a nawet przedstawiciele jego władz, którzy zdecydowanie popierali proponowane przez gminę rozwiązanie, jako najkorzystniejsze dla mieszkańców, których interesy reprezentują.

Fakt III: wysunięta przez kilku mieszkańców propozycja budowy tzw. zachodniej obwodnicy Brzeska jest możliwa do realizacji w dalszej perspektywie czasu. Póki co nowa droga miałaby być poprowadzona przez las, na co nie zgadza się nadleśnictwo; następnie przez ogródki działkowe, na co nie zgadzają się działkowcy – w imieniu 174 osób wystąpił jeden z nich; potem przez teren Centrum Biotechniki, które ze względu na poczynione tam duże inwestycje nie wyraża zgody; następnie przez gminę Jasień, na co – w imieniu mieszkańców – stanowczy protest zgłosił sołtys wsi. Dodatkowym problemem jest konieczność przekwalifikowania gruntów rolnych wysokiej klasy znajdujących się na proponowanej trasie. Po dojściu do drogi krajowej nr 4 istniałby problem jej przekroczenia ze względu na bardzo dużą – dochodzącą do 30m – różnicę w poziomie gruntów, co wiązałoby się albo z koniecznością wykonania ogromnego szerokiego na 150m wykopu albo z koniecznością budowy tunelu długości ok. 1.000m; dalej droga biegłaby przez tereny, które w projekcie zagospodarowania przestrzennego gminy zostały przeznaczone pod zabudowę mieszkalną.

Fakt IV: trzeba zdać sobie sprawę, że istnienie rezerwy w tym, a nie innym miejscu nie jest wymysłem GDDKiA, lecz realizacją przez władze gminy postulatów jej mieszkańców. To nie GDDKiA „narzuca” społeczności Brzeska trasę, tylko mieszkańcy Brzeska narzucili GDDKiA taki, a nie inny przebieg drogi. W myśl obowiązujących obecnie przepisów zjazdu z węzła nie można wybudować gdzie indziej, więc wniosek GDDKiA może dotyczyć tylko lokalizacji zjazdu w ulicy Leśnej, a Wojewoda swą decyzją ustanowi tę lokalizację, gdyż nie może postąpić inaczej.

Fakt V: należy sobie uświadomić, że po wybudowaniu autostrady i węzła w Brzesku i tak część ruchu Brzesko - autostrada będzie przemieszczać się ulicą Leśną. Lepszym rozwiązaniem dla gminy jest, by GDDKiA przejęła ulicę Leśną i przebudowała ją do parametrów klasy G (drogi głównej), poszerzając jezdnię do 7m, budując oświetlenie, ciąg pieszo-rowerowy oraz wszelkie zabezpieczenia ekologiczne chroniące mieszkańców przed hałasem i brudem, niż wybudowanie przez GDDKiA jedynie łącznika z węzła na A4 do torów kolejowych i pozostawienie ulicy Leśnej w jej obecnym stanie.