viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

S7 BIEŻANÓW - RYBITWY - KOLEJNY ODCINEK KRAKOWSKIEGO "RINGU"

10-10-2008
10 października 2008 roku Jacek Gryga dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA i jego zastępca Andrzej Kollbek oraz Konrad Jaskóła prezes firmy Polimex-Mostostal SA podpisali umowę na budowę drogi ekspresowej S7 węzeł Bieżanów – węzeł Rybitwy. Akt ten rozpoczął kolejny etap budowy krakowskiego "ringu". Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad systematycznie buduje kolejne fragmenty pierścienia drogowego wokół stolicy Małopolski i dzięki temu Kraków ma szansę stać się pierwszym miastem w Polsce, które będzie posiadać pełną obwodnicę, tzw. ring.

ring2.jpg


S7 Bieżanów – Rybitwy

Inwestorem zadania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum polsko słowackie firm Polimex – Mostostal SA i Doprastav AS. Kontrakt opiewa na kwotę 198.809.406,54 zł brutto. Termin zakończenia budowy przypada za 550 dni od daty podpisania umowy.

Zakres zadania:

Zakres inwestycji obejmuje: budowę dwujezdniowej drogi o parametrach ekspresowej na długości ok. 2,7 km, budowę 6 obiektów mostowych, budowę węzła Bieżanów, budowę dróg dojazdowych o długości ok. 1,8 km i ekranów akustycznych. Parametry techniczne drogi: nośność 115 kN/oś, szerokość pasa ruchu 3,50 m, szerokość pasa oddzielającego 4 m. Najdłuższym obiektem mostowym będzie estakada wieloprzęsłowa o długości 256,67 m i szerokości całkowitej 40,1 m, która przebiegać będzie nad ul. Zarzyckiego, linią kolejową i rzeką Serafą. W ramach inwestycji powstanie także most nad rzeką Drwiną o długości 83,2 m i szerokości całkowitej 38,1 m.

Droga, którą wykonawca ma wybudować w ciągu 18 miesięcy, czyli do kwietnia 2010 roku, będzie dwujezdniową drogą ekspresową dowiązaną do budowanego w ciągu autostrady A-4 węzła Bieżanów. Droga na odcinku pierwszych 250 m została zaprojektowana na wysokich nasypach oraz estakadzie. Na kolejnym odcinku droga będzie przebiegać po nasypie o średniej wysokości 0,5–1,0 m. Na końcu odcinka droga ekspresowa będzie krzyżować się z ulicą Christo Botewa, gdzie docelowo zaprojektowano bezkolizyjny węzeł Rybitwy. Na węźle trasa główna będzie przechodzić górą nad ul. Christo Botewa, a skrzyżowanie ulicy Christo Botewa i łącznic węzła będzie przebudowane. W I etapie przewidziano jednopoziomowe włączenie S7 do ul. Christo Botewa.


ring1.jpg


Historia istniejącego "ringu"

Gdy w latach 1976–1986 budowano autostradę A4 pomiędzy Chrzanowem i Krakowem, równocześnie w latach 1982–1985 wybudowano połączenie autostrady z ul. Radzikowskiego w Modlniczce. Od 1986 roku do połowy 1995 roku powstawały odcinki autostradowej obwodnicy Krakowa od węzła Balice I do ulicy Kąpielowej o łącznej długości 16,8 km. W latach 2000–2003 GDDKiA zbudowała kolejne dwa fragmenty obwodnicy od ul. Kąpielowej do potoku Malinówka i od potoku Malinówka do węzła Wielicka (razem: 7,9 km).


Całkowita długość obejścia od węzła Balice I do węzła Wielicka wynosi 24,7 km. Trasa obejścia przebiega od węzła Balice I, przez węzeł Balice II (dojazd do Międzynarodowego Portu Lotniczego w Balicach), węzeł Mirowski, stopień wodny "Kościuszko" na Wiśle, węzeł Tyniecki, węzeł Sidzina, zintegrowany węzeł Zakopiański (Opatkowicki i Sapiehy) i dalej do węzła Wielicka, czyli do drogi krajowej nr 4 w kierunku Tarnowa.

Plany kontynuacji "ringu"

Z końcem 2003 roku Kraków był więc otoczony obwodnicą od strony zachodniej i południowej. Wiosną 2007 roku rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka autostrady A4 w kierunku wschodnim od Krakowa do Szarowa (zakończy się w połowie przyszłego roku). Na trasie autostrady będzie zlokalizowany węzeł Bieżanów, który będzie zarazem stanowić początek odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim.

Pomimo tego, że Kraków jest miastem na prawach powiatu, czyli za budowę i remonty dróg na jego terenie odpowiada prezydent, przepisy czynią wyjątek dla autostrad i dróg ekspresowych. Dzięki temu drogę o wielkim znaczeniu dla miasta, zlokalizowaną na jego terenie, zbuduje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga ekspresowa S7 na terenie Krakowa zostanie poprowadzona w korytarzu rezerwowanym przez miasto od wielu lat pod budowę Trasy Nowohuckiej. GDDKiA będzie realizować tę inwestycję etapami, a pierwszym z nich jest budowa połączenia o długości 2,7 km od węzła Bieżanów do ul. Christo Botewa, gdzie w przyszłości powstanie węzeł Rybitwy. Następny będzie fragment o długości 4,4 km od węzła Rybitwy do węzła Igołomska, czyli skrzyżowania ulic Igołomskiej i Ptaszyckiego, z mostem wantowym przez Wisłę. Budowa tego odcinka planowana jest na lata 2009-2010. Już budowa tych dwóch odcinków pozwoli na skomunikowanie Nowej Huty z Podgórzem oraz aktywizację gospodarczą poprzemysłowych terenów Nowej Huty. Równocześnie pracujemy nad dalszą częścią "ringu" od drugiej strony miasta; jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa dwujezdniowej drogi klasy GP od węzła Radzikowskiego do węzła Modlnica. Będzie ona stanowić będzie 2,5 kilometrowe przedłużenie obwodnicy Krakowa do drogi olkuskiej, która pozwoli na odciążenie Ronda Ofiar Katynia od ruchu z drogi "olkuskiej".

Po zakończeniu realizacji tych inwestycji, Kraków będzie posiadał dwujezdniową obwodnicę o łącznej długości 34,3 km od węzła Modlnica na pn-zach od miasta do węzła Igołomska na wschodzie.