viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

"ZAKOPIANKA" MYŚLENICE - LUBIEŃ

26-07-2005
Budowa drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem wraz z obwodnicą Lubnia jest kolejnym etapem opracowanej w krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wielkiej modernizacji "Zakopianki". Pierwszym była, realizowana w latach 2000 – 2002 przebudowa odcinka Chabówka – Rdzawka. Pozostała część 95–kilometrowej trasy pomiędzy Krakowem a Zakopanem została podzielona na etapy poddawane kolejno przebudowie tak, by w 2010 roku ze stolicy małopolski do stolicy Tatr można było przejechać drogą dwujezdniową – do Rabki ekspresową, a dalej o parametrach głównej przyspieszonej (GP).
Budowa "Zakopianki" na odcinku Myślenice - Lubień wraz z obwodnicą Lubnia została podzielona na dwa etapy: I/ od Myślenic do granicy gmin Pcim i Lubień (12,2 km) oraz II/ od granicy gmin Pcim i Lubień wraz z obwodnicą Lubnia do włączenia w stary przebieg na wysokości Witkówki (4,3 km).

Zainaugurowana 2 listopada 2004 roku budowa drogi ekspresowej na odcinku Myślenice – Pcim jest realizowana przez wyłonioną w drodze przetargu międzynarodowego portugalską firmę MOTA - ENGIL Engenharia e Construcao SA. Wartość kontraktu wynosi 241.997.170,00 złotych netto (295.236.547,40 złotych brutto). Inwestycja jest finansowana przez budżet państwa oraz z pożyczki zaciągniętej przez rząd polski w Europejskim Banku Inwestycyjnym. W ciągu 780 dni wykonawca ma zakończyć wszystkie prace na odcinku pomiędzy Myślenicami a granicą gmin Pcim i Lubień.

"Zakopianka" na tym odcinku już za niecałe 2 lata zyska zupełnie nowy wygląd. Z Myślenic do Lubnia będą prowadziły dwie jezdnie z pasami awaryjnymi oraz poboczami, rozdzielone pasem zieleni. Nawierzchnia zostanie przystosowana do przenoszenia dużych obciążeń (115 kN/oś), a jej wierzchnią warstwę będzie tworzyła odporna na koleinowanie mieszanka bitumiczna SMA. Na trasie powstaną dwa dwupoziomowe węzły drogowe: w Stróży i w Pcimiu na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Oprócz drogi głównej w ramach inwestycji będą zbudowane łącznice o długości 2,6 km, prawie 12 km dróg dojazdowych oraz ciągi piesze pod "Zakopianką". Sumując: w ramach inwestycji powstanie prawie 40 km nowej jezdni.

Prace drogowe zostały poprzedzone regulacją koryta rzeki Raby, która zakończyła się w połowie 2003 roku (jej koszt wyniósł 13 mln złotych). Ze względu na ukształtowanie terenu oraz sąsiedztwo rzeki, budowa będzie bardzo skomplikowana technologicznie, a zakres prac mostowych szczególnie szeroki. Konieczne jest zbudowanie muru oporowego o długości prawie 2 km i o wysokości od 4,2 do 10,6 m, a także ubezpieczenie brzegów Raby na odcinku 3,4 km oraz ubezpieczenie skarp nasypów na odcinku 1 km. Roboty mostowe obejmą budowę: 4 mostów o ustroju belkowym, 5 wiaduktów żelbetowych, 3 przepustów żelbetowych skrzynkowych oraz przejścia gospodarczego. W zakres inwestycji wejdzie budowa konstrukcji służących odwodnieniu: przepusty żelbetowe skrzynkowe pod koroną drogi, przepusty betonowe rurowe w rowie pod zjazdami, 23 km kanalizacji deszczowej, 22 awaryjne zbiorniki na wodę, 21 piaskowników i 22 separatory.

Jak wszystkie nowo realizowane inwestycje GDDKiA również i ta zostanie wszechstronnie zabezpieczona pod względem ekologicznym. Zamontowanych zostanie 8,5 km ekranów akustycznych pochłaniających o wysokości od 2 do 6 m oraz 3,1 km ekranów akustycznych przeźroczystych o wysokości od 2 do 4 m.

Znacznej poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Wokół drogi stanie prawie 35 km stalowych barier ochronnych oraz 2 km barier betonowych. Na jezdni zostanie wykonane oznakowanie poziome wibroakustyczne, ostrzegające kierowcę w momencie najechania na linię krawędziową. Zamontowane będzie oznakowanie pionowe wykonane w nowoczesnej technologii z wykorzystaniem folii odblaskowych.

Rozpoczęcie budowy II etapu inwestycji, czyli odcinka od granicy gmin Pcim i Lubień do Witkówki zawierającego obwodnicę Lubnia, nastąpi w 2005 roku. Z końcem 2006 roku dwujezdniową "Zakopianką" dojedziemy z Krakowa do Lubnia, a w 2010 roku – do Zakopanego.