viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

OBWODNICA BIECZA OTWARTA

16-10-2008
16 października 2008 roku zapisze się złotymi zgłoskami w annałach Biecza. To właśnie tego dnia po raz pierwszy w historii ruch tranzytowy przejeżdżający przez miasto został skierowany na nowo wybudowaną obwodnicę. W centrum zabytkowego grodu nad Ropą nastał upragniony spokój. Mieszkańcy odetchnęli z ulgą – koniec hałasu i spalin. Cennym zabytkom nie będzie już zagrażać wzmożony ruch pojazdów, których ponad 7 tysięcy na dobę przejeżdżało w ostatnich latach przez uroczy Rynek.

DSC00351.jpg


Obwodnica Biecza w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Przemyśl to ważna inwestycja w programie "obwodnicowym" krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Została zbudowana w ciągu 540 dni kosztem 120 mln złotych. Wszystkie koszty, obejmujące zarówno roboty budowlano – montażowe, jak i wcześniej opracowanie dokumentacji, wykup gruntów oraz nadzory, to 127 mln złotych. Źródłem finansowania inwestycji były: Krajowy Fundusz Drogowy, budżet państwa oraz pożyczka zaciągnięta przez rząd polski w Europejskim Banku Inwestycyjnym, przy pomocy której sfinansowano prawie 60% kosztów inwestycji.

DSC00325min.jpg


Obejście Biecza jest drogą klasy GP (główna przyspieszona) o nośności nawierzchni 11,5 tony na oś. Na trasie 5-kilometrowej obwodnicy powstały trzy mosty: na rzece Ropie, na potoku Libuszanka i na potoku Sitniczanka, o łącznej długości 223,5 m, oraz dwa wiadukty o łącznej długości ponad 80 m. Najdłuższym i najtrudniejszym do wykonania obiektem był pięcioprzęsłowy most przez Ropę o długości 161 m.

DSC00326woj.jpg


Jezdnia obwodnicy ma szerokość 7,0 m, obustronne pobocza bitumiczne o szerokości 2,0 m oraz pobocza ziemne. Na trasie zbudowano trzy jednopoziomowe skrzyżowania skanalizowane: na wlocie, na wylocie i z drogą gminną na Załawie. W rejonie zabudowy mieszkalnej wybudowano ekrany akustyczne o łącznej długości 2,5 km, a w rejonie skrzyżowań zbudowano oświetlenie uliczne. Wokół drogi stanęło ponad 6,0 km barier ochronnych i posadzono zieleń izolacyjną. Realizacja inwestycji wymagała budowy dwóch murów oporowych, przebudowy drogi powiatowej, budowy oraz przebudowy 9 dróg dojazdowych o łącznej długości 4,8 km.

DSC00314dyr.jpg


Roboty ziemne objęły 70 tysięcy m szesc. wykopów i 180 tysięcy m szesc. nasypów. Położono 36 tysięcy ton mas bitumicznych. Przy budowie obwodnicy konieczna była budowa urządzeń uzbrojenia terenu, przebudowa sieci gazowych, przebudowa sieci wodociągowej, przebudowa kanalizacji sanitarnej, przebudowa urządzeń elektroenergetycznych, przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, przebudowa urządzeń kolejowych, przebudowa urządzeń wydobycia ropy, budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody opadowe.

DSC00335prze.jpg


Wykonawcą obwodnicy Biecza była Skanska SA. Za sprawną realizację inwestycji, firma została w 2007 roku nagrodzona przez krakowski oddział GDDKiA tytułem "Partnera Roku".

DSC00296tab.jpg


Projekt wykonało Krakowskie Biuro Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" Sp. z o.o. Nadzór inwestorski pełniło Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o. w konsorcjum z Promost Consulting.