viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

Mostowe dzieło roku !

10-02-2009
We wrześniu 2008 roku, zrealizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Poznaniu stalowa, łukowa kładka dla pieszych z podwieszonym mostem z kompozytów polimerowych nad drogą S11 w Gądkach koło Kórnika, uhonorowana została przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej tytułem „DZIEŁO MOSTOWE ROKU”. Szczególnie doceniono wdrożenie przy budowie kładki nowych technologii realizacji oraz nowoczesnych rozwiązań w zakresie elementów wyposażenia mostów.

 


 


We wrześniu 2008 roku, zrealizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Poznaniu stalowa, łukowa kładka dla pieszych z podwieszonym mostem z kompozytów polimerowych nad drogą S11 w Gądkach koło Kórnika, uhonorowana została przez Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej tytułem „DZIEŁO MOSTOWE ROKU”. Szczególnie doceniono wdrożenie przy budowie kładki nowych technologii realizacji oraz nowoczesnych rozwiązań w zakresie elementów wyposażenia mostów.


 Kładka realizowana była w okresie od czerwca 2006 do kwietnia 2008 roku a jej konstrukcja składa się z czterech części. Część główna, nad drogą nr S11 to stalowa konstrukcja łukowa z pomostem kompozytów polimerowych. Część nad drogami dojazdowymi to konstrukcje zespolone typu stal-beton. Ostatnie dwa przęsła każdej pochylni oraz schody, to żelbetonowe konstrukcje monolityczne. Ostatnią częścią są trzy żelbetonowe mury oporowe. Kształt przekrojów  poszczególnych części został tak dobrany aby zapewnić wizualny efekt płynności. Kładka została zaprojektowana przez Pana Profesora Henryka Zobela z Politechniki Warszawskiej, głównym wykonawcą obiektu był poznański oddział firmy „SKANSKA” a jej podwykonawcą Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. Z o. o. z Zawiercia.


 Ustrój niosący składa się z głównego łuku kołowego o rozpiętości L= 40,00  m i promieniu R = 21,00 m oraz dźwigara pomostu zakrzywionego w planie. Płaszczyzna głównego łuku jest odchylona od pionu o 170. Ma on przekrój trapezowy. Zastrzały w przekroju poprzecznym są skrzynkami prostokątnymi. Są one odchylone od pionu o kat 280. Dźwigar pomostu jest skrzynką o przekroju trapezowym o wysokości 600 mm. Do dźwigara przyspawane są wsporniki podtrzymujące pomost kompozytowy. Część wsporników służy do zakotwienia cięgien podwieszających. Na poprzecznicach ułożony jest z jednostronnym spadkiem prefabrykowany pomost kompozytowy typu Plank 40 HD firmy Fiberline.


 Dalsza część obiektu wykonana jest jako konstrukcja zespolona stalowo-żelbetonowa. Dźwigar tego przekroju jest taki sam jak w przęśle głównym, natomiast współpracująca płyta żelbetonowa ma grubość 16 cm na końcach do 20 cm nad dźwigarem. Płyta jest zespolona z dźwigarem skrzynkowym i wspornikami stalowymi przyspawanymi do dźwigara głównego. Ostatnie dwa przęsła obiektu każdej pochylni to monolityczna, żelbetonowa, jednobelkowa konstrukcja o wysokości 800 mm.  Nad podporami następuje poszerzenie belki.


 Podpory skrajne obiektu stanowią pełnościenne przyczółki żelbetonowe. Na każdym przyczółku  znajdują się po 2 łożyska. Przyczółki są  zwieńczeniem murów oporowych.


 Podpory pośrednie w liczbie 7 szt. są w postaci indywidualnie ukształtowanej ściany. Są one utwierdzone w fundamencie bezpośrednim. Zastrzały i łuk główny są posadowione na wspólnych fundamentach w kształcie prostokątnej płyty. Pod płytą wykonany jest kozioł palowy z żelbetonowych pali wbijanych o wymiarach 40 x 40 cm. Pod jednym fundamentem przewidziano 9 pali ( 3 wciągane i 6 wciskanych) o nachyleniu 4:1.


 W elementach konstrukcyjnych obiektu zastosowano beton klasy B40 oraz stał zbrojeniową gatunku BST500. Konstrukcja stalowa jest wykonana ze stali S355J2+N wg PN-EN 10025-2. Pomost z kompozytów polimerowych wykonano z włókien szklanych a fundamenty łuku głównego i pale z betonu klasy B40. Do fundamentów pod podpory pośrednie i przyczółki oraz do murów oporowych zastosowano beton klasy B30.


 


Szczegółowe dane techniczne:


Przekrój poprzeczny na obiekcie:


Szerokość  chodnika z  balustradami – 4,185 + 2 x 0,38 = 4,945 m


Długość i rozpiętość obiektu:


Rozpiętość teoretyczna  części głównej –L= 41,70 m


Rozpiętość teoretyczna obu ramp wzdłuż drogi nr 11- L =20,00 +20,00+18,00


Całkowita długość obiektu: L= 241,451 m


Klasa obciążenia obiektu:


Obiekt zaprojektowany został na obciążenie tłumem qt = 4,00 kN/m2- według PN-85/S-10030.


Skrajnia nad obiektem:


Skrajnia pionowa nad obiektem wynosi 4,70 m nad drogą nr 11 i 4,50 nad drogą dojazdową i ulica Kórnicką.


 


mgr inż. Tadeusz  Łuka


 


IMG_0070.jpg


IMG_0072.jpg


IMG_0074.jpg


IMG_0081.jpg


IMG_0101.jpg


IMG_0108.jpg


IMG_0213.jpg


IMG_0270.jpg


IMG_0448.jpg


IMG_0466.jpg