Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Wrocław, 25.01.2011
Informacja prasowa
Budowa Autostradowej Obwodnicy Wrocławia
Budowa obwodnicy Wrocławia została podzielona na 3 zadania:
Zadanie I – od łącznika Kobierzyce do węzła Lotnisko, długość ok. 14,5 km, wykonawca Budimex Dromex, koszt robót budowlanych ok. 800 mln zł
Zadanie IIA – budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi, długość ok. 1,8 km, wykonawca Mostostal/Acciona, koszt robót budowlanych – ok. 577 mln zł
Zadanie IIB – od węzła Lotnisko do łącznika Długołęka, długość ok. 20 km, wykonawca Strabag/Heilit+Woerner/Dywidag/Mostostal, koszt robót budowlanych - 2 mld 058 mln zł.
Informacje techniczne
-od węzła Kobierzyce do węzła Wrocław Południe (A4): 2 x 2 + pas awaryjny
-od węzła Wrocław Południe do węzła Wrocław Północ: 2 x 3 + pas awaryjny
-od węzła Widawa do węzła Wrocław Psie Pole: 2 x 2 + pas awaryjny
Most przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi
Łączna długość czteroprzęsłowej części podwieszonej mierzy 612 metrów, zaś całkowita długość obiektu (wraz z estakadami) wynosi 1 742 metry.
Jeden z najtrudniejszych etapów budowy mostu dobiegł końca – pylon osiągnął 122 metry.
Zakończyły się prace przy betonowaniu ostatnich segmentów konstrukcji ramion pylonu Mostu. Pylon osiągnął już docelową projektowaną wysokość 122 m. Po ukończeniu betonowania ramion pylonu, inżynierowie przygotowują się do kotwienia 160 want, czyli stalowych lin przymocowanych do pylonu oraz do pomostów. Każda taka kotwa musi zostać zamontowana w sposób perfekcyjny, pod różnymi kątami, ponieważ będzie przenosić ciężar konstrukcji pomostów na pylon. Dlatego też ich ustawienie będzie wymierzane laserowo. Dla przeprowadzenia tych bardzo ważnych i trudnych prac potrzebna jest również dobra pogoda i dodatnia temperatura.
Wielkie Dźwigi na Wyspie Rędzin
Przy budowie ramion pylonu oraz rygla górnego wykorzystano 2 żurawie o maks. wysokości 145 m oraz potężny dźwig Herkules, który może podnieść 500 ton ładunku. Żurawie były wykorzystywane m.in. przy betonowaniu segmentów pylonu, podnosząc na wysokość ponad stu metrów kubły z betonem.
Powódź, maj 2010
Majowa powódź w 2010 r. na ponad miesiąc uniemożliwiła prowadzenie prac na pylonie. Wysoki poziom Odry, która wylała na teren budowy spowodował powstanie wyrwy tuż przed mostem tymczasowym, odcinając drogę dojazdu dla ciężkiego sprzętu oraz „gruszek” z betonem. Prace przy pylonie, a co za tym idzie zasypanie i zabezpieczenie wyrwy było możliwe po wykonaniu sądowania dna Odry przez płetwonurków.
Największy w Polsce betonowy most podwieszany
Całkowita powierzchnia pomostu będzie miała ok. 70 tys. m2. Dla porównania stojący nieopodal most Milenijny ma około 20 tys. m2 powierzchni - czyli trzy razy mniej, jego pylony mierzą 50 metrów - dwa i pół razy mniej, a długość całkowita to 973 metry - o połowę mniej.
W klasie budowli betonowych, jest to 4 największy most betonowy świata. W Polsce nie ma wyższego pylonu niż ten 122 metrowy, ani też dłuższej przeprawy. Do pylonu w kształcie litery „H”, usytuowanego na wyspie na środku Odry, podwieszone będą dwie niezależne, wielopasmowe jezdnie - to unikatowe rozwiązanie nie zastosowane do tej pory nigdzie indziej.
Do budowy pylonu wykorzystano:
Do budowy całej przeprawy zostanie wykorzystanych:
O tym, jak skomplikowana jest konstrukcja mostu, świadczy elektroniczny system monitoringu. Stan techniczny budowli będą nieustannie nadzorować kamery i czujniki, które na bieżąco będą przesyłać obraz do biura zarządu autostradą. Ewentualne uszkodzenia, także te spowodowane warunkami atmosferycznymi zostaną natychmiast wykryte, a następnie usunięte.
Most będzie oddany do ruchu jednocześnie z II odcinkiem AOW (węzeł lotnisko-łącznik Długołęka), na którym prace zakończą się w czerwcu tego roku.
Przy budowie Mostu Autostradowego pracuje ok. 500 osób, a przy budowie pylonu ok. 150 osób.
Więcej informacji na stronie www.obwodnica-wroclawia.pl