Konsultacje społeczne - S17 Piaski-Zamość


Informacja dotycząca opracowania Koncepcji Programowej drogi ekspresowej S17
(Warszawa) Zakręt – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów) na odcinku Piaski – Zamość
ETAP – KONSULTACJE SPOŁECZNE

Ze względu na zakończenie terminu konsultacji społecznych podany adres e-mail przestaje działać, a tekst i załączniki graficzne pozostawiamy w celach informacyjnych.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących przedsięwzięcia „Koncepcja Programowa budowy drogi ekspresowej S17 (Warszawa) Zakręt – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów) na odcinku Piaski – Zamość.
Inwestorem budowy drogi ekspresowej S-17 będzie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad O w Lublinie

Przedmiot i cel konsultacji społecznych

Przedmiotem konsultacji społecznych jest Koncepcja Programowa (KP) przebiegu drogi ekspresowej S-17 Warszawa (Zakręt) – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów) na odc. Piaski – Zamość
Celem konsultacji społecznych jest zapoznanie społeczeństwa, jednostek samorządowych i władających gruntami, z planowanym przebiegiem drogi ekspresowej S-17 na odcinku Piaski – Zamość.
Do konsultacji społecznych przedstawiamy przebieg drogi ekspresowej S-17 wg wariantu S i wariantu S1.

Zakres opracowania KP

Początek projektowanego odcinka drogi ekspresowej S-17 wg wariantu S znajduje się w istniejącym węźle „Chełm” w ciągu drogi krajowej Nr 12 w m. Piaski (km 0+000,00), natomiast wg wariantu S1 w projektowanym węźle „Brzeziczki” (km 0+000,00). Dalej trasa drogi łączy się z istniejącym układem komunikacyjnym i dotychczasową drogą krajową nr 17 poprzez węzły: „Siedliszczki”, „Fajsławice”, „Łopiennik”, „Krasnystaw I”, „Krasnystaw II”, „Tarzymiechy”, „Stary Zamość”, „Sitaniec”, „Skierbieszów”, „Hrubieszów”.
Koniec projektowanego odcinka drogi ekspresowej znajduje się na połączeniu KP na odcinku Zamość – Hrebenne (objętej odrębnym opracowaniem) w m. Łabuńki Pierwsze gm. Łabunie (km 69+000,00).

Opis stanu projektowanego i parametry techniczne

Realizując zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad O/Lublin odnośnie opracowania KP, Jednostka Projektowa opracowała wstępnie trzy warianty przebiegu drogi ekspresowej S-17. Warianty te przedstawiono do zaopiniowania jednostkom administracji rządowej i samorządowej oraz administratorom urządzeń infrastruktury technicznej, zarządzającym obszarami, przez które planowany jest przebieg drogi ekspresowej S-17.
Po uzyskaniu wstępnych opinii w/w jednostek oraz uwzględnieniu ich uwag i zaleceń ostatecznie opracowano przebieg drogi ekspresowej S-17 wg wariantu S i wariantu S1 (dotyczy włączenia drogi ekspresowej S-17 do drogi S-12) wraz z węzłami i drogami dojazdowymi, przedstawiany do konsultacji społecznych.

Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej:
- klasa techniczna drogi – S (droga ekspresowa)
- prędkość projektowa – Vp = 100 km/h
- prędkość miarodajna – Vm = 110 km/h
- liczba jezdni – 2
- liczba pasów ruchu – 2 x 2 = 4 (docelowo 2 x 3 = 6)
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego – 2,50 m
- szerokość pasa rozdzielającego jezdnie – 12,00 m (w tym: utwardzone opaski
o szerokości 0,50 m), docelowo – 5,00 m (w tym: opaski utwardzone o szerokości
0,50 m)
- skrajnia pionowa – 5,00 m
- obciążenie – 115 kN/oś
- dostępność do drogi ekspresowej – poprzez projektowane węzły drogowe
- obsługa ruchu lokalnego – poprzez drogi dojazdowe.

Podstawowe parametry dróg dojazdowych:
- droga klasy L/D
- prędkość projektowa 40 km/h
- jezdnia dwupasowa dwukierunkowa
- pobocza szerokości – 1,00 m
- kategoria ruchu – KR2/KR3.

Zakres Przedsięwzięcia obejmuje:
- budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej, na odcinku Piaski – Zamość,
- budowę węzłów drogowych, (zapewniających obsługę komunikacyjną wszystkich relacji),
- budowę przejazdów drogowych (na skrzyżowaniach z drogami bocznymi) zapewniających ciągłość lokalnego układu drogowego,
- budowę dróg dojazdowych przeznaczonych do obsługi ruchu lokalnego,
- budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty),
- budowę przejść dla zwierząt, których lokalizację ustalano w porozumieniu z Zarządami Okręgowymi Polskiego Związku Łowieckiego w Lublinie, Chełmie i Zamościu,
- odwodnienie drogi,
- przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej .

W ramach konsultacji społecznych dotyczących KP przebiegu drogi ekspresowej S-17 na odcinku Piaski – Zamość, w siedzibach niżej wymienionych Gmin zostaną wyłożone materiały graficzne z proponowanymi rozwiązaniami projektowymi, przedstawione na Planie sytuacyjnym w skali 1:10000 oraz na Mapach ewidencyjnych gruntów w skali 1:5000.

Materiały te będą wyłożone do wglądu przez okres trzech tygodni;
od dnia 14.12.2007 r. do dnia 04.01.2008 r., w siedzibach:
- Urzędu Miejskiego w Piaskach, ul. Lubelska 77
- Urzędu Gminy Fajsławice
- Urzędu Gminy Łopiennik Górny
- Urzędu Gminy Krasnystaw, ul. M. Konopnickiej 4
- Urzędu Miasta Krasnystaw, ul. Plac 3-go Maja 29
- Urzędu Gminy Izbica, ul. Gminna 4
- Urzędu Gminy Stary Zamość
- Urzędu Gminy Zamość, ul. Peowiaków 92
- Urzędu Gminy Sitno
- Urzędu Gminy Łabunie, ul. Zamojska 50

Wraz z materiałami graficznymi zostaną wyłożone zeszyty, do których należy wpisywać ewentualne uwagi i opinie dotyczące przebiegu drogi ekspresowej S-17.
Uwagi i opinie wnoszone w ramach konsultacji społecznych w podanym wyżej terminie można również przekazywać na adres:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad O/Lublin, ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin (z dopiskiem „KP S-17 Piaski – Zamość” – konsultacje społeczne)
lub na adres e-mail: s17piazam@lublin.gddkia.gov.pl
Analizie będą poddawane uwagi i opinie podpisane, zaopatrzone w adres i numer działki. W uzasadnionych przypadkach - możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i ekonomicznych - wnioski i uwagi zostaną uwzględnione w opracowywanej koncepcji programowej.

UWAGA:
Jednocześnie informujemy, że nabywanie nieruchomości kolidujących z przebiegiem trasy drogi ekspresowej S-17 nie stanowi przedmiotu opracowania koncepcyjnego i będzie podlegało odrębnym ustaleniom po zaakceptowaniu przebiegu drogi ekspresowej.

Załączniki graficzne:

Plan sytuacyjny na mapach ewidencji gruntów:

UM Piaski 1 (4 MB)
UM Piaski 1a (808.1 kB)
UG Fajsławice (5 MB)
UG Łopiennik Górny (2 MB)
UG Krasnystaw 1 (1,870.1 kB)
UG Krasnystaw 1a (1,968.5 kB)
UM Krasnystaw (2 MB)
UG Izbica (6 MB)
UG Stary Zamość 1 (7 MB)
UG Stary Zamość 1a (1,657.1 kB)
UG Zamość (8 MB)
UG Sitno (4 MB)
UG Łabunie (3 MB)