Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
oddział: Lublin
długość – 13 km
obecny etap – w użytkowaniu
wartość projektu: 450,3 mln zł
oddział: Lublin
długość – ok. 32,4 km
obecny etap – w przygotowaniu
wartość projektu: ok. 872 mln zł
Podstawowe informacje o inwestycji:
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A.- Lider Konsorcjum Acciona Infraestucturas S.A.
Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Scott Wilson Ltd, Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Nadzór Inwestorski w okresie zgłaszania wad i usterek oraz rozliczenia końcowego: DHV Polska Sp. z o.o.
Szacowana wartość inwestycji: 456,8 mln zł
Inwestycja w 74% finansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)
Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.
06.07.2006r. podpisanie umowy z Wykonawcą
05.08.2006r. rozpoczęcie robót budowlanych
05.03.2008r. umowa z Wykonawcą robót została przedłużona o 117 dni
30.06.2008r. nowy termin zakończenia robót
Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk odbyło się w dniu 16 lipca 2008 r.
Analiza porealizacyjna
19.01.2010r. ogłoszono przetarg nieograniczony na wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie pomiarów hałasu oraz oceny skuteczności i funkcjonalności zastosowanych rozwiązań umożliwiających migrację zwierząt
25.02.2010r. udzielono zamówienia Wykonawca: Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Ekkom Sp. z o.o.
Opinia techniczna
12.07.2010r.,26.07.2010r. i 09.08.2010r. ogłoszono przetargi nieograniczone na opracowanie opinii technicznej dotyczącej określenia przyczyn zniszczeń nawierzchni przebudowanej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk km 443+895 do 450+594 i określenie technologii naprawy występujących uszkodzeń
20.07.2010r., 03.08.2010r. i 19.08.2010r. unieważniono postępowania (nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu)
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Stara Błotnica), powiat radomski (Miasto Radom, Gmina Jedlińsk)
Długość: 15,7 km
Opis inwestycji
Przebieg
Wybudowany odcinek drogi ekspresowej nr S7 przebiega przez miejscowości: Białobrzegi, Kamień, Siekluki, Gózd, Żdzary i Kępiny. Odcinek drogi S7 między Białobrzegami a Jedlińskiem rozpoczyna się na końcu dwujezdniowej obwodnicy m. Białobrzegi, a kończy na początku dwujezdniowego odcinka drogi prowadzącego z Jedlińska do Radomia. W rejonie wsi Mokrosęk w km 456+300 przewidywana jest w dalszej przyszłości budowa węzła „Mokrosęk", w którym będzie rozpoczynać się ekspresowa obwodnica Radomia. W związku z tym przyjęto, że odcinek Mokrosęk - Jedlińsk jest dwujezdniową drogą główną ruchu przyspieszonego ze skrzyżowaniem „Kępiny", na którym założono sygnalizację świetlną.
Podstawowe parametry techniczne
Obiekty inżynierskie
Kategoria inwestycji: w postepowaniu przetargowym
Długość odcinka: 15,37 km
Przebieg odcinka
Istniejąca droga krajowa nr 8 (wariant „0") przebiega w sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowej miasta Marki oraz zabudowy miejscowości Słupno. W celu ominięcia terenów zabudowanych, podjęto decyzję o wytyczeniu nowego przebiegu dla trasy ekspresowej S-8 po wschodniej stronie Marek.
Wariantowanie:
Przebieg wg wariantu III - Projektowana trasa S-8 przebiega przez obszar pięciu jednostek administracyjnych: miasta Zielonka, Marki, Kobyłka, Wołomin oraz miasta i gminy Radzymin. Planowana droga trasowana jest w strefach przygranicznych ww. miast.
Początek projektowanego odcinka drogi przyjęto w Markach, koniec opracowania przyjęto na odcinku obwodnicy Radzymina, w 483+084 km istniejącej drogi krajowej nr 8.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto Wołomin, Miasto Ząbki, Miasto Marki, Miasto Kobyłka, Miasto Zielonka, Miasto i Gmina Radzymin)
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
na odc. Marki - węzeł "Radzymin Północny": 2 x 3 pasy ruchu.
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: TEERAG-ASDAG Polska Sp. z o.o.
Nadzór Inwestorski: Arcadis Profil Sp. z o.o.
Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.
Rozpoczęcie robót 28.09.2007r.
Data zakończenia robót budowlanych: 31.05.2009r.
Oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Płońska 03.06.2009r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat płoński (gmina Płońsk i miasto Płońsk)
Długość: 4,7 km
Opis Inwestycji
Przebieg
Obwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie. Obwodnica na całej swojej długości przebiega na terenie miasta i gminy Płońsk, powiat płoński, województwo mazowieckie.
Parametry techniczne drogi ekspresowej
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko
W celu ograniczenia uciążliwości ruchu drogowego dla przyległego środowiska zbudowano:
Wprowadzono też pasy zieleni izolacyjnej i dogęszczającej
Przebieg odcinka
Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 zaczyna się przed węzłem „Powązkowska" położonym na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z ulicą Powązkowską, a kończyć się za węzłem „Piłsudskiego", tzn. za skrzyżowaniem Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego w Markach
Etapowanie:
Inwestycję podzielono na dwa etapy:
Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 4,6 km
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na granicy dzielnic Żoliborz, Bielany, Białołęka i Praga Północ miasta st. Warszawa, województwo mazowieckie.
Wykonawca: Metrostav a.s.
Wartość kontraktu wykonawcy: 796,3 mln
Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ
Strona internetowa kontraktu: http://www.s8powazkowska-modlinska.pl/
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
• Węzeł „Powązkowska"
• Węzeł „Broniewskiego"
• Węzeł „Marymoncka"
• Węzeł „Wisłostrada"
• Węzeł „Modlińska"
Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Cześć węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle - zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.
Parametry techniczne:
przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):
(w tym opaski –0,50 m),
przekrój poprzeczny - odcinek na moście przez rzekę Wisłę:
Obiekty inżynierskie:
Planuje się:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Mosty Katowice Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Spółek: "DROGBUD - Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. "Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB - Podbeskidzie" Sp. z o.o.
Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
Zarządzanie i nadzór nad projektem w okresie Zgłaszania Wad i Rozliczenia Końcowego robót oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami niezbędnymi do wykonania w tym okresie: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych
Cena kontraktowa brutto: 494 088 211 PLN
Projekt finansowany z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013
Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.
Okres zgłaszania wad i usterek: do 14.11.2010r.
Rozliczenie końcowe robót i sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami niezbędnymi do wykonania w tym okresie - do 31.01.2011r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec, Gmina Belsk Duży), powiat białobrzeski (Gmina Goszczyn, Gmina Promna)
Długość: 17,8 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Przebudowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek drogi krajowej nr 7 od km 418+546 do km 436+380 znajduje się między miejscowościami Grójec i Białobrzegi. Kilometr 418+546 stanowi kontynuację przebudowanej do parametrów drogi ekspresowej obwodnicy Grójca. W km 436+380 nastąpiło włączenie w nowo wybudowaną obwodnicę miasta Białobrzegi, spełniającą parametry drogi ekspresowej.
Parametry techniczne drogi
Węzły drogowe
Łączy drogę ekspresową S7 z drogą wojewódzką nr 730 i drogą powiatową nr 34126. Drogi połączone są za pośrednictwem jezdni zbierająco - rozprowadzających, łącznic P1 (jednokierunkowych) oraz P4 (dwukierunkowych).
Łączący drogę ekspresową z drogą powiatową nr 34147 oraz drogą powiatową nr 34172. Połączenie dróg następuje za pomocą łącznic P1 oraz P4 obsługujących wszystkie relacje ruchu.
Łączy drogę ekspresową z drogą powiatową nr 34116, za pomocą łącznic typu P1 oraz P4, zapewniając obsługę wszystkich relacji ruchu.
Obiekty inżynierskie
Zapewnienie ciągłości połączeń komunikacyjnych
W celu zapewnienia ciągłości połączeń komunikacyjnych położonych po obu stronach drogi ekspresowej wybudowano trzy dodatkowe przejazdy:
W celu zapewnienia dojazdów do indywidualnych działek, pól uprawnych i sadów wybudowano systemem dróg dojazdowych, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej.
Urządzenia ochrony środowiska
Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym
Długość odcinka: 21,7 km
Przebieg odcinka
Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 8 ma na celu dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła z drogą woj. nr 721 w Wolicy.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowany odcinek drogi krajowej nr 8 ma długość 21,7 km, położony jest w województwie mazowieckim, na terenie powiatów: pruszkowskiego, grodziskiego i żyrardowskiego, i na obszarze gmin: Radziejowice, Żabia Wola, Nadarzyn i przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Krze Duże, Słubica, Oddział, Bukówka Nowa, Huta Żabiowolska, Żabia Wola, Przeszkoda, Siestrzeń, Rozalin, Kostowiec, Urzut, Stara Wieś, Rusiec, Nadarzyn, Paszków, Wolica.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Etapowanie:
Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:
Etap I, część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 11,6 KM
Przebieg odcinka
S8 Opacz- Paszków wraz z odcinkiem Janki Małe – skrzyżowanie z DK 7 w m. Sękocin Las
Część pozamiejska rozpoczyna się w km 0+716,00 na gruntach gminy Michałowice. Projektowana droga S8 przebiega skrajem zwartej zabudowy Raszyna i Nowych Grocholic. Na granicy gminy Michałowice i Raszyn projektowana S8 przekracza mostem rzekę Raszynka. Następnie na gruntach gminy Raszyn, S8 przecina drogę powiatową Janki - Pruszków, gdzie projektowany jest węzeł „Sokołowska”. Na granicy wsi Janki Małe (gmina Raszyn) i wsi Wolica (gmina Nadarzyn) projektowana trasa S8 włącza się w istniejącą drogę nr 8 Warszawa - Wrocław, gdzie projektowany jest węzeł „Janki Małe".
Na terenie gminy Nadarzyn, projektowana trasa S8 przebiega śladem istniejącej Alei Katowickiej (DK 8). W rejonie centrum handlowego „Maximus", na przecięciu drogi krajowej nr 8 i drogi wojewódzkiej nr 721 Nadarzyn - Piaseczno projektowany jest węzeł „Paszków". Dalej w stronę Katowic S8 przekracza mostem rzekę Utratę.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, gmina Nadarzyn)
Wykonawca:
Strabag Sp. z o.o.
Wartość kontraktu wykonawcy:
456,10 mln brutto
Źródła finansowania: KFD, EBI
Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Dostępność do drogi ekspresowej będzie ograniczona tylko poprzez zaprojektowane węzły drogowe:
Parametry techniczne:
na odcinku od km 0+716,00 do km 6+900
Obiekty inżynierskie:
w/w ilości uwzględniają wymagania Decyzji Środowiskowej z dnia 6.02.2012r.
Urządzenia ochrony środowiska
Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania
Kategoria inwestycji: w budowie
Długość odcinka: 2,4km
Przebieg odcinka
Planowana droga, na odcinku od węzła „Janki Małe" do istniejącej drogi krajowej nr 7 przebiega po nowym terenie. Następnie biegnie po śladzie Alei Krakowskiej (DK 7).
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
powiat pruszkowski: gmina Raszyn
Wykonawca:
Strabag Sp. z o.o.
Wartość kontraktu wykonawcy:
109,58 mln PLN brutto
Źródła finansowania: KFD, EBI
Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/
Parametry techniczne:
Podstawowe parametry techniczne dla DK7
Podstawowe parametry DW 721
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: WPRD /PPRM /Mosty-Łódź /Bilfinger Berger
Nadzór Inwestorski: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
Wartość inwestycji: 206 778 835,06 PLN
Inwestycja finansowana w 75% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)
Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.
Podpisanie umowy kontraktowej: 18.10.2006r.
Przekazanie placu budowy: 02.11.2006r.
Rozpoczęcie robót: 06.11.2006r.
Data zakończenia robót budowlanych: 15.08.2008r.
Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Grójca: 19.09.2008r.
Okres zgłaszania wad i usterek: 10.09.2008r. - 09.09.2009r.
Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec)
Długość: 8,3 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Obwodnica Grójca omija miasto po zachodniej stronie, rozpoczynając się i kończąc w ciągu drogi krajowej nr 7 Warszawa - Kraków.
Początek rozbudowy obwodnicy przyjęto (od strony Warszawy) w km 410+260, przed skrzyżowaniem drogi nr 7 z drogami lokalnymi w Głuchowie. Koniec rozbudowy od strony Radomia w km 418+546.
Projekt rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku obwodnicy Grójca z dostosowaniem jej do parametrów drogi ekspresowej nie przewidywał zmiany osi drogi nr 7 w planie.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły i skrzyżowania
Zmiana klasy drogi krajowej nr 7 i przystosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej ograniczyło dostępność do niej jedynie przez skrzyżowanie w km 410+ 550 i węzły. Na początkowym fragmencie rozbudowywanego odcinka drogi nr 7, w km 410+550 w m. Głuchów, przebudowano istniejące skrzyżowanie ze zwykłego na skrzyżowanie z sygnalizacja świetlną.
Rozbudowano istniejący węzeł na skrzyżowaniu drogi S7 z drogą krajową nr 50 poprzez:
dobudowę drugiego wiaduktu wraz z jezdnia w ciągu drogi nr 50
dobudowę dwóch dwukierunkowych łącznic zlokalizowanych po północnej stronie drogi nr 50 i podłączonych do projektowanej drugiej jezdni, co zapewni wszystkie relacje ruchowe w węźle.
Funkcjonująca w węźle stacja paliw obsługuje drogę ekspresowa.
Rozbudowano istniejący węzeł zlokalizowany na skrzyżowaniu drogi nr 7 z droga wojewódzką nr 728 Grójec - Końskie poprzez przebudowę istniejących łącznic jednokierunkowych na dwukierunkowe z częściową zmianą ich przebiegu.
Ze względu na bliską odległość miedzy węzłami „Mszczonowska" i „Mogielnicka" zostały one po stronie zachodniej obwodnicy połączone jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą.
Obiekty inżynierskie
Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko
Ochrona wód
W celu zabezpieczenia wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami spływającymi z drogi wraz z wodami opadowymi, zbudowano system odwadniajaco - oczyszczający
Ochrona przed hałasem
W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej wybudowano ok 6,5 km ekranów akustycznych. Dla pojedynczej zabudowy mieszkaniowej (zgodnie z raportem sporządzonym do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi z września 2004 r.) indywidualne środki ochrony akustycznej zostaną zastosowane na podstawie analizy porealizacyjnej.
Ochrona flory i fauny
Projekt zagospodarowania zielenią pasa drogowego obejmuje grupowe nasadzenia roślinne z drzew i krzewów poza koroną drogi, grupy krzewów na skarpach, trawniki oraz pnącza przy ekranach akustycznych.
Gatunki drzew i krzewów dostosowano do warunków siedliskowych i charakteru istniejącej zieleni. Ze względu na przebieg drogi w granicach miasta ważnym kryterium były również walory estetyczne roślin. Zastosowane nasadzenia roślinne z czasem zrekompensują straty spowodowane wycinką i przyczynią sie do przywrócenia równowagi przyrodniczej.
Przejścia dla zwierząt
Ze względu na wskazana przez Nadleśnictwo Grójec nasilona migracje zwierząt w sąsiedztwie rzeki Jeziorki, zwłaszcza takich gatunków jak: sarna, dzik, lis, obiekt mostowy na tej rzece dostosowano tak, aby zapewnić bezkolizyjne przemieszczania sie dzikich zwierząt dużych z jednej na drugą stronę obwodnicy.
Drugim miejscem, w którym zwierzyna będzie mogła sie swobodnie przedostać na drugą stronę obwodnicy będzie sąsiedztwo rzeki Molnicy. Obiekt mostowy nad rzeką Molnicą jest dostosowany do wielkości zwierząt średnich.
Ogrodzenie drogi
W celu uniemożliwienia wejścia zwierząt na drogę w miejscach najbardziej narażonych na wystąpienie wypadków z udziałem zwierzyny, zaprojektowano wygrodzenie obwodnicy za pomocą ogrodzenia z siatki drucianej o zróżnicowanych wielkościach oczek i wysokości 2,25 m.
Ochrona małej architektury sakralnej
W celu ochrony kapliczek i krzyży przydrożnych zostały one przeniesione na bezpieczną odległość od drogi.
Budowa kładki dla pieszych nad drogą S7 w km 414+714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w m. Grójec
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o. o.
Wykonawca robót budowlanych: Lider: INTOP Warszawa Sp. z o.o., Partner: INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Nadzór: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych
Realizacja robót budowlanych: 2009r.
16.12.2008r. - rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę kładki dla pieszych nad drogą S 7 w km. 414 + 714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w Grójcu
31.08.2009r. - termin zakończenia robót budowlanych
14.09.2009r. - decyzja Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie dla kładki w Grójcu
Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto Grójec)
Opis inwestycji
Zakres robót związanych z budową kładki dla pieszych obejmował m. in.:
Roboty poprzedzające:
Na całość inwestycji związanej z budową kładki składają się następujące roboty branżowe:
Wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego dla obwodnicy Grójca w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku od km 410+260 do km 418+546I.
Podstawowe informacje
10.02.2010 ogłoszono przetarg na wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego
16.03.2010r. udzielono zamówienia. Wykonawca: EKKOM Sp. z o.o.
Termin realizacji: 31.03.2010r.
Cel opracowania
Dokonanie porównania ustaleń i wniosków zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz w decyzjach zezwalających na realizację przedsięwzięcia z jego rzeczywistym oddziaływaniem, zbadanym po oddaniu przedsięwzięcia do użytkowania.