viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAOpisy

  • Koniec obwodnicy Kołbieli - początek obw. Garwolina

    oddział: Lublin

    długość – 13 km

    obecny etap – w użytkowaniu

    wartość projektu: 450,3 mln zł

  • S19 Odcinek na terenie woj. mazowieckiego

    oddział: Lublin

    długość – ok. 32,4 km

    obecny etap – w przygotowaniu

    wartość projektu: ok. 872 mln zł

     

     

  • S7 Białobrzegi – Jedlińsk

    Podstawowe informacje o inwestycji:

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A.- Lider Konsorcjum Acciona Infraestucturas S.A.
    Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Scott Wilson Ltd, Sp. z o.o. Oddział w Polsce
    Nadzór Inwestorski w okresie zgłaszania wad i usterek oraz rozliczenia końcowego: DHV Polska Sp. z o.o.

    Szacowana wartość inwestycji: 456,8 mln zł
    Inwestycja w 74% finansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    06.07.2006r. podpisanie umowy z Wykonawcą
    05.08.2006r. rozpoczęcie robót budowlanych
    05.03.2008r. umowa z Wykonawcą robót została przedłużona o 117 dni
    30.06.2008r. nowy termin zakończenia robót
    Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk odbyło się w dniu 16 lipca 2008 r.

    Analiza porealizacyjna

    19.01.2010r. ogłoszono przetarg nieograniczony na wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie pomiarów hałasu oraz oceny skuteczności i funkcjonalności  zastosowanych rozwiązań umożliwiających migrację zwierząt
    25.02.2010r. udzielono zamówienia Wykonawca: Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Ekkom Sp. z o.o.

    Opinia techniczna

    12.07.2010r.,26.07.2010r. i 09.08.2010r. ogłoszono przetargi nieograniczone na opracowanie opinii technicznej dotyczącej określenia przyczyn zniszczeń nawierzchni przebudowanej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk km 443+895 do 450+594 i określenie technologii naprawy występujących uszkodzeń
    20.07.2010r., 03.08.2010r. i 19.08.2010r. unieważniono postępowania (nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu)

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Stara Błotnica), powiat radomski (Miasto Radom, Gmina Jedlińsk)

    Długość: 15,7 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg

    Wybudowany odcinek drogi ekspresowej nr S7 przebiega przez miejscowości: Białobrzegi, Kamień, Siekluki, Gózd, Żdzary i Kępiny. Odcinek drogi S7 między Białobrzegami a Jedlińskiem rozpoczyna się na końcu dwujezdniowej obwodnicy m. Białobrzegi, a kończy na początku dwujezdniowego odcinka drogi prowadzącego z Jedlińska do Radomia. W rejonie wsi Mokrosęk w km 456+300 przewidywana jest w dalszej przyszłości budowa węzła „Mokrosęk", w którym będzie rozpoczynać się ekspresowa obwodnica Radomia. W związku z tym przyjęto, że odcinek Mokrosęk - Jedlińsk jest dwujezdniową drogą główną ruchu przyspieszonego ze skrzyżowaniem „Kępiny", na którym założono sygnalizację świetlną.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa drogi: - droga ekspresowa (S) na odcinku Białobrzegi-Mokrosęk
    • droga główna ruchu przyspieszonego (GP) na odc. Mokrosęk-Jedlińsk
    • liczba pasów ruchu: 2 x 2 pasy (dwie jezdnie główne o dwóch pasach ruchu każda)
    • prędkość projektowa: Vp = 100 km/h
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokości pasów ruchu na jezdni głównej: 2 x 3,50 m
    • szerokości opasek wewnętrznych: 2 x 0,50 m
    • szerokości pasów awaryjnych: 2,50 m
    • szerokość gruntowego pasa dzielącego: zmienna od 3,00 m do 13,00 m
    • szerokość pobocza: 0,75 m (przy braku barier ochronnych) lub 1,25 m (z barierami)
    • skrajnia pionowa: 4,70 m
    • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
    • kategoria ruchu: KR 6

    Obiekty inżynierskie

    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Suchej
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Góździe
    • przejście dla zwierząt nad drogą ekspresową w Suchej
    • przepust drogowy pod drogą ekspresową w Kamieniu/Suchej
    • wiadukt nad drogą ekspresową w węźle „Kamień"
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe „Kamień"
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Kamieniu
    • przepust drogowy pod drogą ekspresową w Pągowcu/Sieklukach
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe "Siekluki"
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Sieklukach
    • mosty ekologiczne nad rowem melioracyjnym P-1 w Góździe
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Góździe
    • wiadukt nad drogą ekspresową w węźle „Gózd"
    • mosty ekologiczne nad rzeką Tymianką w Góździe
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Góździe
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Góździe
    • kładka dla pieszych nad drogą ekspresową w Zdżarach
    • przepust ekologiczny pod drogą ekspresową w Żdżarach
    • wiadukt nad drogą ekspresową w przejeździe "Żdżary"
    • mosty ekologiczne nad rowem melioracyjnym R-1 w Mokrosęku
    • przepust pod drogą ekspresową w Jedlance

     

  • S8 Marki – Radzymin

    Kategoria inwestycji: w postepowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 15,37 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Istniejąca droga krajowa nr 8 (wariant „0") przebiega w sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowej miasta Marki oraz zabudowy miejscowości Słupno. W celu ominięcia terenów zabudowanych, podjęto decyzję o wytyczeniu nowego przebiegu dla trasy ekspresowej S-8 po wschodniej stronie Marek.

     

    Wariantowanie:

     

    Przebieg wg wariantu III - Projektowana trasa S-8 przebiega przez obszar pięciu jednostek administracyjnych: miasta Zielonka, Marki, Kobyłka, Wołomin oraz miasta i gminy Radzymin. Planowana droga trasowana jest w strefach przygranicznych ww. miast.

     Początek projektowanego odcinka drogi przyjęto w Markach, koniec opracowania przyjęto na odcinku obwodnicy Radzymina, w 483+084 km istniejącej drogi krajowej nr 8.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto Wołomin, Miasto Ząbki, Miasto Marki, Miasto Kobyłka, Miasto Zielonka, Miasto i Gmina Radzymin)

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł „Drewnica" (rezerwa)
    • węzeł „Zielonka"
    • węzeł „Kobyłka"
    • węzeł „Wołomin"
    • węzeł „Radzymin Północny"

     

    Parametry techniczne:

     

    na odc. Marki - węzeł "Radzymin Północny": 2 x 3 pasy ruchu.

     

    • klasa drogi S (trasa ekspresowa)
    • prędkość projektowa 100 km / godz
    • ilość jezdni: 2
    • całkowicie ograniczona dostępność (wyłącznie poprzez węzły)ciągłość i bezkolizyjność ruchu na jezdniach głównych
    • nośność 115 kN/oś
    • kategoria ruchu - KR6
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających wyniesie:
      • 70,0m z poszerzeniem do 80,0m w Nadmie,
      • 90,0m na odcinkach z pasami zieleni izolacyjnej,
      • 60,0m na odcinkach leśnych i na wiadukcie w Zielonce

    Obiekty inżynierskie:

    • bezkolizyjne przejazdy nad i pod drogą S8
    • mosty
    • kładka dla pieszych i rowerzystów
    • przejazd gospodarczy
    • nowe drogi zbiorcze oraz dojazdy do posesji i pól

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Wały ziemne
    • Osłony przeciwolśnieniowe
    • Zbiorniki retencyjne
    • Urządzenia oczyszczające wody opadowe odprowadzane z drogi
    • Pasy zieleni składające się z drzew i krzewów
    • Przejście pod mostem dla dużych zwierząt
    • Przejścia dla średnich zwierząt
    • Przepusty dla drobnych ssaków i płazów
    • Ogrodzenia

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

                                                                                                                       

     

  • S7 Obwodnica Płońska

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: TEERAG-ASDAG Polska Sp. z o.o.
    Nadzór Inwestorski: Arcadis Profil Sp. z o.o.

    Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

    Rozpoczęcie robót 28.09.2007r.
    Data zakończenia robót budowlanych: 31.05.2009r.
    Oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Płońska 03.06.2009r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat płoński (gmina Płońsk i miasto Płońsk)

    Długość: 4,7 km

     

    Opis Inwestycji

    Przebieg

    Obwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie. Obwodnica na całej swojej długości przebiega na terenie miasta i gminy Płońsk, powiat płoński, województwo mazowieckie.

    Parametry techniczne drogi ekspresowej

    • klasa funkcjonalno-techniczna S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa Vp = 80 km/h
    • ilość pasów ruchu 2 x 2
    • szerokość pasa dzielącego 5 m (w tym opaski wewnętrzne)
    • szerokość opasek wewnętrznych 0,5 m
    • szerokość pasów ruchu 3,50 m
    • szerokość pasów awaryjnego postoju 2,5 m
    • szerokość poboczy nieutwardzonych 1,25 m

    Węzły drogowe

    • Węzeł „Poświętne"
    • Węzeł „Płońsk"

    Obiekty inżynierskie

    • 5 obiektów w ciągu drogi krajowej nr7, w tym most nad rzeka Płonką
    • wiadukt nad drogą krajową nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 619
    • most w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 619 i węzła „Poświetne"
    • 4 kładki dla pieszych

    Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko

    W celu ograniczenia uciążliwości ruchu drogowego dla przyległego środowiska zbudowano:

    • ekrany akustyczne o łącznej długości 5794 m
    • szczelny system odwodnienia na odcinkach rowów przydrożnych o łącznej długości 9,6 km (na pozostałych odcinkach występują szczelne warstwy geologiczne, które w sposób naturalny izolują zbiorniki wód podziemnych od powierzchni terenu)
    • 11 urządzeń oczyszczających dla ochrony wód powierzchniowych
    • odwodnienie powierzchniowe i wgłębne drogi krajowej nr 7 z zastosowaniem systemu kanalizacji deszczowej i drenażu podłużnego

     

    Wprowadzono też pasy zieleni izolacyjnej i dogęszczającej

  • S8 Prymasa – Marki

    Przebieg odcinka

     

    Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 zaczyna się przed węzłem „Powązkowska" położonym na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z ulicą Powązkowską, a kończyć się za węzłem „Piłsudskiego", tzn. za skrzyżowaniem Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego w Markach

     

    Etapowanie:

     

    Inwestycję podzielono na dwa etapy:

     

    • Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach"
    • Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska

    Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska

     

    Kategoria inwestycji: w realizacji

     

    Długość odcinka: 4,6 km

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na granicy dzielnic Żoliborz, Bielany, Białołęka i Praga Północ miasta st. Warszawa, województwo mazowieckie.

     

    Wykonawca: Metrostav a.s.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy: 796,3 mln

     

    Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8powazkowska-modlinska.pl/

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

     

    •             Węzeł „Powązkowska"

    •             Węzeł „Broniewskiego"

    •             Węzeł „Marymoncka"

    •             Węzeł „Wisłostrada"

    •             Węzeł „Modlińska"

     

    Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Cześć węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle - zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.

     

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi                                                                                                  – S (ekspresowa),
    • nośność nawierzchni                                                                                                    – 115 kN/oś,
    • klasa obciążenia obiektów                                                                                           – A,
    • skrajnia pionowa                                                                                                            – 4,7 m,
    • prędkość projektowa:    
    • dla jezdni głównych Trasy AK                                                                                       – 70 km/h,
    • dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających                                                                       – 60 km/h,
    • prędkość miarodajna:
    • dla jezdni głównych Trasy AK nieograniczonych krawężnikam                               – 90 km/h,
    • dla jezdni głównych Trasy AK ograniczonych krawężnikami                                    – 80 km/h,
    • pochylenie skarp                                                                                                              – 1:3 ¸ 1:1,5,

    przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):

    • ilość jezdni                                                                                                                          – 2,
    • ilość pasów ruchu                                                                                                            – 3x3,5 m,
    • szerokość pasa awaryjnego                                                                                         – 2,5 m,
    • szerokość pasa dzielącego                                                                                           – 2,50 m - 5,0 m

                                                                                                                                                (w tym opaski –0,50 m),

     

    przekrój poprzeczny - odcinek na moście przez rzekę Wisłę:

    • dla jezdni zasadniczych:
    • ilość jezdni                                                                                                                  – 2,
    • ilość pasów ruchu                                                                                                    – 2 x3,5 m,
    • brak pasów awaryjnych
    • szerokość pasa dzielącego                                                    – 2,51 m (w tym opaski-0,50 m),

     

    Obiekty inżynierskie:

     

    Planuje się:

    • przebudowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
    • budowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych
    • budowę i przebudowę łącznic w węzłach
    • budowę, przebudowę i remont obiektów poprzecznych do jezdni głównych
    • budowę ekranów akustycznych półtunelowych
    • budowę murów oporowych

     

    Urządzenia ochrony środowiska

     

    • ekrany akustyczne
    • zbiorniki retencyjne
    • separatory koalescencyjne
    • rowy uszczelnione

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Grójec - Białobrzegi

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Mosty Katowice Sp. z o.o.
    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Spółek: "DROGBUD - Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. "Przedsiębiorstwo Inżynieryjne "IMB - Podbeskidzie" Sp. z o.o.
    Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
    Zarządzanie i nadzór nad projektem w okresie Zgłaszania Wad i Rozliczenia Końcowego robót oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami niezbędnymi do wykonania w tym okresie: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych

    Cena kontraktowa brutto: 494 088 211 PLN
    Projekt finansowany z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013

    Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

    • 26.10.2007r. podpisano umowę kontraktową
    • 13.11.2007r. przekazano plac budowy
    • 14.11.2007r. rozpoczęto roboty budowlane
    • 14.06.2009r. data zakończenia umowy kontraktowej
    • 30.07.2009r. zawarto porozumienie o przedłużeniu czasu ukończenia robót do 15.11.2009r.
    • 16.12.2009r. dopuszczono do ruchu jezdnię główną, zgodnie z projektem czasowej organizacji ruchu
    • 04.05.2010r. uzyskano pozwolenie na użytkowanie

    Okres zgłaszania wad i usterek: do 14.11.2010r.
    Rozliczenie końcowe robót i sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami niezbędnymi do wykonania w tym okresie - do 31.01.2011r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec, Gmina Belsk Duży), powiat białobrzeski (Gmina Goszczyn, Gmina Promna)

    Długość: 17,8 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Przebudowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek drogi krajowej nr 7 od km 418+546 do km 436+380 znajduje się między miejscowościami Grójec i Białobrzegi. Kilometr 418+546 stanowi kontynuację przebudowanej do parametrów drogi ekspresowej obwodnicy Grójca. W km 436+380 nastąpiło włączenie w nowo wybudowaną obwodnicę miasta Białobrzegi, spełniającą parametry drogi ekspresowej.

     

    Parametry techniczne drogi

    • klasa drogi - S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • dopuszczalny nacisk na oś (nośność) - 115 kN/oś
    • przekrój - 2/2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)
    • szerokość pasów ruchu - 3,50 m
    • szerokość pasa dzielącego - 4,00 m
    • pobocza - 1,25 m
    • szerokość dróg dojazdowych - 3,50, 6,00 m
    • szerokość dróg poprzecznych - 7,00, 6,00 m

    Węzły drogowe

    • Węzeł „Skurów"

    Łączy drogę ekspresową S7 z drogą wojewódzką nr 730 i drogą powiatową nr 34126. Drogi połączone są za pośrednictwem jezdni zbierająco - rozprowadzających, łącznic P1 (jednokierunkowych) oraz P4 (dwukierunkowych).

    • Węzeł „Józefów"

    Łączący drogę ekspresową z drogą powiatową nr 34147 oraz drogą powiatową nr 34172. Połączenie dróg następuje za pomocą łącznic P1 oraz P4 obsługujących wszystkie relacje ruchu.

    • Węzeł „Broniszew"

    Łączy drogę ekspresową z drogą powiatową nr 34116, za pomocą łącznic typu P1 oraz P4, zapewniając obsługę wszystkich relacji ruchu.

    Obiekty inżynierskie

    • 9 mostów
    • 6 wiaduktów
    • 6 kładek dla pieszych
    • 24 przepusty
    • mur oporowy i ściana przeciwpożarowa

    Zapewnienie ciągłości połączeń komunikacyjnych

    W celu zapewnienia ciągłości połączeń komunikacyjnych położonych po obu stronach drogi ekspresowej wybudowano trzy dodatkowe przejazdy:

    • Przejazd „Zaborów" - łączy drogę powiatową nr 34143 z drogą powiatową nr 34169, na kierunku Bodzew - Gosniewice
    • Przejazd „Zaborów II" - łączy drogi gminne
    • Przejazd „Stanisławów" - łączy drogę powiatową nr 34173 z drogą gminną

    W celu zapewnienia dojazdów do indywidualnych działek, pól uprawnych i sadów wybudowano systemem dróg dojazdowych, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej.

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • ekrany akustyczne
    • ogrodzenie drogi ekspresowej
    • zbiorniki retencyjno - infiltracyjne, separatory oleju, odstojniki szlamowe
    • zieleń ochronna
  • S8 Radziejowice – Wolica

    Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 21,7 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 8 ma na celu dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła z drogą woj. nr 721 w Wolicy.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Projektowany odcinek drogi krajowej nr 8 ma długość 21,7 km, położony jest w województwie mazowieckim, na terenie powiatów: pruszkowskiego, grodziskiego i żyrardowskiego, i na obszarze gmin: Radziejowice, Żabia Wola, Nadarzyn i przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Krze Duże, Słubica, Oddział, Bukówka Nowa, Huta Żabiowolska, Żabia Wola, Przeszkoda, Siestrzeń, Rozalin, Kostowiec, Urzut, Stara Wieś, Rusiec, Nadarzyn, Paszków, Wolica.

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł "Żabia Wola"
    • węzeł "Siestrzeń"
    • węzeł „Młochów”
    • węzeł "Nadarzyn"

     

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi S
    • prędkość projektowa 100 km/h
    • nośność: 115 kN/oś
    • ilość jezdni: 2 z rezerwą w pasie dzielącym pod trzeci pas ruchu
    • kategoria ruchu KR6
    • szerokość pasów ruchu – 2x3,5 m + 2,5 pas awaryjny
    • ograniczona dostępność (tylko w węzłach)

    Obiekty inżynierskie:

    • 13 wiaduktów
    • 3 mosty
    • 5 kładek dla pieszych
    • 1 przejście dla dużych zwierząt

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Budowa ekranów akustycznych
    • Na wylotach z systemu odwodnienia do rowów, cieków, zbiorników retencyjnych zastosowanie urządzeń podczyszczających
    • Obsadzenia roślinnością przejść dla zwierząt
    • Wprowadzenie nowych nasadzeń
    • Budowa przepustów pełniących funkcje przejścia dla średnich i małych zwierząt

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

     

     

  • S8 Salomea – Wolica Etap I cz. 2 – część pozamiejska węzeł Opacz - węzeł Paszków i Etap II

    Etapowanie:

     

    Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:

    • Etap I: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Opacz - Paszków
      • Część miejska: węzeł Salomea zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy
      • Część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
    • Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Etap I, część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków

     

    Kategoria inwestycji: w realizacji

     

    Długość odcinka: 11,6 KM

     

    Przebieg odcinka

     

    S8 Opacz- Paszków wraz z odcinkiem Janki Małe – skrzyżowanie z DK 7 w m. Sękocin Las
    Część pozamiejska rozpoczyna się w km 0+716,00 na gruntach gminy Michałowice. Projektowana droga S8 przebiega skrajem zwartej zabudowy Raszyna i Nowych Grocholic. Na granicy gminy Michałowice i Raszyn projektowana S8 przekracza mostem rzekę Raszynka. Następnie na gruntach gminy Raszyn, S8 przecina drogę powiatową Janki - Pruszków, gdzie projektowany jest węzeł  „Sokołowska”. Na granicy wsi Janki Małe (gmina Raszyn) i wsi Wolica (gmina Nadarzyn) projektowana trasa S8 włącza się w istniejącą drogę nr 8 Warszawa - Wrocław, gdzie projektowany jest węzeł „Janki Małe".
    Na terenie gminy Nadarzyn, projektowana trasa S8 przebiega śladem istniejącej Alei Katowickiej (DK 8). W rejonie centrum handlowego „Maximus", na przecięciu drogi krajowej nr 8 i drogi wojewódzkiej nr 721 Nadarzyn - Piaseczno projektowany jest węzeł „Paszków". Dalej w stronę Katowic S8 przekracza mostem rzekę Utratę.

     

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, gmina Nadarzyn)

     

    Wykonawca:

     

    Strabag Sp. z o.o.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    456,10 mln brutto

     

    Źródła finansowania: KFD, EBI

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

     

    Dostępność do drogi ekspresowej będzie ograniczona tylko poprzez zaprojektowane węzły drogowe:

    •  Sokołowska
    • Janki Małe
    • Paszków

     

    Parametry techniczne:

    na odcinku od km 0+716,00 do km 6+900

     

    • Przekrój dwujezdniowy:
    • Klasa techniczna - S
    • Dwie jezdnie po dwa lub trzy pasy ruchu w zależności od odcinka plus pas awaryjny oraz pięciometrowy pas rozdziału.
    • Szerokość opaski - 2 x 0,5 m

     

    Obiekty inżynierskie:

    • kładki
    • 4 mosty
    • 12 wiaduktów
    • 10 przejść dla zwierząt
    • 2 mury oporowe

     

    w/w ilości uwzględniają wymagania Decyzji Środowiskowej z dnia 6.02.2012r.

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Przejścia dla zwierząt
    • Zbiorniki retencyjne
    • separatory

     

    Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Kategoria inwestycji: w budowie

     

    Długość odcinka: 2,4km

     

    Przebieg odcinka

     

    Planowana droga, na odcinku od węzła „Janki Małe" do istniejącej drogi krajowej nr 7 przebiega po nowym terenie. Następnie biegnie po śladzie Alei Krakowskiej (DK 7).

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat pruszkowski: gmina Raszyn

     

    Wykonawca:

     

    Strabag Sp. z o.o.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    109,58 mln PLN brutto

     

    Źródła finansowania: KFD, EBI

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/ 

     

    Parametry techniczne:

    Podstawowe parametry techniczne dla DK7

    • klasa drogi: GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
    • Prędkość projektowa: 70km/h
    • Kategoria ruchu – KR6
    • Dopuszczalny nacisk na oś – 115kN/oś
    • Przekrój normalny: 2x2 pasy ruchu + pobocze utwardzone o szerokości zmiennej min. 1,25 (3,0 w miejscach ekranów akustycznych) od 0 do 2,5 m + pas dzielący od 3,0m do 5,0 m (w tym opaski 2x0,5m)

     

    Podstawowe parametry DW 721

    • Klasa drogi: G
    • Prędkość projektowa: 60km/h
    • Kategoria ruchu: KR4
    • Dopuszczalny nacisk na oś: 115 kN/oś
    • Przekrój normalny: 2x2 pasy + pas dzielący od 2,0 do 6,0 m

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Obwodnica Grójca

    Podstawowe informacje o inwestycji

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o. 

    Wykonawca robót budowlanych: WPRD /PPRM /Mosty-Łódź /Bilfinger Berger

    Nadzór Inwestorski: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.

    Wartość inwestycji: 206 778 835,06 PLN
    Inwestycja finansowana w 75% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    Podpisanie umowy kontraktowej: 18.10.2006r.

    Przekazanie placu budowy: 02.11.2006r.

    Rozpoczęcie robót: 06.11.2006r.

    Data zakończenia robót budowlanych: 15.08.2008r.

    Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Grójca: 19.09.2008r.

    Okres zgłaszania wad i usterek: 10.09.2008r. - 09.09.2009r.

    Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec)

    Długość: 8,3 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

     Obwodnica Grójca omija miasto po zachodniej stronie, rozpoczynając się i kończąc w ciągu drogi krajowej nr 7 Warszawa - Kraków.
    Początek rozbudowy obwodnicy przyjęto (od strony Warszawy) w km 410+260, przed skrzyżowaniem drogi nr 7 z drogami lokalnymi w Głuchowie. Koniec rozbudowy od strony Radomia w km 418+546.
    Projekt rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku obwodnicy Grójca z dostosowaniem jej do parametrów drogi ekspresowej nie przewidywał zmiany osi drogi nr 7 w planie.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa techniczna drogi - S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa - 80 km/h
    • prędkość miarodajna - 100 km/h
    • szerokość pasa ruchu - 3,5 m
    • ilość pasów ruchu - 2x2
    • szerokość pasa dzielącego - 5,0 m(w tym opaski 2x0,5 m)
    • szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
    • skrajnia pionowa - 4,7 m
    • obciążenie nawierzchni - 115 kN
    • kategoria ruchu - KR6

    Węzły i skrzyżowania

    Zmiana klasy drogi krajowej nr 7 i przystosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej ograniczyło dostępność do niej jedynie przez skrzyżowanie w km 410+ 550 i węzły. Na początkowym fragmencie rozbudowywanego odcinka drogi nr 7, w km 410+550 w m. Głuchów, przebudowano istniejące skrzyżowanie ze zwykłego na skrzyżowanie z sygnalizacja świetlną.

    • Węzeł „Mszczonowska"

    Rozbudowano istniejący węzeł na skrzyżowaniu drogi S7 z drogą krajową nr 50 poprzez:
    dobudowę drugiego wiaduktu wraz z jezdnia w ciągu drogi nr 50
    dobudowę dwóch dwukierunkowych łącznic zlokalizowanych po północnej stronie drogi nr 50 i podłączonych do projektowanej drugiej jezdni, co zapewni wszystkie relacje ruchowe w węźle.
    Funkcjonująca w węźle stacja paliw obsługuje drogę ekspresowa.

    • Węzeł „Mogielnicka"

    Rozbudowano istniejący węzeł zlokalizowany na skrzyżowaniu drogi nr 7 z droga wojewódzką nr 728 Grójec - Końskie poprzez przebudowę istniejących łącznic jednokierunkowych na dwukierunkowe z częściową zmianą ich przebiegu.


    Ze względu na bliską odległość miedzy węzłami „Mszczonowska" i „Mogielnicka" zostały one po stronie zachodniej obwodnicy połączone jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą.

     

    Obiekty inżynierskie

    • zbudowano przejazd gospodarczy dla ruchu lokalnego pod drogą S7 WS-1
    • rozebrano istniejący most na rzece Jeziorce i zbudowano nowy most - obiekt MS-2
    • zbudowano nowe mosty w ciągu dróg dojazdowych na rzece Jeziorce - obiekt MD-3 i MD-4
    • zbudowano nowy wiadukt w ciągu drogi gminnej - obiekt WD-5
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi powiatowej nr 34151 - obiekt WD-6
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi powiatowej nr 34104 - obiekt WD-7
    • rozebrano istniejącego most na rzece Molnicy i zbudowano nowy most - obiekt MS-8
    • zbudowano nowy wiadukt w ciągu drogi krajowej Nr 50 - obiekt WD-9N
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi krajowej Nr 50 - obiekt WD-9S
    • zbudowano kładkę dla pieszych - obiekt KŁ-10
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 728 - obiekt WD-11
    • zbudowano trzy kładki dla pieszych - obiekt KŁ-12
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy - obiekt WS-13
    • zbudowano kładkę dla pieszych - obiekt KŁ-14

     

    Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko

     

    Ochrona wód

    W celu zabezpieczenia wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami spływającymi z drogi wraz z wodami opadowymi, zbudowano system odwadniajaco - oczyszczający

    Ochrona przed hałasem

    W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej wybudowano ok 6,5 km ekranów akustycznych. Dla pojedynczej zabudowy mieszkaniowej (zgodnie z raportem sporządzonym do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi z września 2004 r.) indywidualne środki ochrony akustycznej zostaną zastosowane na podstawie analizy porealizacyjnej.

    Ochrona flory i fauny

    Projekt zagospodarowania zielenią pasa drogowego obejmuje grupowe nasadzenia roślinne z drzew i krzewów poza koroną drogi, grupy krzewów na skarpach, trawniki oraz pnącza przy ekranach akustycznych.
    Gatunki drzew i krzewów dostosowano do warunków siedliskowych i charakteru istniejącej zieleni. Ze względu na przebieg drogi w granicach miasta ważnym kryterium były również walory estetyczne roślin. Zastosowane nasadzenia roślinne z czasem zrekompensują straty spowodowane wycinką i przyczynią sie do przywrócenia równowagi przyrodniczej.

    Przejścia dla zwierząt
    Ze względu na wskazana przez Nadleśnictwo Grójec nasilona migracje zwierząt w sąsiedztwie rzeki Jeziorki, zwłaszcza takich gatunków jak: sarna, dzik, lis, obiekt mostowy na tej rzece dostosowano tak, aby zapewnić bezkolizyjne przemieszczania sie dzikich zwierząt dużych z jednej na drugą stronę obwodnicy.
    Drugim miejscem, w którym zwierzyna będzie mogła sie swobodnie przedostać na drugą stronę obwodnicy będzie sąsiedztwo rzeki Molnicy. Obiekt mostowy nad rzeką Molnicą jest dostosowany do wielkości zwierząt średnich.

    Ogrodzenie drogi
    W celu uniemożliwienia wejścia zwierząt na drogę w miejscach najbardziej narażonych na wystąpienie wypadków z udziałem zwierzyny, zaprojektowano wygrodzenie obwodnicy za pomocą ogrodzenia z siatki drucianej o zróżnicowanych wielkościach oczek i wysokości 2,25 m.

    Ochrona małej architektury sakralnej

    W celu ochrony kapliczek i krzyży przydrożnych zostały one przeniesione na bezpieczną odległość od drogi.

     

    Budowa kładki dla pieszych nad drogą S7 w km 414+714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w m. Grójec

    Podstawowe informacje o inwestycji 

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o. o.

    Wykonawca robót budowlanych: Lider: INTOP Warszawa Sp. z o.o., Partner: INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.

    Nadzór: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych 

    Realizacja robót budowlanych: 2009r.

    16.12.2008r. - rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę kładki dla pieszych nad drogą S 7 w km. 414 + 714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w Grójcu

    31.08.2009r. - termin zakończenia robót budowlanych

    14.09.2009r. - decyzja Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie dla kładki w Grójcu

    Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto Grójec)

     

    Opis inwestycji
    Zakres robót związanych z budową kładki dla pieszych obejmował m. in.:
    Roboty poprzedzające:

    • przebudowa kolidującej kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału
    • demontaż i przebudowa barier ochronnych w pasie rozdziału
    • demontaż i przebudowa ekranów akustycznych

     

    Na całość inwestycji związanej z budową kładki składają się następujące roboty branżowe:

    • przebudowa kanalizacji w pasie rozdziału
    • budowa ciągu pieszego od ul. Worowskiej do kładki
    • budowa muru oporowego wzdłuż chodnika
    • budowa kładki
    • oświetlenie chodnika i kładki

     

    Wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego dla obwodnicy Grójca w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku od km 410+260 do km 418+546I.

    Podstawowe informacje 

    10.02.2010 ogłoszono przetarg na wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego

    16.03.2010r. udzielono zamówienia. Wykonawca: EKKOM Sp. z o.o.

    Termin realizacji: 31.03.2010r.

    Cel opracowania

     Dokonanie porównania ustaleń i wniosków zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz w decyzjach zezwalających na realizację przedsięwzięcia z jego rzeczywistym oddziaływaniem, zbadanym po oddaniu przedsięwzięcia do użytkowania.