Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: w budowie
Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.
Źródło finansowania: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013
Całkowita wartość projektu: 908 010 832,28 PLN (brutto) z możliwością rozszerzenia zakresu robót o 15% wartości, to jest do kwoty 1 044 212 457 PLN (brutto)
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Ursus i Włochy), powiat Warszawski Zachodni (gmina Ożarów Mazowiecki), powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, Miasto Piastów)
Długość: 11,1 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 455+550 do km 466+684) będzie się zaczynać tuż za węzłem „Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończyć się będzie przed węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa - Krasnowoli, na przecięciu trasy POW z poprzeczną trasą ekspresową nr S79.
Planowana inwestycja na odcinku od węzła „Konotopa" do węzła „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu zachodniej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących
Ruch drogowy na drodze S2 i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach. W związku z tym wzdłuż nowej drogi powstaną liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy i gruntów rolnych, a w poprzek nowej drogi zostaną wybudowane liczne poprzeczne przejazdy nad lub pod drogą. Na przecięciach z liniami kolejowymi powstaną wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.
Etapowanie realizacji inwestycji
Przedsięwzięcie podzielono na dwa etapy:
Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi
Urządzenia ochrony środowiska:
Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)
Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu
Etapowanie:
Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:
Etap I, Część miejska: węzeł Salomea zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy
Kategoria inwestycji: zrealizowane
Długość odcinka: 1,95 km
Przebieg odcinka
Realizowany odcinek trasy S8 Salomea - Wolica znajduje się na gruntach dzielnicy Włochy w ciągu Al. Jerozolimskich, za węzłem „Łopuszańska" (skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską). Na włączeniu S8 w Al. Jerozolimskie został zaprojektowany dwupoziomowy węzeł drogowy (węzeł „Salomea"), który stanowi również skrzyżowanie z projektowaną ulicą Nowo-Lazurową. Węzeł znajduje się częściowo na terenach dzielnicy Ursus. Następnie trasa przebiega bezkolizyjnie nad linią kolejową WKD i dociera do granicy pomiędzy m.st. Warszawa (dzielnica Włochy) a gminą Michałowice.
Projekt ul. Nowo-Lazurowej i węzła „Łopuszańska" nie jest objęty przedmiotowym opracowaniem.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
m. st. Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnica Warszawa-Włochy, dzielnica Warszawa-Ursus)
Wykonawca:
EUROVIA POLSKA S.A; EUROVIA CS, a.s.; WARBUD S.A.
Wartość kontraktu wykonawcy:
188 mln zł
Źródła finansowania: KFD EBI
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
• czteropasowy: na odcinku od węzła „Opacz” do węzła „Salomea”
Pas ruchu 2 x 4 x 3,5m
Pas dzielący 5 m z opaskami
Pasy awaryjne 2 x 2,5m
Pobocza gruntowe 2 x 1,25m (3,0m w miejscach ekranów akustycznych)
• trzypasowy: na odcinku od węzła „Salomea” do Al. Jerozolimskich
Pasy ruchu 2 x 3 x 3,5m
Pas dzielący 2,5 – 4,0m
Opaska wewnętrzna 2 x 0,5m
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja na dzień 28 kwietnia 2014 r.
Obecnie nie prowadzi się działań związanych z przygotowaniem rozbudowy drogi krajowej nr 12 do parametrów drogi ekspresowej na terenie województwa mazowieckiego.
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji:
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Profil Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Dromex S.A.
Nadzór Inwestorski: Profil Sp. z o.o.
Lata realizacji robót budowlanych: 2001-2003
Data oddania drogi do użytkowania: 25.07.2003r.
Lokalizacja: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Promna)
Długość: 7,7 km
Opis inwestycji
Przebieg
Obwodnica miasta Białobrzegi została zlokalizowana po stronie wschodniej miasta. Punkt początkowy obwodnicy przyjęto w km 409+514,125, koniec zaś został zlokalizowany w km 417+194,859. Całkowita długość obwodnicy wynosi 7,7 km.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe
na skrzyżowaniu z drogą nr 735 Falęcice - Warka w km 411+008,70 - skrzyżowanie dwupoziomowe, droga S7 przechodzi dołem
na skrzyżowaniu z drogą nr 729 Białobrzegi - Głowaczów w km 414+439,73 - skrzyżowanie dwupoziomowe, droga S7 przechodzi dołem
Obiekty inżynierskie
Ogrodzenie pasa drogowego
Ogrodzenie pasa drogowego w formie siatki ochronnej, przeciw wtargnięciu zwierzyny na drogę, wykonano na całej długości obwodnicy w odległości około 1-2 m od skarpy nasypu lub wykopu biegnącego wzdłuż drogi zarówno w terenach leśnych, łąkach i uprawnych.
Obecnie nie prowadzi się działań związanych z przygotowaniem rozbudowy drogi krajowej nr 10 do parametrów drogi ekspresowej na terenie województwa mazowieckiego.
Aktualizacja na wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji:
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A.- Lider Konsorcjum Acciona Infraestucturas S.A.
Nadzór Inwestorski w okresie budowy: Scott Wilson Ltd, Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Nadzór Inwestorski w okresie zgłaszania wad i usterek oraz rozliczenia końcowego: DHV Polska Sp. z o.o.
Szacowana wartość inwestycji: 456,8 mln zł
Inwestycja w 74% finansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)
Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.
06.07.2006r. podpisanie umowy z Wykonawcą
05.08.2006r. rozpoczęcie robót budowlanych
05.03.2008r. umowa z Wykonawcą robót została przedłużona o 117 dni
30.06.2008r. nowy termin zakończenia robót
Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk odbyło się w dniu 16 lipca 2008 r.
Analiza porealizacyjna
19.01.2010r. ogłoszono przetarg nieograniczony na wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie pomiarów hałasu oraz oceny skuteczności i funkcjonalności zastosowanych rozwiązań umożliwiających migrację zwierząt
25.02.2010r. udzielono zamówienia Wykonawca: Biuro Ekspertyz i Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Ekkom Sp. z o.o.
Opinia techniczna
12.07.2010r.,26.07.2010r. i 09.08.2010r. ogłoszono przetargi nieograniczone na opracowanie opinii technicznej dotyczącej określenia przyczyn zniszczeń nawierzchni przebudowanej drogi krajowej nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Białobrzegi - Jedlińsk km 443+895 do 450+594 i określenie technologii naprawy występujących uszkodzeń
20.07.2010r., 03.08.2010r. i 19.08.2010r. unieważniono postępowania (nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu)
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat białobrzeski (Miasto i Gmina Białobrzegi, Gmina Stara Błotnica), powiat radomski (Miasto Radom, Gmina Jedlińsk)
Długość: 15,7 km
Opis inwestycji
Przebieg
Wybudowany odcinek drogi ekspresowej nr S7 przebiega przez miejscowości: Białobrzegi, Kamień, Siekluki, Gózd, Żdzary i Kępiny. Odcinek drogi S7 między Białobrzegami a Jedlińskiem rozpoczyna się na końcu dwujezdniowej obwodnicy m. Białobrzegi, a kończy na początku dwujezdniowego odcinka drogi prowadzącego z Jedlińska do Radomia. W rejonie wsi Mokrosęk w km 456+300 przewidywana jest w dalszej przyszłości budowa węzła „Mokrosęk", w którym będzie rozpoczynać się ekspresowa obwodnica Radomia. W związku z tym przyjęto, że odcinek Mokrosęk - Jedlińsk jest dwujezdniową drogą główną ruchu przyspieszonego ze skrzyżowaniem „Kępiny", na którym założono sygnalizację świetlną.
Podstawowe parametry techniczne
Obiekty inżynierskie
Kategoria inwestycji: w postepowaniu przetargowym
Długość odcinka: 15,37 km
Przebieg odcinka
Istniejąca droga krajowa nr 8 (wariant „0") przebiega w sąsiedztwie zwartej zabudowy mieszkaniowej miasta Marki oraz zabudowy miejscowości Słupno. W celu ominięcia terenów zabudowanych, podjęto decyzję o wytyczeniu nowego przebiegu dla trasy ekspresowej S-8 po wschodniej stronie Marek.
Wariantowanie:
Przebieg wg wariantu III - Projektowana trasa S-8 przebiega przez obszar pięciu jednostek administracyjnych: miasta Zielonka, Marki, Kobyłka, Wołomin oraz miasta i gminy Radzymin. Planowana droga trasowana jest w strefach przygranicznych ww. miast.
Początek projektowanego odcinka drogi przyjęto w Markach, koniec opracowania przyjęto na odcinku obwodnicy Radzymina, w 483+084 km istniejącej drogi krajowej nr 8.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto Wołomin, Miasto Ząbki, Miasto Marki, Miasto Kobyłka, Miasto Zielonka, Miasto i Gmina Radzymin)
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
na odc. Marki - węzeł "Radzymin Północny": 2 x 3 pasy ruchu.
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: TEERAG-ASDAG Polska Sp. z o.o.
Nadzór Inwestorski: Arcadis Profil Sp. z o.o.
Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.
Rozpoczęcie robót 28.09.2007r.
Data zakończenia robót budowlanych: 31.05.2009r.
Oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Płońska 03.06.2009r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat płoński (gmina Płońsk i miasto Płońsk)
Długość: 4,7 km
Opis Inwestycji
Przebieg
Obwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie. Obwodnica na całej swojej długości przebiega na terenie miasta i gminy Płońsk, powiat płoński, województwo mazowieckie.
Parametry techniczne drogi ekspresowej
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko
W celu ograniczenia uciążliwości ruchu drogowego dla przyległego środowiska zbudowano:
Wprowadzono też pasy zieleni izolacyjnej i dogęszczającej
Przebieg odcinka
Przebudowywany odcinek drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 zaczyna się przed węzłem „Powązkowska" położonym na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 8 z ulicą Powązkowską, a kończyć się za węzłem „Piłsudskiego", tzn. za skrzyżowaniem Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego w Markach
Etapowanie:
Inwestycję podzielono na dwa etapy:
Etap II: Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi S8 odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Marki. Odc. Węzeł Powązkowska – Węzeł Modlińska
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 4,6 km
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na granicy dzielnic Żoliborz, Bielany, Białołęka i Praga Północ miasta st. Warszawa, województwo mazowieckie.
Wykonawca: Metrostav a.s.
Wartość kontraktu wykonawcy: 796,3 mln
Źródła finansowania: Projekt współfinansowany z POIiŚ
Strona internetowa kontraktu: http://www.s8powazkowska-modlinska.pl/
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
• Węzeł „Powązkowska"
• Węzeł „Broniewskiego"
• Węzeł „Marymoncka"
• Węzeł „Wisłostrada"
• Węzeł „Modlińska"
Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Cześć węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle - zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbierająco-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.
Parametry techniczne:
przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):
(w tym opaski –0,50 m),
przekrój poprzeczny - odcinek na moście przez rzekę Wisłę:
Obiekty inżynierskie:
Planuje się:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.