viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAOpisy

  • S8 Radziejowice – Wolica

    Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 21,7 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 8 ma na celu dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła z drogą woj. nr 721 w Wolicy.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Projektowany odcinek drogi krajowej nr 8 ma długość 21,7 km, położony jest w województwie mazowieckim, na terenie powiatów: pruszkowskiego, grodziskiego i żyrardowskiego, i na obszarze gmin: Radziejowice, Żabia Wola, Nadarzyn i przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Krze Duże, Słubica, Oddział, Bukówka Nowa, Huta Żabiowolska, Żabia Wola, Przeszkoda, Siestrzeń, Rozalin, Kostowiec, Urzut, Stara Wieś, Rusiec, Nadarzyn, Paszków, Wolica.

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł "Żabia Wola"
    • węzeł "Siestrzeń"
    • węzeł „Młochów”
    • węzeł "Nadarzyn"

     

    Parametry techniczne:

    • klasa techniczna drogi S
    • prędkość projektowa 100 km/h
    • nośność: 115 kN/oś
    • ilość jezdni: 2 z rezerwą w pasie dzielącym pod trzeci pas ruchu
    • kategoria ruchu KR6
    • szerokość pasów ruchu – 2x3,5 m + 2,5 pas awaryjny
    • ograniczona dostępność (tylko w węzłach)

    Obiekty inżynierskie:

    • 13 wiaduktów
    • 3 mosty
    • 5 kładek dla pieszych
    • 1 przejście dla dużych zwierząt

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Budowa ekranów akustycznych
    • Na wylotach z systemu odwodnienia do rowów, cieków, zbiorników retencyjnych zastosowanie urządzeń podczyszczających
    • Obsadzenia roślinnością przejść dla zwierząt
    • Wprowadzenie nowych nasadzeń
    • Budowa przepustów pełniących funkcje przejścia dla średnich i małych zwierząt

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

     

     

  • S8 Salomea – Wolica Etap I cz. 2 – część pozamiejska węzeł Opacz - węzeł Paszków i Etap II

    Etapowanie:

     

    Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:

    • Etap I: Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Opacz - Paszków
      • Część miejska: węzeł Salomea zlokalizowana w granicach m. st. Warszawy
      • Część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
    • Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Etap I, część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków

     

    Kategoria inwestycji: w realizacji

     

    Długość odcinka: 11,6 KM

     

    Przebieg odcinka

     

    S8 Opacz- Paszków wraz z odcinkiem Janki Małe – skrzyżowanie z DK 7 w m. Sękocin Las
    Część pozamiejska rozpoczyna się w km 0+716,00 na gruntach gminy Michałowice. Projektowana droga S8 przebiega skrajem zwartej zabudowy Raszyna i Nowych Grocholic. Na granicy gminy Michałowice i Raszyn projektowana S8 przekracza mostem rzekę Raszynka. Następnie na gruntach gminy Raszyn, S8 przecina drogę powiatową Janki - Pruszków, gdzie projektowany jest węzeł  „Sokołowska”. Na granicy wsi Janki Małe (gmina Raszyn) i wsi Wolica (gmina Nadarzyn) projektowana trasa S8 włącza się w istniejącą drogę nr 8 Warszawa - Wrocław, gdzie projektowany jest węzeł „Janki Małe".
    Na terenie gminy Nadarzyn, projektowana trasa S8 przebiega śladem istniejącej Alei Katowickiej (DK 8). W rejonie centrum handlowego „Maximus", na przecięciu drogi krajowej nr 8 i drogi wojewódzkiej nr 721 Nadarzyn - Piaseczno projektowany jest węzeł „Paszków". Dalej w stronę Katowic S8 przekracza mostem rzekę Utratę.

     

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, gmina Nadarzyn)

     

    Wykonawca:

     

    Strabag Sp. z o.o.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    456,10 mln brutto

     

    Źródła finansowania: KFD, EBI

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

     

    Dostępność do drogi ekspresowej będzie ograniczona tylko poprzez zaprojektowane węzły drogowe:

    •  Sokołowska
    • Janki Małe
    • Paszków

     

    Parametry techniczne:

    na odcinku od km 0+716,00 do km 6+900

     

    • Przekrój dwujezdniowy:
    • Klasa techniczna - S
    • Dwie jezdnie po dwa lub trzy pasy ruchu w zależności od odcinka plus pas awaryjny oraz pięciometrowy pas rozdziału.
    • Szerokość opaski - 2 x 0,5 m

     

    Obiekty inżynierskie:

    • kładki
    • 4 mosty
    • 12 wiaduktów
    • 10 przejść dla zwierząt
    • 2 mury oporowe

     

    w/w ilości uwzględniają wymagania Decyzji Środowiskowej z dnia 6.02.2012r.

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Ekrany akustyczne
    • Przejścia dla zwierząt
    • Zbiorniki retencyjne
    • separatory

     

    Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania

     

    Kategoria inwestycji: w budowie

     

    Długość odcinka: 2,4km

     

    Przebieg odcinka

     

    Planowana droga, na odcinku od węzła „Janki Małe" do istniejącej drogi krajowej nr 7 przebiega po nowym terenie. Następnie biegnie po śladzie Alei Krakowskiej (DK 7).

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    powiat pruszkowski: gmina Raszyn

     

    Wykonawca:

     

    Strabag Sp. z o.o.

     

    Wartość kontraktu wykonawcy:

     

    109,58 mln PLN brutto

     

    Źródła finansowania: KFD, EBI

     

    Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/ 

     

    Parametry techniczne:

    Podstawowe parametry techniczne dla DK7

    • klasa drogi: GP (droga główna ruchu przyspieszonego)
    • Prędkość projektowa: 70km/h
    • Kategoria ruchu – KR6
    • Dopuszczalny nacisk na oś – 115kN/oś
    • Przekrój normalny: 2x2 pasy ruchu + pobocze utwardzone o szerokości zmiennej min. 1,25 (3,0 w miejscach ekranów akustycznych) od 0 do 2,5 m + pas dzielący od 3,0m do 5,0 m (w tym opaski 2x0,5m)

     

    Podstawowe parametry DW 721

    • Klasa drogi: G
    • Prędkość projektowa: 60km/h
    • Kategoria ruchu: KR4
    • Dopuszczalny nacisk na oś: 115 kN/oś
    • Przekrój normalny: 2x2 pasy + pas dzielący od 2,0 do 6,0 m

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Obwodnica Grójca

    Podstawowe informacje o inwestycji

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o. 

    Wykonawca robót budowlanych: WPRD /PPRM /Mosty-Łódź /Bilfinger Berger

    Nadzór Inwestorski: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.

    Wartość inwestycji: 206 778 835,06 PLN
    Inwestycja finansowana w 75% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    Podpisanie umowy kontraktowej: 18.10.2006r.

    Przekazanie placu budowy: 02.11.2006r.

    Rozpoczęcie robót: 06.11.2006r.

    Data zakończenia robót budowlanych: 15.08.2008r.

    Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Grójca: 19.09.2008r.

    Okres zgłaszania wad i usterek: 10.09.2008r. - 09.09.2009r.

    Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec)

    Długość: 8,3 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

     Obwodnica Grójca omija miasto po zachodniej stronie, rozpoczynając się i kończąc w ciągu drogi krajowej nr 7 Warszawa - Kraków.
    Początek rozbudowy obwodnicy przyjęto (od strony Warszawy) w km 410+260, przed skrzyżowaniem drogi nr 7 z drogami lokalnymi w Głuchowie. Koniec rozbudowy od strony Radomia w km 418+546.
    Projekt rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku obwodnicy Grójca z dostosowaniem jej do parametrów drogi ekspresowej nie przewidywał zmiany osi drogi nr 7 w planie.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa techniczna drogi - S (ekspresowa)
    • prędkość projektowa - 80 km/h
    • prędkość miarodajna - 100 km/h
    • szerokość pasa ruchu - 3,5 m
    • ilość pasów ruchu - 2x2
    • szerokość pasa dzielącego - 5,0 m(w tym opaski 2x0,5 m)
    • szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m
    • skrajnia pionowa - 4,7 m
    • obciążenie nawierzchni - 115 kN
    • kategoria ruchu - KR6

    Węzły i skrzyżowania

    Zmiana klasy drogi krajowej nr 7 i przystosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej ograniczyło dostępność do niej jedynie przez skrzyżowanie w km 410+ 550 i węzły. Na początkowym fragmencie rozbudowywanego odcinka drogi nr 7, w km 410+550 w m. Głuchów, przebudowano istniejące skrzyżowanie ze zwykłego na skrzyżowanie z sygnalizacja świetlną.

    • Węzeł „Mszczonowska"

    Rozbudowano istniejący węzeł na skrzyżowaniu drogi S7 z drogą krajową nr 50 poprzez:
    dobudowę drugiego wiaduktu wraz z jezdnia w ciągu drogi nr 50
    dobudowę dwóch dwukierunkowych łącznic zlokalizowanych po północnej stronie drogi nr 50 i podłączonych do projektowanej drugiej jezdni, co zapewni wszystkie relacje ruchowe w węźle.
    Funkcjonująca w węźle stacja paliw obsługuje drogę ekspresowa.

    • Węzeł „Mogielnicka"

    Rozbudowano istniejący węzeł zlokalizowany na skrzyżowaniu drogi nr 7 z droga wojewódzką nr 728 Grójec - Końskie poprzez przebudowę istniejących łącznic jednokierunkowych na dwukierunkowe z częściową zmianą ich przebiegu.


    Ze względu na bliską odległość miedzy węzłami „Mszczonowska" i „Mogielnicka" zostały one po stronie zachodniej obwodnicy połączone jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą.

     

    Obiekty inżynierskie

    • zbudowano przejazd gospodarczy dla ruchu lokalnego pod drogą S7 WS-1
    • rozebrano istniejący most na rzece Jeziorce i zbudowano nowy most - obiekt MS-2
    • zbudowano nowe mosty w ciągu dróg dojazdowych na rzece Jeziorce - obiekt MD-3 i MD-4
    • zbudowano nowy wiadukt w ciągu drogi gminnej - obiekt WD-5
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi powiatowej nr 34151 - obiekt WD-6
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi powiatowej nr 34104 - obiekt WD-7
    • rozebrano istniejącego most na rzece Molnicy i zbudowano nowy most - obiekt MS-8
    • zbudowano nowy wiadukt w ciągu drogi krajowej Nr 50 - obiekt WD-9N
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi krajowej Nr 50 - obiekt WD-9S
    • zbudowano kładkę dla pieszych - obiekt KŁ-10
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 728 - obiekt WD-11
    • zbudowano trzy kładki dla pieszych - obiekt KŁ-12
    • rozebrano istniejący wiadukt i zbudowano nowy - obiekt WS-13
    • zbudowano kładkę dla pieszych - obiekt KŁ-14

     

    Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko

     

    Ochrona wód

    W celu zabezpieczenia wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami spływającymi z drogi wraz z wodami opadowymi, zbudowano system odwadniajaco - oczyszczający

    Ochrona przed hałasem

    W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej wybudowano ok 6,5 km ekranów akustycznych. Dla pojedynczej zabudowy mieszkaniowej (zgodnie z raportem sporządzonym do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi z września 2004 r.) indywidualne środki ochrony akustycznej zostaną zastosowane na podstawie analizy porealizacyjnej.

    Ochrona flory i fauny

    Projekt zagospodarowania zielenią pasa drogowego obejmuje grupowe nasadzenia roślinne z drzew i krzewów poza koroną drogi, grupy krzewów na skarpach, trawniki oraz pnącza przy ekranach akustycznych.
    Gatunki drzew i krzewów dostosowano do warunków siedliskowych i charakteru istniejącej zieleni. Ze względu na przebieg drogi w granicach miasta ważnym kryterium były również walory estetyczne roślin. Zastosowane nasadzenia roślinne z czasem zrekompensują straty spowodowane wycinką i przyczynią sie do przywrócenia równowagi przyrodniczej.

    Przejścia dla zwierząt
    Ze względu na wskazana przez Nadleśnictwo Grójec nasilona migracje zwierząt w sąsiedztwie rzeki Jeziorki, zwłaszcza takich gatunków jak: sarna, dzik, lis, obiekt mostowy na tej rzece dostosowano tak, aby zapewnić bezkolizyjne przemieszczania sie dzikich zwierząt dużych z jednej na drugą stronę obwodnicy.
    Drugim miejscem, w którym zwierzyna będzie mogła sie swobodnie przedostać na drugą stronę obwodnicy będzie sąsiedztwo rzeki Molnicy. Obiekt mostowy nad rzeką Molnicą jest dostosowany do wielkości zwierząt średnich.

    Ogrodzenie drogi
    W celu uniemożliwienia wejścia zwierząt na drogę w miejscach najbardziej narażonych na wystąpienie wypadków z udziałem zwierzyny, zaprojektowano wygrodzenie obwodnicy za pomocą ogrodzenia z siatki drucianej o zróżnicowanych wielkościach oczek i wysokości 2,25 m.

    Ochrona małej architektury sakralnej

    W celu ochrony kapliczek i krzyży przydrożnych zostały one przeniesione na bezpieczną odległość od drogi.

     

    Budowa kładki dla pieszych nad drogą S7 w km 414+714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w m. Grójec

    Podstawowe informacje o inwestycji 

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o. o.

    Wykonawca robót budowlanych: Lider: INTOP Warszawa Sp. z o.o., Partner: INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.

    Nadzór: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych 

    Realizacja robót budowlanych: 2009r.

    16.12.2008r. - rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę kładki dla pieszych nad drogą S 7 w km. 414 + 714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w Grójcu

    31.08.2009r. - termin zakończenia robót budowlanych

    14.09.2009r. - decyzja Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie dla kładki w Grójcu

    Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto Grójec)

     

    Opis inwestycji
    Zakres robót związanych z budową kładki dla pieszych obejmował m. in.:
    Roboty poprzedzające:

    • przebudowa kolidującej kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału
    • demontaż i przebudowa barier ochronnych w pasie rozdziału
    • demontaż i przebudowa ekranów akustycznych

     

    Na całość inwestycji związanej z budową kładki składają się następujące roboty branżowe:

    • przebudowa kanalizacji w pasie rozdziału
    • budowa ciągu pieszego od ul. Worowskiej do kładki
    • budowa muru oporowego wzdłuż chodnika
    • budowa kładki
    • oświetlenie chodnika i kładki

     

    Wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego dla obwodnicy Grójca w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku od km 410+260 do km 418+546I.

    Podstawowe informacje 

    10.02.2010 ogłoszono przetarg na wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego

    16.03.2010r. udzielono zamówienia. Wykonawca: EKKOM Sp. z o.o.

    Termin realizacji: 31.03.2010r.

    Cel opracowania

     Dokonanie porównania ustaleń i wniosków zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz w decyzjach zezwalających na realizację przedsięwzięcia z jego rzeczywistym oddziaływaniem, zbadanym po oddaniu przedsięwzięcia do użytkowania.

  • S2 Puławska - Lotnisko - Marynarska

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: w budowie

    Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.

    Wykonawca robót budowlanych: konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o.
    Nadzór i zarządzanie kontraktem: Konsorcjum firm: (LIDER konsorcjum): TPF PLANEGE - Consultores de Engenharia e Gestao S.A. (Partner konsorcjum): E&L Architects Sp. z o. o.

    Wartość Kontraktu Wykonawcy: 1.123 mln zł PLN

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Włochy, Ursynów), powiat pruszkowski (gmina Raszyn)

    Długość: 8,7 km

     

    Opis inwestycji

    Przebieg drogi

    Budowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 466+684 do km 470+600) będzie się zaczynać w węźle „Lotnisko" położonym w rejonie Warszawy - Krasnowoli i Dawid, a kończyć się będzie za węzłem „Puławska", tzn. za skrzyżowaniem z ul. Puławską (istniejącą drogą krajową nr 79 Warszawa - Sandomierz - Kraków) w rejonie Warszawy-Grabówka.
    Budowany odcinek drogi ekspresowej S79 (od km 0+470 do km 5+230) o długości ok 4,8 km, przebiega wzdłuż linii kolei radomskiej i zaczyna się w węźle „Lotnisko", a kończy się w węźle „Marynarska", zlokalizowanym na przecięciu S79 z drogą krajową nr 7 Gdańsk - Kraków (czyli z ulicami Sasanki i Marynarską) w Warszawie - Zbarżu. Na odcinku drogi S79 objętym przedsięwzięciem zaprojektowano pośredni węzeł drogowy „MPL Okęcie", położony między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska" na przecięciu z projektowaną drogą dojazdową do głównego dworca Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa-Okęcie, zwanego Terminalem I.

    Droga ekspresowa S2 na odcinku między węzłami „Puławska" i „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu środkowej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego, korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).
    Droga ekspresowa S79 na odcinku między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska", będzie utworzona przy wykorzystaniu południowego odcinka korytarza rezerwowanego w planach przestrzennych Warszawy na średnicową trasę drogową zwaną trasą „N-S".

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • Klasa techniczna drogi: S droga ekspresowa
    • Prędkość projektowa: 80 km/ h
    • Liczba jezdni :2
    • Szerokości jezdni głównych: 2 x 10,50 m (dwie jezdnie rozdzielone, o 3 pasach ruchu po 3,5 m w każdym kierunku ruchu)
    • Szerokość pasa dzielącego: 4m
    • Szerokość pasa awaryjnego: 2 x 2,5 m
    • Szerokość dróg lokalnych: 6m
    • Szerokość dróg dojazdowych: 3,5 m
    • Kategoria ruchu: KR6
    • Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
    • Skrajnia pionowa: 4,70 m
    • Szerokość pasa drogowego w liniach rozgraniczających: od 100m do 115 m dla trasy S2 (POW) oraz od 80m do 150m dla trasy S79 (N-S) (za wyjątkiem obszarów węzłów)

    Węzły drogowe

    • węzeł „Lotnisko"
    • węzeł „Puławska"
    • węzeł „Marynarska"
    • węzeł „MPL Okęcie"

    Obiekty inżynierskie

    • 5 mosty
    • 5 tuneli drogowych / kolejowych
    • 2 wiadukty w ciągu drogi głównej
    • 11 wiaduktów w ciągu łącznic
    • 9 wiaduktów nad lub pod drogą / koleją
    • 1 kładka dla pieszych
    • 1 podziemne przejście dla pieszych

    Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących

    Ruch drogowy na drogach S2 i S79 oraz w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
    Dostęp do dróg ekspresowych będzie możliwy tylko w węzłach. Na przecięciach z poprzecznymi drogami i na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi powstaną liczne tunele lub wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.
    W zakres przedsięwzięcia włączono gruntowną modernizację układu dróg lokalnych obsługujących dojazdy do przylegających terenów, w tym przebudowę ul. Wirażowej oraz przedłużenie ul. Poleczki do ul. Wirażowej związane z budową wiaduktu drogowego nad koleją radomską. Nowe odcinki ulic Wirażowa i Poleczki będą posiadać dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu każda, a skrzyżowania na nich będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Z węzła „MPL Okęcie" możliwy będzie zjazd i wjazd na nową ulicę Wirażową, dzięki czemu lotniczy dworzec towarowy „Terminal Cargo" zlokalizowany przy tej ulicy otrzyma wygodne połączenie z drogą ekspresową S79.

     

    Etapowanie realizacji inwestycji

    Przedsięwzięcie "Budowa Drogi Ekspresowej S-2 - odcinek Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie" podzielono na dwa etapy:
    etap I, w tym:

    • podetap 1 - wiadukt w ciągu ul. Poleczki wraz z dojazdami
    • podetap 2 - ul. Wirażowa

    etap II, w tym:

    • podetap 1 - trasa N-S od węzła „Lotnisko" do węzła „Marynarska"
    • podetap 2 - trasa POW od węzła „Lotnisko" do węzła „Puławska"

    Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi

    Urządzenia ochrony środowiska Zgodnie z zaleceniami „Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dróg ekspresowych nr S2 i S79, odcinek Puławska - Marynarska", w projekcie budowlanym drogi zostaną wprowadzone następujące urządzenia ochrony środowiska:

    • ekrany akustyczne chroniące zabudowę mieszkaniową w Grabówku, Imielinie, Ludwinowie, Krasnowoli, Wyczółkach i Zbarżu
    • obustronne pasy izolacyjne z drzew i krzewów, chroniące otoczenie przez drogowymi zanieczyszczeniami powietrza, roślin i gleb
    • rowy trawiaste, zbiorniki i separatory, oczyszczające wody spływające z drogi przed odprowadzeniem do odbiorników zewnętrznych
    • bezkolizyjne przejście dla zwierząt, umożliwiające swobodny ruch dzikich zwierząt w poprzek drogi
    • obustronne wygrodzenie drogi, zapobiegające próbom przekroczenia drogi przez zwierzęta i ludzi

    Z uwagi na prognozowane wysokie uciążliwości drogi dla otoczenia wszystkie te urządzenia ochronne powinny być wybudowane od razu jeszcze przed przekazaniem drogi do ruchu. Wyjątkiem jest zabudowa rozproszona w rejonie węzła „Lotnisko", dla której proponuje się zastosowanie po wykonaniu analizy porealizacyjnej indywidualnych środków ochrony przeciwhałasowej, np. w formie ogrodzeń przeciwhałasowych, wałów ochronnych albo zieleni izolacyjnej. Na etapie analizy porealizacyjnej dopuszcza się również wyburzenie budynków mieszkalnych za odszkodowaniem po wyrażeniu na to zgody przez właściciela.

    Zieleń projektowana

    Projektowane osłony izolacyjne z drzew i krzewów powinny być urządzone tak, aby mogły spełniać jednocześnie funkcje przyrodnicze i krajobrazowe oraz funkcje izolacji przed hałasem drogowym i przed przenikaniem szkodliwych składników spalin drogowych na tereny okolicznych gruntów rolnych i zabudowy mieszkaniowej. Ponadto na niektórych odcinkach powinny dodatkowo pełnić rolę osłony przeciwdziałającej nawiewaniu śniegu na drogę ekspresową albo osłony łagodzącej wpływ podmuchów wiatru na tor jazdy pojazdów.

    Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)
    Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu

  • S7 Obwodnica Radomia

    Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym

     

    Długość odcinka: 24,65 km

     

    Przebieg odcinka:

     

    Trasa na całej swojej długości przebiega po nowym śladzie.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Projektowana obwodnica zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, przebiega na kierunku północ-południe, w powiatach radomskim i szydłowieckim oraz przebiega przez gminy: Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala i Orońsko.

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • węzeł „Radom Północ"
    • węzeł „Radom Zachód"
    • węzeł „Wolanów"
    • węzeł „Radom Południe”

     

    Parametry techniczne:

    • klasa drogi - S
    • prędkość projektowa - 100 km/godz.
    • nośność - 115 kN/oś
    • kategoria ruchu - KR6
    • ograniczona dostępność (tylko w węzłach)
    • ilość jezdni – 2 z rezerwą w pasie dzielącym pod trzeci pas ruchu
    • szerokość pasów ruchu - 2x3.5m + 2.5m pas awaryjny

    Obiekty inżynierskie:

    • 20 wiaduktów
    • 4 mosty
    • 2 kładki dla pieszych

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Budowa ekranów akustycznych
    • Na wylotach z systemu odwodnienia do rowów, cieków, zbiorników retencyjnych zastosowanie urządzeń podczyszczających
    • Obsadzenia roślinnością przejść dla zwierząt
    • Wprowadzenie nowych nasadzeń
    • Budowa przepustów pełniących funkcje przejścia dla średnich i małych zwierząt

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S2 Puławska – Lubelska

  • S8 Radzymin - Wyszków

    Podstawowe informacje o inwestycji

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.

    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum spółek: Bilfinger Berger Polska S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY-ŁÓDŹ S.A.

    Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o. 

    Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

    • Data zawarcia umowy na wykonanie robót budowlanych: 08.12.2006r.
    • Przekazanie Placu Budowy: 05.01.2007r.
    • Czas trwania umowy: 15.01.2007r - 15.07.2009r.
    • Oddanie drogi do użytkowania: 31.07.2009r.

    Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002
    Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto i Gmina Radzymin, Gmina Klembów, Gmina Dąbrówka), powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków, Gmina Zabrodzie)

    Długość: 17,3 km

     

    Opis inwestycji

     Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.

     

    Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:

    • Zadanie 1 Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina
    • Zadanie 2 Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej
    • Zadanie 3 Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu

    Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane

     

    Cel inwestycji

    Celem przebudowy było przekształcenie istniejącej drogi krajowej nr 8 w drogę ekspresową nr S-8, w tym przede wszystkim:

    • stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych
    • dostosowanie drogi do prognozowanego ruchu (w tym szczególnie poprzez dobudowę drugiej jezdni oraz wzmocnienie nawierzchni jezdni istniejącej)
    • dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych, w tym warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
    • rozwiązaniu obsługi przyległego terenu, w tym w szczególności przez budowę równoległych dróg dojazdowych gospodarczych

    Przebieg drogi

    Droga ekspresowa S-8 prowadzona jest przy założeniu maksymalnego wykorzystania istniejącej nawierzchni jezdni drogi nr 8. Przedsięwzięcie inwestycyjne polegało na wybudowaniu drugiej jezdni drogi ekspresowej po stronie północnej lub południowej istniejącej jezdni z zachowaniem pasa rozdziału o szerokości 4,0m.

     

    Podstawowe parametry techniczne

    • klasa techniczna - S droga ekspresowa
    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • liczba pasów ruchu - 2 x 2 pasy (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku rozdzielone)
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokość pasa ruchu - 3.50 m
    • szerokość gruntowego pasa dzielącego: 4,00 m
    • szerokości pasów awaryjnych: 2,50 m (przy nowej jezdni) i 2,50 m (przy istniejącej jezdni)
    • szerokość pobocza: 0,75 m (przy braku barier ochronnych) lub 1,25 m (z barierami)
    • pochylenie skarp drogowych: 1:3 lub 1:1,5
    • skrajnia pionowa: 4,70 m
    • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
    • kategoria ruchu: KR 6

    Węzły

    • Radzymin II
    • Wola Rasztowska
    • Trojany
    • Niegów
    • Mostówka

    Obiekty inżynierskie

    • Most na rzece Fiszor: cztery obiekty, pod projektowanym mostem przejście dla pieszych
    • Wiadukt nad linią kolejową (łącznica na węźle Radzymin II)
    • Wiadukty nad drogą S-8 w miejscach węzłów: 4 obiekty
    • Wiadukty na drogą S-8, przejazdy: 3 obiekty dla drogi klasy L z możliwością przekroczenia obiektu dla pieszych
    • Wiadukty ekologiczne nad drogą S-8: 2 przejście dla dużych zwierząt, jedno połączone z drogą gminną
    • Kładki dla pieszych: 2 kładki dla pieszych nad drogą S8

    Ochrona środowiska

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Ekrany akustyczne i wały ziemne przeciwhałasowe
    • Osłony izolacyjne z drzew i krzewów
    • Przejścia dla zwierząt wraz z wygrodzeniem drogi
    • Rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne i separatory, oczyszczające wody spływające z drogi

    Projektowana zieleń
    W celu zrekompensowania strat w środowisku roślinnym w otoczeniu drogi oraz w celu stworzenia bariery izolacyjnej zostały wykonane uzupełniające nasadzenia z drzew i krzewów w formie nasadzeń rzędowych nieciągłych albo nasadzeń grupowych. Nasadzenia te będą pełniły rolę zarówno przyrodniczo-krajobrazową jak i izolacyjną przed hałasem i zanieczyszczeniami.

  • S7 Radom – granica województw świętokrzyskiego z mazowieckim

    Kategoria inwestycji: w realizacji

     

    Długość odcinka: 22 km

     

    Przebieg odcinka

     

    Odcinek łączy się na północy z końcem Obwodnicy Radomia i biegnie na południe do granicy województw świętokrzyskiego i  mazowieckiego.

     

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:

     

    Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie szydłowieckim i przebiega przez teren trzech gmin: Orońsko, Jastrząb i Szydłowiec.

     

    Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:

    • Węzeł „Szydłowiec Północ"
    • Węzeł „Szydłowiec Centrum"
    • Węzeł "Szydłowiec  Południe"

     

    Parametry techniczne:

    • klasa drogi - S
    • prędkość projektowa - 100 km/godz
    • nośność - 115 kN/oś
    • kategoria ruchu - KR6
    • całkowita ograniczona dostępność (dostępność tylko w węzłach)
    • ilość jezdni - 2 z rezerwą w pasie dzielącym pod trzeci pas ruchu
    • szerokość pasów ruchu - 2x3.5 m + 2.5 m pas awaryjny


    Obiekty inżynierskie:

    • 14 wiaduktów,
    • 2 mosty,
    • 2 kładki dla pieszych,
    • 2 przejścia dla zwierząt

     

    Urządzenia ochrony środowiska

    • Budowa ekranów akustycznych
    • W miejscowości Szydłowiec wykop o głębokości ok. 6 m w rejonie ul. Jastrzębskiej i o głębokości ok. 3 m w rejonie ul. Kolejowej
    • Na wylotach z systemu odwodnienia do rowów, cieków, zbiorników retencyjnych zastosowanie urządzeń podczyszczających
    • Przystosowane istniejących przepustów pod drogą tak, aby mogły pełnić funkcję przejść dla drobnych zwierząt w tym płazów
    • Obsadzenie roślinnością przejść dla zwierząt
    • Wprowadzenie nowych nasadzeń w krajobrazie pozbawionym zadrzewień oraz nasadzeń do-gęszczających drzew i krzewów uzupełniających straty zieleni spowodowane budową drogi

     

    Aktualizacja: wrzesień 2014 r.

  • S7 Napierki (gr. woj.) – Mława

    oddział: Olsztyn

    długość – 14 km

    obecny etap – w realizacji

    wartość projektu: 365,6 mln zł (z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót)

     

    Etap zrealizowany:

          25.04.2008  – zatwierdzenie STEŚ przez KOPI

          06.05.2014 – aneks do ww. protokołu KOPI – przyjęto lokalizację węzła Modła

          31.08.2011 – uzyskanie DŚU

          26.01.2016 – zmiana DŚU

          18.04.2017 – zmiana DŚU wydana przez GDOŚ

           03.12.2014 – zatwierdzenie KP przez ZOPI

          23.09.2015 - ogłoszenie przetargu na PiB

     

    Etap w realizacji:

          20.12.2017 - podpisanie umowy na PiB z konsorcjum STRABAG Sp. z o.o., STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o. o wartości 294,7 mln zł

          16.03.2018 - złożenie wniosku o ZRID

          06.03.2020 - uzyskanie decyzji ZRID 

     

    Zadanie podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km) o łącznej długości 71,350 km.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat mławski (gmina Wieczfnia Kościelna, gmina Szydłowo, gmina Mława, gmina Wiśniewo, gmina Stupsk, gmina Strzegowo), powiat ciechanowski (gmina Glinojeck), powiat płoński (gmina Baboszewo, gmina Płońsk).

  • S8 Obwodnica Wyszkowa

    Podstawowe informacje o inwestycji

     

    Kategoria inwestycji: zrealizowana

    Projektant: Arcadis Profil Sp. z o.o.

    Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Budimex Dromex S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych ,,Mosty-Łódź" S.A.

    Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.

    Wartość Kontraktu Wykonawcy (netto): 55,4 mln €

    Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002

    Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych

     

    Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.

    • Podpisanie umowy kontraktowej: 27.02.2006r.
    • Przekazanie Placu Budowy: 15.03.2006r.
    • Czas trwania robót: 31 miesięcy
    • Oddanie do użytkowania: 14.11.2008r.

    Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków)

    Długość: 12,8 km

     

    Opis inwestycji

     

    Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.

    Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:

    • Zadanie 1: Rehabilitacja nawierzchni istniejącej dwujezdniowej obwodnicy miasta Radzymina
    • Zadanie 2: Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej
    • Zadanie 3: Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu

    Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane.

     

    Przebieg drogi

    Obwodnica omija miasto Wyszków po jego wschodniej stronie i posiada długość 12,8 km.

    Przebieg trasy podyktowany został potrzebą ominięcia przeciążonego ruchem obszaru miasta Wyszków na kierunku północ - południe i jedynej w tym rejonie przeprawy mostowej przez rz. Bug.

     

    Podstawowe parametry techniczne obwodnicy

    • klasa techniczna - S droga ekspresowa
    • prędkość projektowa - 100 km/h
    • liczba pasów ruchu - 2 x 2 pasy (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku rozdzielone)
    • szerokości jezdni głównych: 2 x 7,00 m
    • szerokość pasa ruchu - 3.50 m
    • szerokość pasa dzielącego - 4.0 m z opaskami wewnętrznymi
    • szerokość pasa awaryjnego - 2.50 m
    • szerokość pobocza gruntowego - 1.25 m
    • skrajnia pionowa drogowa - 4.70 m
    • skrajnia pionowa wiaduktu nad koleją - 5.60 m
    • obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
    • granica pasa drogowego od elementów przekroju drogowego - 2.0 m

    Węzły drogowe

    • „Lucynów"
    • „Skuszew"
    • „Turzyn"

    Obiekty inżynierskie

    11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug

     

    Ochrona środowiska

    Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko

    • Zabezpieczenie akustyczne strefy zamieszkania
    • Ochrona przed zanieczyszczeniami istniejącego układu rowów odwadniających
    • Zabezpieczenie drogi przed wtargnięciem zwierzyny na odcinkach leśnych