Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym
Długość odcinka: 21,7 km
Przebieg odcinka
Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 8 ma na celu dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła z drogą woj. nr 721 w Wolicy.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowany odcinek drogi krajowej nr 8 ma długość 21,7 km, położony jest w województwie mazowieckim, na terenie powiatów: pruszkowskiego, grodziskiego i żyrardowskiego, i na obszarze gmin: Radziejowice, Żabia Wola, Nadarzyn i przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Krze Duże, Słubica, Oddział, Bukówka Nowa, Huta Żabiowolska, Żabia Wola, Przeszkoda, Siestrzeń, Rozalin, Kostowiec, Urzut, Stara Wieś, Rusiec, Nadarzyn, Paszków, Wolica.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Etapowanie:
Budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 podzielona została na dwa etapy:
Etap I, część pozamiejska: węzeł Opacz - węzeł Paszków
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 11,6 KM
Przebieg odcinka
S8 Opacz- Paszków wraz z odcinkiem Janki Małe – skrzyżowanie z DK 7 w m. Sękocin Las
Część pozamiejska rozpoczyna się w km 0+716,00 na gruntach gminy Michałowice. Projektowana droga S8 przebiega skrajem zwartej zabudowy Raszyna i Nowych Grocholic. Na granicy gminy Michałowice i Raszyn projektowana S8 przekracza mostem rzekę Raszynka. Następnie na gruntach gminy Raszyn, S8 przecina drogę powiatową Janki - Pruszków, gdzie projektowany jest węzeł „Sokołowska”. Na granicy wsi Janki Małe (gmina Raszyn) i wsi Wolica (gmina Nadarzyn) projektowana trasa S8 włącza się w istniejącą drogę nr 8 Warszawa - Wrocław, gdzie projektowany jest węzeł „Janki Małe".
Na terenie gminy Nadarzyn, projektowana trasa S8 przebiega śladem istniejącej Alei Katowickiej (DK 8). W rejonie centrum handlowego „Maximus", na przecięciu drogi krajowej nr 8 i drogi wojewódzkiej nr 721 Nadarzyn - Piaseczno projektowany jest węzeł „Paszków". Dalej w stronę Katowic S8 przekracza mostem rzekę Utratę.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
powiat pruszkowski (gmina Michałowice, gmina Raszyn, gmina Nadarzyn)
Wykonawca:
Strabag Sp. z o.o.
Wartość kontraktu wykonawcy:
456,10 mln brutto
Źródła finansowania: KFD, EBI
Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Dostępność do drogi ekspresowej będzie ograniczona tylko poprzez zaprojektowane węzły drogowe:
Parametry techniczne:
na odcinku od km 0+716,00 do km 6+900
Obiekty inżynierskie:
w/w ilości uwzględniają wymagania Decyzji Środowiskowej z dnia 6.02.2012r.
Urządzenia ochrony środowiska
Etap II: Przebudowa drogi krajowej nr 7 do parametrów GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w m. Sękocin Las wraz z przebudową tego skrzyżowania
Kategoria inwestycji: w budowie
Długość odcinka: 2,4km
Przebieg odcinka
Planowana droga, na odcinku od węzła „Janki Małe" do istniejącej drogi krajowej nr 7 przebiega po nowym terenie. Następnie biegnie po śladzie Alei Krakowskiej (DK 7).
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
powiat pruszkowski: gmina Raszyn
Wykonawca:
Strabag Sp. z o.o.
Wartość kontraktu wykonawcy:
109,58 mln PLN brutto
Źródła finansowania: KFD, EBI
Strona internetowa kontraktu: http://www.s8-opacz-paszkow.pl/
Parametry techniczne:
Podstawowe parametry techniczne dla DK7
Podstawowe parametry DW 721
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: WPRD /PPRM /Mosty-Łódź /Bilfinger Berger
Nadzór Inwestorski: Biuro Projektowo- Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT - WARSZAWA Sp. z o.o.
Wartość inwestycji: 206 778 835,06 PLN
Inwestycja finansowana w 75% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (z Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport)
Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.
Podpisanie umowy kontraktowej: 18.10.2006r.
Przekazanie placu budowy: 02.11.2006r.
Rozpoczęcie robót: 06.11.2006r.
Data zakończenia robót budowlanych: 15.08.2008r.
Otwarcie drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Grójca: 19.09.2008r.
Okres zgłaszania wad i usterek: 10.09.2008r. - 09.09.2009r.
Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto i Gmina Grójec)
Długość: 8,3 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Obwodnica Grójca omija miasto po zachodniej stronie, rozpoczynając się i kończąc w ciągu drogi krajowej nr 7 Warszawa - Kraków.
Początek rozbudowy obwodnicy przyjęto (od strony Warszawy) w km 410+260, przed skrzyżowaniem drogi nr 7 z drogami lokalnymi w Głuchowie. Koniec rozbudowy od strony Radomia w km 418+546.
Projekt rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku obwodnicy Grójca z dostosowaniem jej do parametrów drogi ekspresowej nie przewidywał zmiany osi drogi nr 7 w planie.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły i skrzyżowania
Zmiana klasy drogi krajowej nr 7 i przystosowanie jej do parametrów drogi ekspresowej ograniczyło dostępność do niej jedynie przez skrzyżowanie w km 410+ 550 i węzły. Na początkowym fragmencie rozbudowywanego odcinka drogi nr 7, w km 410+550 w m. Głuchów, przebudowano istniejące skrzyżowanie ze zwykłego na skrzyżowanie z sygnalizacja świetlną.
Rozbudowano istniejący węzeł na skrzyżowaniu drogi S7 z drogą krajową nr 50 poprzez:
dobudowę drugiego wiaduktu wraz z jezdnia w ciągu drogi nr 50
dobudowę dwóch dwukierunkowych łącznic zlokalizowanych po północnej stronie drogi nr 50 i podłączonych do projektowanej drugiej jezdni, co zapewni wszystkie relacje ruchowe w węźle.
Funkcjonująca w węźle stacja paliw obsługuje drogę ekspresowa.
Rozbudowano istniejący węzeł zlokalizowany na skrzyżowaniu drogi nr 7 z droga wojewódzką nr 728 Grójec - Końskie poprzez przebudowę istniejących łącznic jednokierunkowych na dwukierunkowe z częściową zmianą ich przebiegu.
Ze względu na bliską odległość miedzy węzłami „Mszczonowska" i „Mogielnicka" zostały one po stronie zachodniej obwodnicy połączone jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą.
Obiekty inżynierskie
Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko
Ochrona wód
W celu zabezpieczenia wód powierzchniowych i podziemnych przed zanieczyszczeniami spływającymi z drogi wraz z wodami opadowymi, zbudowano system odwadniajaco - oczyszczający
Ochrona przed hałasem
W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej wybudowano ok 6,5 km ekranów akustycznych. Dla pojedynczej zabudowy mieszkaniowej (zgodnie z raportem sporządzonym do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi z września 2004 r.) indywidualne środki ochrony akustycznej zostaną zastosowane na podstawie analizy porealizacyjnej.
Ochrona flory i fauny
Projekt zagospodarowania zielenią pasa drogowego obejmuje grupowe nasadzenia roślinne z drzew i krzewów poza koroną drogi, grupy krzewów na skarpach, trawniki oraz pnącza przy ekranach akustycznych.
Gatunki drzew i krzewów dostosowano do warunków siedliskowych i charakteru istniejącej zieleni. Ze względu na przebieg drogi w granicach miasta ważnym kryterium były również walory estetyczne roślin. Zastosowane nasadzenia roślinne z czasem zrekompensują straty spowodowane wycinką i przyczynią sie do przywrócenia równowagi przyrodniczej.
Przejścia dla zwierząt
Ze względu na wskazana przez Nadleśnictwo Grójec nasilona migracje zwierząt w sąsiedztwie rzeki Jeziorki, zwłaszcza takich gatunków jak: sarna, dzik, lis, obiekt mostowy na tej rzece dostosowano tak, aby zapewnić bezkolizyjne przemieszczania sie dzikich zwierząt dużych z jednej na drugą stronę obwodnicy.
Drugim miejscem, w którym zwierzyna będzie mogła sie swobodnie przedostać na drugą stronę obwodnicy będzie sąsiedztwo rzeki Molnicy. Obiekt mostowy nad rzeką Molnicą jest dostosowany do wielkości zwierząt średnich.
Ogrodzenie drogi
W celu uniemożliwienia wejścia zwierząt na drogę w miejscach najbardziej narażonych na wystąpienie wypadków z udziałem zwierzyny, zaprojektowano wygrodzenie obwodnicy za pomocą ogrodzenia z siatki drucianej o zróżnicowanych wielkościach oczek i wysokości 2,25 m.
Ochrona małej architektury sakralnej
W celu ochrony kapliczek i krzyży przydrożnych zostały one przeniesione na bezpieczną odległość od drogi.
Budowa kładki dla pieszych nad drogą S7 w km 414+714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w m. Grójec
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA Sp. z o. o.
Wykonawca robót budowlanych: Lider: INTOP Warszawa Sp. z o.o., Partner: INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Nadzór: Biuro Usług Technicznych Inżynierii Lądowej mgr inż. Włodzimierz Walerych
Realizacja robót budowlanych: 2009r.
16.12.2008r. - rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę kładki dla pieszych nad drogą S 7 w km. 414 + 714,33 wraz z ciągiem pieszym do ul. Worowskiej w Grójcu
31.08.2009r. - termin zakończenia robót budowlanych
14.09.2009r. - decyzja Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie dla kładki w Grójcu
Lokalizacja: powiat grójecki (Miasto Grójec)
Opis inwestycji
Zakres robót związanych z budową kładki dla pieszych obejmował m. in.:
Roboty poprzedzające:
Na całość inwestycji związanej z budową kładki składają się następujące roboty branżowe:
Wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego dla obwodnicy Grójca w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku od km 410+260 do km 418+546I.
Podstawowe informacje
10.02.2010 ogłoszono przetarg na wykonanie analizy porealizacyjnej klimatu akustycznego
16.03.2010r. udzielono zamówienia. Wykonawca: EKKOM Sp. z o.o.
Termin realizacji: 31.03.2010r.
Cel opracowania
Dokonanie porównania ustaleń i wniosków zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz w decyzjach zezwalających na realizację przedsięwzięcia z jego rzeczywistym oddziaływaniem, zbadanym po oddaniu przedsięwzięcia do użytkowania.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: w budowie
Stan przygotowania i realizacji na dzień 26.10.2012r.
Wykonawca robót budowlanych: konsorcjum: TEERAG-ASDAG POLSKA Sp. z o.o./ TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft, Wiedeń / Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Nadzór i zarządzanie kontraktem: Konsorcjum firm: (LIDER konsorcjum): TPF PLANEGE - Consultores de Engenharia e Gestao S.A. (Partner konsorcjum): E&L Architects Sp. z o. o.
Wartość Kontraktu Wykonawcy: 1.123 mln zł PLN
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: Miasto Stołeczne Warszawa - miasto na prawach powiatu (dzielnice: Włochy, Ursynów), powiat pruszkowski (gmina Raszyn)
Długość: 8,7 km
Opis inwestycji
Przebieg drogi
Budowany odcinek drogi ekspresowej S2 (od km 466+684 do km 470+600) będzie się zaczynać w węźle „Lotnisko" położonym w rejonie Warszawy - Krasnowoli i Dawid, a kończyć się będzie za węzłem „Puławska", tzn. za skrzyżowaniem z ul. Puławską (istniejącą drogą krajową nr 79 Warszawa - Sandomierz - Kraków) w rejonie Warszawy-Grabówka.
Budowany odcinek drogi ekspresowej S79 (od km 0+470 do km 5+230) o długości ok 4,8 km, przebiega wzdłuż linii kolei radomskiej i zaczyna się w węźle „Lotnisko", a kończy się w węźle „Marynarska", zlokalizowanym na przecięciu S79 z drogą krajową nr 7 Gdańsk - Kraków (czyli z ulicami Sasanki i Marynarską) w Warszawie - Zbarżu. Na odcinku drogi S79 objętym przedsięwzięciem zaprojektowano pośredni węzeł drogowy „MPL Okęcie", położony między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska" na przecięciu z projektowaną drogą dojazdową do głównego dworca Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa-Okęcie, zwanego Terminalem I.
Droga ekspresowa S2 na odcinku między węzłami „Puławska" i „Lotnisko" będzie utworzona przy wykorzystaniu środkowej części zarezerwowanego w planach zagospodarowana przestrzennego, korytarza drogowego zwanego "Południową Obwodnicą Warszawy" (POW).
Droga ekspresowa S79 na odcinku między węzłami „Lotnisko" i „Marynarska", będzie utworzona przy wykorzystaniu południowego odcinka korytarza rezerwowanego w planach przestrzennych Warszawy na średnicową trasę drogową zwaną trasą „N-S".
Podstawowe parametry techniczne
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
Dostępność do drogi i obsługa terenów sąsiadujących
Ruch drogowy na drogach S2 i S79 oraz w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny.
Dostęp do dróg ekspresowych będzie możliwy tylko w węzłach. Na przecięciach z poprzecznymi drogami i na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi powstaną liczne tunele lub wiadukty zapewniające bezkolizyjność ruchu drogowego i kolejowego.
W zakres przedsięwzięcia włączono gruntowną modernizację układu dróg lokalnych obsługujących dojazdy do przylegających terenów, w tym przebudowę ul. Wirażowej oraz przedłużenie ul. Poleczki do ul. Wirażowej związane z budową wiaduktu drogowego nad koleją radomską. Nowe odcinki ulic Wirażowa i Poleczki będą posiadać dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu każda, a skrzyżowania na nich będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Z węzła „MPL Okęcie" możliwy będzie zjazd i wjazd na nową ulicę Wirażową, dzięki czemu lotniczy dworzec towarowy „Terminal Cargo" zlokalizowany przy tej ulicy otrzyma wygodne połączenie z drogą ekspresową S79.
Etapowanie realizacji inwestycji
Przedsięwzięcie "Budowa Drogi Ekspresowej S-2 - odcinek Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie" podzielono na dwa etapy:
etap I, w tym:
etap II, w tym:
Ochrona środowiska przed negatywnym oddziaływaniem planowanej drogi
Urządzenia ochrony środowiska Zgodnie z zaleceniami „Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dróg ekspresowych nr S2 i S79, odcinek Puławska - Marynarska", w projekcie budowlanym drogi zostaną wprowadzone następujące urządzenia ochrony środowiska:
Z uwagi na prognozowane wysokie uciążliwości drogi dla otoczenia wszystkie te urządzenia ochronne powinny być wybudowane od razu jeszcze przed przekazaniem drogi do ruchu. Wyjątkiem jest zabudowa rozproszona w rejonie węzła „Lotnisko", dla której proponuje się zastosowanie po wykonaniu analizy porealizacyjnej indywidualnych środków ochrony przeciwhałasowej, np. w formie ogrodzeń przeciwhałasowych, wałów ochronnych albo zieleni izolacyjnej. Na etapie analizy porealizacyjnej dopuszcza się również wyburzenie budynków mieszkalnych za odszkodowaniem po wyrażeniu na to zgody przez właściciela.
Zieleń projektowana
Projektowane osłony izolacyjne z drzew i krzewów powinny być urządzone tak, aby mogły spełniać jednocześnie funkcje przyrodnicze i krajobrazowe oraz funkcje izolacji przed hałasem drogowym i przed przenikaniem szkodliwych składników spalin drogowych na tereny okolicznych gruntów rolnych i zabudowy mieszkaniowej. Ponadto na niektórych odcinkach powinny dodatkowo pełnić rolę osłony przeciwdziałającej nawiewaniu śniegu na drogę ekspresową albo osłony łagodzącej wpływ podmuchów wiatru na tor jazdy pojazdów.
Realizacja robót (wykonanie rzeczowe)
Szczegółowe informacje na temat zaawansowania robót budowlanych prezentowane są na stronie internetowej projektu, aktualizowanej przez Biuro Inżyniera Kontraktu
Kategoria inwestycji: w postępowaniu przetargowym
Długość odcinka: 24,65 km
Przebieg odcinka:
Trasa na całej swojej długości przebiega po nowym śladzie.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Projektowana obwodnica zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego, przebiega na kierunku północ-południe, w powiatach radomskim i szydłowieckim oraz przebiega przez gminy: Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala i Orońsko.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: DHV POLSKA Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum spółek: Bilfinger Berger Polska S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY-ŁÓDŹ S.A.
Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.
Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.
Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002
Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wołomiński (Miasto i Gmina Radzymin, Gmina Klembów, Gmina Dąbrówka), powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków, Gmina Zabrodzie)
Długość: 17,3 km
Opis inwestycji
Przebudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od końca istniejącej obwodnicy Radzymina do początku projektowanej obwodnicy Wyszkowa polegająca na dobudowie drugiej jezdni i remoncie istniejącej, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.
Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:
Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane
Cel inwestycji
Celem przebudowy było przekształcenie istniejącej drogi krajowej nr 8 w drogę ekspresową nr S-8, w tym przede wszystkim:
Przebieg drogi
Droga ekspresowa S-8 prowadzona jest przy założeniu maksymalnego wykorzystania istniejącej nawierzchni jezdni drogi nr 8. Przedsięwzięcie inwestycyjne polegało na wybudowaniu drugiej jezdni drogi ekspresowej po stronie północnej lub południowej istniejącej jezdni z zachowaniem pasa rozdziału o szerokości 4,0m.
Podstawowe parametry techniczne
Węzły
Obiekty inżynierskie
Ochrona środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
Projektowana zieleń
W celu zrekompensowania strat w środowisku roślinnym w otoczeniu drogi oraz w celu stworzenia bariery izolacyjnej zostały wykonane uzupełniające nasadzenia z drzew i krzewów w formie nasadzeń rzędowych nieciągłych albo nasadzeń grupowych. Nasadzenia te będą pełniły rolę zarówno przyrodniczo-krajobrazową jak i izolacyjną przed hałasem i zanieczyszczeniami.
Kategoria inwestycji: w realizacji
Długość odcinka: 22 km
Przebieg odcinka
Odcinek łączy się na północy z końcem Obwodnicy Radomia i biegnie na południe do granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych:
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa mazowieckiego w powiecie szydłowieckim i przebiega przez teren trzech gmin: Orońsko, Jastrząb i Szydłowiec.
Obsługa terenów sąsiadujących i węzły drogowe:
Parametry techniczne:
Obiekty inżynierskie:
Urządzenia ochrony środowiska
Aktualizacja: wrzesień 2014 r.
oddział: Olsztyn
długość – 14 km
obecny etap – w realizacji
wartość projektu: 365,6 mln zł (z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót)
Etap zrealizowany:
25.04.2008 – zatwierdzenie STEŚ przez KOPI
06.05.2014 – aneks do ww. protokołu KOPI – przyjęto lokalizację węzła Modła
31.08.2011 – uzyskanie DŚU
26.01.2016 – zmiana DŚU
18.04.2017 – zmiana DŚU wydana przez GDOŚ
03.12.2014 – zatwierdzenie KP przez ZOPI
23.09.2015 - ogłoszenie przetargu na PiB
Etap w realizacji:
20.12.2017 - podpisanie umowy na PiB z konsorcjum STRABAG Sp. z o.o., STRABAG INFRASTRUKTURA POŁUDNIE Sp. z o.o. o wartości 294,7 mln zł
16.03.2018 - złożenie wniosku o ZRID
06.03.2020 - uzyskanie decyzji ZRID
Zadanie podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km) o łącznej długości 71,350 km.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat mławski (gmina Wieczfnia Kościelna, gmina Szydłowo, gmina Mława, gmina Wiśniewo, gmina Stupsk, gmina Strzegowo), powiat ciechanowski (gmina Glinojeck), powiat płoński (gmina Baboszewo, gmina Płońsk).
Podstawowe informacje o inwestycji
Kategoria inwestycji: zrealizowana
Projektant: Arcadis Profil Sp. z o.o.
Wykonawca robót budowlanych: Konsorcjum Budimex Dromex S.A. / Przedsiębiorstwo Robót Mostowych ,,Mosty-Łódź" S.A.
Nadzór Inwestorski: Konsorcjum Egis Route - Scetauroute S.A. / Egis Poland Sp. z o.o.
Wartość Kontraktu Wykonawcy (netto): 55,4 mln €
Źródło finansowania: Projekt Funduszu Spójności nr: 2004/PL/16/C/PT/002
Udział Funduszu Spójności: 83% kosztów kwalifikowanych
Lata realizacji robót budowlanych: 2006r. - 2008r.
Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat wyszkowski (Miasto i Gmina Wyszków)
Długość: 12,8 km
Opis inwestycji
Budowa dwujezdniowej obwodnicy Wyszkowa nowym śladem z budową nowej przeprawy mostowej na Bugu, stanowiła część większego przedsięwzięcia, które obejmowało budowę drogi ekspresowej S8 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 na odcinku od Radzymina do Wyszkowa, wliczając w to budowę obwodnicy Wyszkowa oraz nową przeprawę mostową na Bugu.
Przedsięwzięcie to składało się z trzech odrębnych zadań:
Wszystkie w/w zadania zostały zrealizowane.
Przebieg drogi
Obwodnica omija miasto Wyszków po jego wschodniej stronie i posiada długość 12,8 km.
Przebieg trasy podyktowany został potrzebą ominięcia przeciążonego ruchem obszaru miasta Wyszków na kierunku północ - południe i jedynej w tym rejonie przeprawy mostowej przez rz. Bug.
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy
Węzły drogowe
Obiekty inżynierskie
11 wiaduktów i nowy dwujezdniowy most o długości 600 m przez rzekę Bug
Ochrona środowiska
Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko