DK 82 - odc. Lublin (gr.miasta) - Łęczna (most na rz.Wieprz) - Poprawa bezpieczeństwa ruchu
Koncepcja programowa poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego drogi krajowej nr 82 na odcinku Lublin (granica miasta) – Łęczna (most na rz. Wieprz)


Na odcinku od granicy m. Lublina do Łęcznej (most na rz. Wieprz) droga krajowa nr 82 przebiega na terenie dwóch gmin tj.: Wólka lubelska i Łęczna. Jest to droga jednojezdniowa dwukierunkowa. Przebieg projektowanej drogi krajowej nr 82,  zarówno w wariancie I jak i w II,  pokrywa się z jej istniejącym przebiegiem i zasadniczo jest zgodny z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego gmin Wólka i Łęczna. Podstawową różnicą pomiędzy opracowanymi wariantami jest zaprojektowanie w wariancie I pasów wyprzedzania (przekrój 2+1) oraz zmniejszenie liczby skrzyżowań na tych odcinkach w odniesieniu do wariantu II. Niniejsze opracowanie w znacznym stopniu ogranicza dostępność ruchu lokalnego do drogi krajowej, dlatego też po obu jej stronach zaprojektowane są drogi obsługujące tereny przyległe, które poprzez skrzyżowania łączą się z drogą krajową. Lokalizację skrzyżowań i dróg obsługujących wzdłuż drogi krajowej ustalono w oparciu o istniejącą i planowaną sieć dróg lokalnych ujętych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego gmin Wólka i Łęczna. Ograniczenie dostępności dla ruchu lokalnego przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej oraz zapewni wymagany poziom płynności ruchu.



 



1.      Parametry techniczne projektowanej drogi krajowej nr 82



-    droga klasy GP



-    prędkość projektowa:



-         80 km/h



-         50km/h - na terenie zabudowanym



-    ilość jezdni – 1



-     przekrój poprzeczny:



-         szlakowy (teren niezabudowany)



-         uliczny (teren zabudowany)



-    szerokość jezdni:



-           8,00 m (2x3,50m + 2x0,50m)



-         12,00 m (przy przekroju 2+1 – pasy wyprzedzania)



-    szerokość pasa ruchu 3,50 m



-    ilość pasów ruchu:



-         2 + dodatkowe dla relacji lewoskrętnych



-         3 przy przekroju (2+1 – pasy wyprzedzania)



-    szerokość bitumicznej opaski zewnętrznej (w ramach pobocza) – 0,50 m



-    szerokość pobocza ulepszonego kruszywem – 1,00 m



-    kategoria ruchu KR3



-    obciążenie 115 kN/oś



-    szerokość w liniach rozgraniczających 25,00(30,00) m





2.      Parametry techniczne dróg zbiorczych



-    drogi klasy D



-    prędkość projektowa – 30 km/h



-    jezdnia:



-         dwupasowa o szerokości 5,00m



-         jednopasowa o szerokości 3,50m z mijankami



-    szerokość poboczy – 0,75 m



-    kategoria ruchu KR2



-    obciążenie 100 kN/oś



-         szerokość w liniach rozgraniczających: 10,00 i 12,00 m



 



3.      Parametry techniczne chodników i ścieżek rowerowych:



-    chodnik zlokalizowany przy jezdni – szer. 2,50 m



-    ścieżka rowerowa – szer. 2,00 m



-    chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni – szer. od 1,50 do 2,00 m



 



Plan orientacyjny



DK82_orientacja_1 (7 MB)



DK82_orientacja_2 (9 MB)



Sytuacja_wariant_I



Sytuacja_Wariant_1_czesc_1 (4 MB)



Sytuacja_Wariant_1_czesc_2 (3 MB)



Sytuacja_Wariant_1_czesc_3 (5 MB)



Sytuacja_Wariant_1_czesc_4 (3 MB)



Sytuacja_Wariant_1_czesc_5 (4 MB)



Sytuacja_Wariant_1_czesc_6 (3 MB)



Sytuacja_wariant_II



Sytuacja_Wariant_2_czesc_1 (4 MB)



Sytuacja_Wariant_2_czesc_2 (5 MB)



Sytuacja_Wariant_2_czesc_3 (7 MB)



Sytuacja_Wariant_2_czesc_4 (4 MB)



Sytuacja_Wariant_2_czesc_5 (4 MB)



Sytuacja_Wariant_2_czesc_6 (3 MB)