viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2019

Poznaliśmy wyniki prac nad intermodalnym krajowym modelem ruchu

30-05-2019

Innowacyjnym metodom prognozowania ruchu krajowego, regionalnego oraz lokalnego poświęcona była międzynarodowa konferencja naukowo-techniczna zorganizowana przez Politechnikę Warszawską. Przedstawiono na niej wyniki pracy naukowo-badawczej dotyczącej zasad prognozowania ruchu drogowego, z uwzględnieniem innych środków transportu, realizowanej przez konsorcjum Politechniki Warszawskiej i Politechniki Krakowskiej.

Konferencję otworzyli wspólnie: Tomasz Żuchowski - p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz prof. Andrzej Garbacz - Dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Praca naukowo-badawcza powstała w ramach przedsięwzięcia Rozwój Innowacji Drogowych (RID), współfinansowanego przez GDDKiA oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR).

 

 

Pierwszy w Polsce Intermodalny Krajowy Model Ruchu

 

Dla efektywnego planowania infrastruktury drogowej niezbędna jest możliwość prognozowania wielkości ruchu. Podstawową techniką prognozowania ruchu wymaganą przez GDDKiA jest metoda modelowania ruchu. Aktualnie w pracach bieżących GDDKiA wykorzystywany jest Krajowy Model Ruchu (KMR) wykonany w 2007roku, w ramach opracowania „Studium układu dróg szybkiego ruchu w Polsce”. Obecnie GDDKiA uzgodniła już ponad tysiąc prognoz ruchu opracowanych z wykorzystaniem tego modelu. 

 

Podstawowym celem omawianego na konferencji projektu RID było zbudowanie pierwszego w Polsce Intermodalnego Krajowego Modelu Ruchu (IKMR), uwzględniającego również ruch kolejowy i lotniczy, opracowanie wzorcowego Regionalnego Modelu Ruchu oraz przykładowych Lokalnych Modeli Ruchu.

 

 

Upowszechniamy najnowsze rozwiązania

 

Intermodalny Krajowy Model Ruchu oraz wzorcowy Regionalny Model Ruchu, będą powszechnie i nieodpłatnie udostępniane zainteresowanym podmiotom publicznym, tj. administracji drogowej wszystkich szczebli, jednostkom samorządu terytorialnego, a także projektantom. Co ważne, opracowana metodyka i wytyczne budowy modeli i prognozowania ruchu umożliwią ich stosowanie w pracach projektowych i studialnych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym jak również w projektach współfinasowanych ze środków UE.

 

Dyrektor Żuchowski podkreślił wagę współpracy GDDKiA ze środowiskami naukowymi oraz konieczność jej kontynuowania, tak aby w jak najszerszym obszarze wykorzystywać wyniki takiej współpracy dla zwiększania innowacyjności polskiej gospodarki i rozwijania polskiej myśli technicznej. Doskonałym przykładem tej współpracy jest właśnie IKMR, który będzie wykorzystywany przez GDDKiA m.in. przy opracowywaniu długookresowej strategii rozwoju infrastruktury drogowej, uwzględniającej europejskie trendy rozwoju transportu przedstawione w dokumencie Europa 2020.

 

 

Doskonalimy i rozwijamy system zbierania danych o ruchu

 

Dyrektor Żuchowski wskazał również na potrzebę doskonalenia i dalszego rozwijania systemu zbierania danych o ruchu pojazdów, stanowiącego uzupełnienie realizowanych co 5 lat pomiarów generalnych. Dane z tych pomiarów są bowiem podstawą wszelkich analiz ruchu drogowego i niezbędne jest uzyskanie jak największej dokładności oraz zakresu tych danych. Tym samym, konieczne jest zwiększanie liczby odcinków objętych pomiarem automatycznym oraz wspieranie pomiarów ruchu danymi o prędkościach i warunkach ruchu pozyskiwanymi z systemów flotowych i nawigacyjnych.

 

Konferencja podsumowująca projekt zlecony przez GDDKiA i NCBiR cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony podmiotów zajmujących się modelowaniem i prognozowaniem ruchu drogowego, w tym gości z zagranicy. Stanowi to potwierdzenie, że przyjęte przez GDDKiA podejście do kwestii modelowania i prognozowania ruchu jest właściwe. Jednocześnie jest motywacją do poszukiwania i opracowywania nowych, lepszych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie szeroko pojętego drogownictwa, w tym inżynierii ruchu, technologii budowy dróg oraz narzędzi ITS. Wszystkie materiały przedstawione na konferencji znajdują się poniżej.